AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Jeg har ei venninne med de tallene, som mener hun selv er tjukk. Hun går mye i baggy klær, så jeg har ikke sett formene hennes ordentlig på lenge, men jeg mener at hun ikke er tykk. Men hun lar seg altså ikke overbevise. Hva mener dere, høres de tallene ut som noen som høren en tjukk person til=?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Ja, det vil jeg si er 10-15 kilo overvekt. 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 I følge BMI er det akkurat over grensa til overvekt, men man kan jo se veldig forskjellig ut med samme vekt og høyde! 1
belle_ Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Det spørs hvordan man bærer kiloene. Selv er jeg 178 cm og veier nesten 80 kg, føler meg absolutt ikke feit, men smålig lubben, litt fett på lårene og store bryster osv. Ingen tenker at jeg er tykk, er ihvertfall det folk sier, hehe, vet ikke om de lyver. Men uansett, mest sannsynlig er man ikke tykk, muligens lubben.
Gjest Høymann Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Hun er ikke nødvendigvis tykk, men heller kraftig bygd. (BMI) Men uten å vite om personen trener eller noe form for bilde blir dette vare gjetting. Legen så til meg, at veier man rundt de 2 siste tallene i høyden sin er man normalbygd Altså hun er 176cm høy da er ikke 81kg noe ille i det heletatt.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Hun er ikke nødvendigvis tykk, men heller kraftig bygd. (BMI) Men uten å vite om personen trener eller noe form for bilde blir dette vare gjetting. Legen så til meg, at veier man rundt de 2 siste tallene i høyden sin er man normalbygd Altså hun er 176cm høy da er ikke 81kg noe ille i det heletatt. Og dette kommer fra en lege...?! 176 - 76kg er jo nesten 25 i BMI. 150 cm og 50kg kan jeg være med på.
belle_ Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Og dette kommer fra en lege...?! 176 - 76kg er jo nesten 25 i BMI. 150 cm og 50kg kan jeg være med på. Ja, og man trenger ikke å være helsefarlig overvektig selv om man har litt over det som er normal BMI. Folk bærer kiloene sine forskjellig. Det betyr ikke at man er tykk. Har faktisk en venninne som veier akkurat 76 kg og er 175 høy, hun er faktisk slank bruker 38 i klesstørrelse. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Hva er egentlig det praktiske forskjellen mellom 150 cm og 50 kg og 180 cm og 80 kg? Hvorfor har sistnevnte så mye høyere BMI?
Gjest *Maja* Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 (endret) Kommer helt an på åssen hun er bygd, fordelingen mellom muskler og fett etc. HER ser du mange med samme vekt/høyde og som bildene viser er det ingen fasit på hvordan en person med samme vekt/høyde ser ut. Endret 26. april 2012 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 Og dette kommer fra en lege...?! 176 - 76kg er jo nesten 25 i BMI. 150 cm og 50kg kan jeg være med på. Så lenge man er under 24,9 i BMI er man normalvektig, selv om det er rett oppunder 24,9. BMI er jo heller ingen pinlig nøyaktig målemetode, bare veiledende. 2
Gjest HunterLady Skrevet 26. april 2012 #12 Skrevet 26. april 2012 Hun er kanskje ikke tykk, eller kanskje hun er det. Vanskelig å si uten å ha sett henne. Jeg er 174, og hadde jeg veid 81, så hadde jeg vært tykk!
Gjest meh Skrevet 26. april 2012 #13 Skrevet 26. april 2012 (endret) Jeg har ei venninne med de tallene, som mener hun selv er tjukk. Hun går mye i baggy klær, så jeg har ikke sett formene hennes ordentlig på lenge, men jeg mener at hun ikke er tykk. Men hun lar seg altså ikke overbevise. Hva mener dere, høres de tallene ut som noen som høren en tjukk person til=? Man kan ikke konkludere hvorvidt hun er overvektig eller ikke uten å ha noe informasjon om muskelbygning o.l, det er mulig å være 176 cm høy og 81kg og være overvektig hvis man ikke eier muskler, men samtidig så kan man ha de samme tallene og være normalvektig hvis man er muskuløs. Endret 26. april 2012 av meh
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #14 Skrevet 26. april 2012 Jeg er 177 og hadde følt meg riktig så vakker med 81 kilo på kroppen. I mine slanke fjortisdager var jeg 175 høy og veide 75 kilo, men nå veier jeg vel rundt 100 kilo (har ikke vekt). Drømmevekta mi er rundt 80 kilo, men målet foreløpig er å bli fastere i fisken og sunnere så vekt er ikke så nøye så lenge den går rette veien.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #15 Skrevet 26. april 2012 Det er ganske individuelt. Jeg er selv 178 og veier 70 kg, men har en del overflødig fett + at jeg har en liten beinbygning og små muskler. Med klær på ser jeg OK ut, men jeg er ikke tynn. Om venninna di har mye muskler så vil hun veie mer, og om hun har en liten beinbygning, så kan det hende det ikke vises så godt at hun har mye fett om det skulle være tilfellet. Det er vanskelig å si når man ikke ser personen og som du sier så går hun mye i baggy klær som gjør det vanskelig å se om det er fett hun bærer på eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #16 Skrevet 26. april 2012 Jeg synes det er veldig farlig å spørre om slike ting her på forumet, fordi det er veldig klart at de fleste her inne mener at dersom du ikke er i det nedre sjiktet i forhold til BMI så er du tjukk. Det irriterer meg noe så grenseløst at de fleste som svarer her inne ikke evner å se at normalvektig er et langt spenn som folk kan ligge innenfor, og det er ingenting i veien for å ligge i det øvrige sjiktet. Folk har forsjellig forbrenning, kroppsbygning osv. og ikke alle kan være radmager. Jeg syns ikke venninna di høres ut som det jeg vil klassifisere som tjukk, men hun har nok sikkert litt ekstra kjøtt på kroppen. Men det er ingenting i veien med det. Og nei, jeg er ikke tykk selv. 5
tøydokka Skrevet 26. april 2012 #17 Skrevet 26. april 2012 kraftig, eller god og rund kanskje? Ikke så tjukk at det er krise hvertfall.. Vanskelig å si, for kropper er forskjellige. Det går an å se flott ut med de målene, men generelt er det nok i overkant mange kilo, så om hun selv mener hun er tjukk og er motivert for å gå ned noen kilo, så er det sikkert ikke dumt.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #18 Skrevet 27. april 2012 Vanskelig å si uten å ha sett henne, men sånn ut fra tallene vil jeg tro hun har litt ekstra. Jeg er 174, da jeg veide 79 kg følte jeg mag alt annet enn tynn... Men som sagt, vekt ser jo så forskjellig ut på alle!
Gjest norah Skrevet 27. april 2012 #19 Skrevet 27. april 2012 (endret) Det spiller ingen rolle om noen synes hun ser tykk, tynn, pen, lekker, stygg eller fæl ut uansett vekt. Det er hva som skjer inni kroppen som er av viktighet. Og det mest helsegunstige er følgende; Normalvektig +/- eller lett lubben person som er i jevnlig aktivitet og har et sunt og variert kosthold. Det helseskadelige er å være tynn eller overvektig uten å være i aktivitet samt ha et usunt kosthold. Om jeg, Per, Pål og Trine synes klærne sitter fint eller ikke på naboens kropp har ingenting å si for hvordan blodet flyter gjennom blodårene. Når det er sagt skal det ekstremt godt gjøres at hun, med den vekten og høyden har pådratt seg noe som helst helseskadelig. Så nei, hun er ikke feit som i lider av fedme. Endret 27. april 2012 av norah
Redbull Skrevet 28. april 2012 #20 Skrevet 28. april 2012 Jeg er 173 og 83kg, jeg er godt over gjennomsnittet kraftig. Jeg vil kalle med tjukk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå