Gå til innhold

176 cm og 81 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mens jeg er 174 og når jeg veide 80kg så var jeg ganske tynn. Alle trodde jeg veide max 64-70 kg, til og med legene trodde det.

Nå er jeg overvektig, men målet mitt er å komme ned til 80kg igjen.

Skrevet

Er hun av den muskuløse typen er hun antageligvis ikke tjukk med de målene.

(hilsen muskuløs med kosemage)

Skrevet

Jeg skjønner forøvrig ikke hvordan dere kan oppriktig bruke en så nedrig betegnelse som "tjukk"....

Ord som tjukk, feit, beinrangel og stygg er bare så nedverdigende, og har ingen positiv verdi eller innhold. :sukk:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det vil jeg si er 10-15 kilo overvekt.

15 er da litt i overkant. Du vil altså ha henne ned på 66 kg for å være normalvektig. Jeg er 4 cm høyere og veier 65 kg og blir ennå spurt om å være (ikke-plus-size)modell. Liker å tro at jeg har mer å gå på enn to-tre kg før jeg må slanke meg. At hun kan gå ned 10-15 uten at det er for mye kan jeg gå med på, men ikke for å unngå overvekt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 177 høy, og veier 84 kg, og jeg synes ikke jeg er tykk :)

Synes BMI er noe tull. Personlig trener anbefalte meg å bli kvitt 3 kg fett, men ingen andre justeringer. Muskelmassen min var på hele 35 kg. Idealvekta mi ble satt til 81 kg.

Vil bli kvitt 8 kg fett og ha 5 kg til med muskler da ^^

Jeg er jente :)

• Liker 2
Skrevet

Det spiller ingen rolle om noen synes hun ser tykk, tynn, pen, lekker, stygg eller fæl ut uansett vekt.

Det er hva som skjer inni kroppen som er av viktighet.

Og det mest helsegunstige er følgende;

Normalvektig +/- eller lett lubben person som er i jevnlig aktivitet og har et sunt og variert kosthold.

Det helseskadelige er å være tynn eller overvektig uten å være i aktivitet samt ha et usunt kosthold.

Om jeg, Per, Pål og Trine synes klærne sitter fint eller ikke på naboens kropp har ingenting å si for hvordan blodet flyter gjennom blodårene.

Når det er sagt skal det ekstremt godt gjøres at hun, med den vekten og høyden har pådratt seg noe som helst helseskadelig. Så nei, hun er ikke feit som i lider av fedme.

Det er viktig hva som skjer inni kroppen, ja. Og det er flott at blodet fosser fritt og lett rundt i årene. Men kom igjen..! dette er da ikke det eneste viktige.. Ens ytre er det vi viser omverden, og det å føle seg presentabel og tilfreds med seg selv er for mange lvel så viktig som friske indre organer. For meg spiller det en rolle hvordan klærne mine sitter, og jeg bryr meg om hvordan jeg ser ut. Det gjør tydeligvis denne kvinnen også.. Noe galt i det?

• Liker 1
Skrevet

Javel...? Jeg er 1.69, og veier 82. Jeg vil absolutt IKKE kalle meg selv tjukk! Jeg har flotte former, og fett jevnt fordelt over hele kroppen. Jeg har kanskje noen kg for mye, men det er mange som ikke syns det heller. Fordi jeg bærer kroppen min og vekten riktig og med stolthet. Men det er KLIN umulig å spørre om noe sånt på et forum! Kommer ann på om man har mye muskler, om man er fast i fisken, om ting er "riktig" proposjonert, hvordan vedkommende bærer vekten sin, osv osv.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke nødvendigvis tykk, men heller kraftig bygd. (BMI)

Men uten å vite om personen trener eller noe form for bilde blir dette vare gjetting.

Legen så til meg, at veier man rundt de 2 siste tallene i høyden sin er man normalbygd :)

Altså hun er 176cm høy da er ikke 81kg noe ille i det heletatt.

Hva slags toskelege er det som har sagt det da? Jeg er 2 meter, er jeg liksom normalbygd hvis jeg er ca 0 kg jeg da???

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags toskelege er det som har sagt det da? Jeg er 2 meter, er jeg liksom normalbygd hvis jeg er ca 0 kg jeg da???

Nei, ca 100 kg. Men teit regel, ja.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Den egentlige regelen er vel (høyde i cm) - 100 = idealvekt. Det skjønner du vel?
Skrevet

Jeg har alltid trodd at den regelen var høyde i cm minus 110. Altså ikke for å beregne om noen er normalvektige, men for "idealvekten" (så klart et ganske intetsigende begrep med tanke på de store variasjoner som finnes her).

Til den som spurte hvorfor man ikke kan sette likhetstegn mellom en på 180 cm og 80 kg, og en på 150 cm og 50 kg: Det er så enkelt som at 1 cm i høyden ikke vil tilsvare en hel kilo kroppsmasse.

Det illustrerer jo for øvrig også at den der cm minus 100 (evt 110)-regelen ikke fungerer.

Ellers kan jeg si at jeg på mitt største har veid 78 kg, fordelt på 177/178 cm. Jeg var IKKE tjukk, men jeg hadde definitivt nok å ta av til at jeg ikke ser skrapet ut med 10-15 kg mindre på kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Regel med høyde minus 110 cm hadde i alle fall gjort at min idealvekt hadde fått meg til å se helt skrapa ut.

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 179/180 høy og veier nå 78 kg. De fleste tipper 70-75. jeg er ganske kraftig bygd, men muskuløs. Veldig mange av familie og venner klager på at jeg er for tynn, og kommer jeg ned i 75, begynner jeg å se syk ut. Jeg ser best ut på ca 80/81, enda da er jeg 'overvektig' ifl bmi. Bruker medium og 38/40 i klær. Men jeg får også ofte på meg small, men da er det som regel for kort.

Man skal være veldig forsiktig med å slenge ut at man antageligvis er tykk/kraftig pga et tall, eller bmi, for det er mye som spiller inn. Og jeg ble syk av det, fordi jeg tenkte at 'det er for høy vekt, jeg er dame, jeg bør ikke veie 80 kg'. Bmi ble et sykelig jag for meg. jeg SKULLE ned på normal, godt ned på normal. At hoftebein, kraveben og diverse stakk ut, klær i medium ble for stort, og small for kort, og at jeg ble helt dratt i ansiktet så jeg ikke selv. Det gikk ikke opp for meg før en kompis satt seg ned med meg å sa til meg at hele gløden min var borte, og at jeg så mye bedre ut før...

Vær litt forsiktig med hva en sier til folk, og er man bekymret (både på overvekt og undervekt) for en nær venn/familie, kan man godt gi beskjed på en pen måte. :) Men det er mange flere faktorer inni bilde enn høyde og vekt. :)

Anonymous poster hash: 610af...9e7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 180, og når jeg veide 76 så var jeg ikke fornøyd selv om jeg trente og sånn sett var i god form. Jeg følte meg blubbete likevel. Nå veier jeg 66 og det er mer passelig - for meg. Alle er forskjellige, og jeg vet det finnes de som veier 10 kilo mer enn meg som er kjempefornøyd, og det synes jeg er supert (skulle ønske det var meg :ler: )

Anonymous poster hash: 01974...570

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig farlig å spørre om slike ting her på forumet, fordi det er veldig klart at de fleste her inne mener at dersom du ikke er i det nedre sjiktet i forhold til BMI så er du tjukk. Det irriterer meg noe så grenseløst at de fleste som svarer her inne ikke evner å se at normalvektig er et langt spenn som folk kan ligge innenfor, og det er ingenting i veien for å ligge i det øvrige sjiktet. Folk har forsjellig forbrenning, kroppsbygning osv. og ikke alle kan være radmager.

Hm, jeg syns det er omvendt her inne. Større kropper hylles, slanke får tyn.

Anonymous poster hash: 6804e...630

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Det spørs hvordan man bærer kiloene. Selv er jeg 178 cm og veier nesten 80 kg, føler meg absolutt ikke feit, men smålig lubben, litt fett på lårene og store bryster osv. Ingen tenker at jeg er tykk, er ihvertfall det folk sier, hehe, vet ikke om de lyver. Men uansett, mest sannsynlig er man ikke tykk, muligens lubben.

Du hørtes flott ut  :rodmer:

Skrevet

Ja, det vil jeg si er 10-15 kilo overvekt.

Gi deg nå. En på 178 kan veie 78kg og fortsatt være innenfor BMI som normal. Å veie et sted på 60 tallet ser ikke bra ut på folk som er så høye.

Jeg er selv 177 og veier for tiden 63kg. Har egentlig satt en slags greie at jeg skal veie et sted mellom 65-77,men nå så ligger jeg under, og jeg synes IKKE kroppen min er noe særlig pen. Det stikker ut ting her og der og jeg føler at lårene mine er like tynne som armene mine. Har former, med det er ikke akkurat ass and tits her igården.

Skrevet

Definitivt tjukk.

Definitivt dum.

Skrevet

Jeg har alltid trodd at den regelen var høyde i cm minus 110. Altså ikke for å beregne om noen er normalvektige, men for "idealvekten" (så klart et ganske intetsigende begrep med tanke på de store variasjoner som finnes her).

Til den som spurte hvorfor man ikke kan sette likhetstegn mellom en på 180 cm og 80 kg, og en på 150 cm og 50 kg: Det er så enkelt som at 1 cm i høyden ikke vil tilsvare en hel kilo kroppsmasse.

Det illustrerer jo for øvrig også at den der cm minus 100 (evt 110)-regelen ikke fungerer.

Ellers kan jeg si at jeg på mitt største har veid 78 kg, fordelt på 177/178 cm. Jeg var IKKE tjukk, men jeg hadde definitivt nok å ta av til at jeg ikke ser skrapet ut med 10-15 kg mindre på kroppen.

Ja da må jeg si at du enten er blind for hva det vil si å se skrapa ut, eller at du rett og slett synes det er fint å se skrapa ut. Eller kanskje du har en type kroppsform som får deg til å se bra ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...