lona Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Jeg skal lage brownies til 9-10 mennesker, og trenger noen tips! Jeg baker ganske mye, men brownies har jeg aldri bakt. Liker vanlig sjokoladekake bedre da, men nå er det brownies på menyen! Fant denne: http://www.klikk.no/mat/spise/article419534.ece oppskriften, men syns den så litt liten ut til en langpanne i vanlig størrelse. Burde den dobles? Er det noen som har noen bedre oppskrifter eller noen tips til gode brownies?
Cuddlegirl Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Du kan jo bare gjøre det på den enkle måten, å kjøpe 2 pakker Toro brownies å ha de oppi langpanner. Er nok til mange og veldig enkelt
Hanna95 Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Real american brownies! 6 egg 4,5 dl mel 300g smeltet smør 1 spiseskje vaniljesukker 800g sukker 10 spiseskjeer kakao Verdens beste brownies, holder til en langpanne eller to rundformer. Du kan også ha peanøtter, mandler, e.l! Kjempeenkel å lage: Bland alt sammen for hånd, og begynn med egg og sukker. Stekes på 180 grader i 20-30min.
lona Skrevet 26. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2012 Du kan jo bare gjøre det på den enkle måten, å kjøpe 2 pakker Toro brownies å ha de oppi langpanner. Er nok til mange og veldig enkelt Jeg har lyst å lage hjemmelaget! Det er vel også billigere i lengden
nøtta Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Hehe, passet utrolig bra at noen spurte etter browniekake, skal nemmlig bake det og trenger en god oppskrift! takk til trådstarter, og til hanna95 for oppskrift!:D
lona Skrevet 26. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 26. april 2012 Real american brownies! 6 egg 4,5 dl mel 300g smeltet smør 1 spiseskje vaniljesukker 800g sukker 10 spiseskjeer kakao Verdens beste brownies, holder til en langpanne eller to rundformer. Du kan også ha peanøtter, mandler, e.l! Kjempeenkel å lage: Bland alt sammen for hånd, og begynn med egg og sukker. Stekes på 180 grader i 20-30min. Hva er best av kakao og å smelte sjokolade? Ser at mange oppskrifter veksler på de to!
andemor Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Hva er best av kakao og å smelte sjokolade? Ser at mange oppskrifter veksler på de to! Jeg synes det blir saftigere med smeltet sjokolade. Men det blir en mer kraftig sjokoladesmak hvis du bruker kakao synes jeg.
Kvist Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Jeg synes det blir saftigere med smeltet sjokolade. Men det blir en mer kraftig sjokoladesmak hvis du bruker kakao synes jeg. Og de beste oppskriftene har begge deler 1
Gjest Mahareth Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Jeg skal lage brownies til 9-10 mennesker, og trenger noen tips! Jeg baker ganske mye, men brownies har jeg aldri bakt. Liker vanlig sjokoladekake bedre da, men nå er det brownies på menyen! Fant denne: http://www.klikk.no/mat/spise/article419534.ece oppskriften, men syns den så litt liten ut til en langpanne i vanlig størrelse. Burde den dobles? Er det noen som har noen bedre oppskrifter eller noen tips til gode brownies? Den så god ut, og er veldig lik på den jeg pleier å bake. "Min" finnes på detsoteliv.no Den er nok til en halv langpanne ja, så skal du ha en hel så bør du doble.
Pialill Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 søk på oreo brownies her inne. BESTE jeg noengang har smakt, kan fint droppe kjeksene også, dette er den perfekte grunnoppskriften på brownies. Jeg byttet ut halvparten av sjokoladen med 70% sjokolade, da ble den skikkelig kraftig og god bør helst lages dagen før 1
lona Skrevet 27. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 27. april 2012 (endret) søk på oreo brownies her inne. BESTE jeg noengang har smakt, kan fint droppe kjeksene også, dette er den perfekte grunnoppskriften på brownies. Jeg byttet ut halvparten av sjokoladen med 70% sjokolade, da ble den skikkelig kraftig og god bør helst lages dagen før Wow, denne kommer jentene til å elske! Burde denne også dobles? Lager den i den langpannen som følger med stekeovnen! EDIT: det blir kanskje litt mye å doble den? Da blir det tross alt 1L med sukker! :O Til en "vanlig" langpanne, holder det å doble den en halv gang? Endret 27. april 2012 av lona
Pialill Skrevet 27. april 2012 #12 Skrevet 27. april 2012 Wow, denne kommer jentene til å elske! Burde denne også dobles? Lager den i den langpannen som følger med stekeovnen! EDIT: det blir kanskje litt mye å doble den? Da blir det tross alt 1L med sukker! :O Til en "vanlig" langpanne, holder det å doble den en halv gang? Jeg brukte en stor lanpanne, og da dobblet jeg Men husk at den bør lages dagen før, sånn at den får stått i kjøleskapet noen timer, den er grusomt klissete de første 12 timene først dagen etter det er mulig å ta utav hele stykker i stedet for å grave den ut med skje
lona Skrevet 27. april 2012 Forfatter #13 Skrevet 27. april 2012 Jeg brukte en stor lanpanne, og da dobblet jeg Men husk at den bør lages dagen før, sånn at den får stått i kjøleskapet noen timer, den er grusomt klissete de første 12 timene først dagen etter det er mulig å ta utav hele stykker i stedet for å grave den ut med skje Jeg lager den ikveld og skal servere den imorgen, blir nok veldig godt! Tror du det er mulig å erstatte noe av sukkeret med noe annet? Hvis den er fryktelig klissete rett etter at dem er laget kan jo det kanksje bety at den "har godt" av litt mer tørt, f.eks mel eller kakaopulver?
Gjest cool_water Skrevet 27. april 2012 #14 Skrevet 27. april 2012 Du har vel lagd den alt, men jeg pleier å bake den oreo browniesen om jeg skal bake brownies, bakte en isted. Jeg syns det var litt mye sukker i oppskriften, har alltid redusert sukkeret til ca. 3 dl, og det fungerer utmerket Røren ble på kanskje 3/5 av langpannen
Pialill Skrevet 27. april 2012 #15 Skrevet 27. april 2012 Jeg lager den ikveld og skal servere den imorgen, blir nok veldig godt! Tror du det er mulig å erstatte noe av sukkeret med noe annet? Hvis den er fryktelig klissete rett etter at dem er laget kan jo det kanksje bety at den "har godt" av litt mer tørt, f.eks mel eller kakaopulver? neineineinei! Den er fantastisk dagen etter, og blir småtørr om du tar mer mel i. Mer kakopulver gjør den nok ikke mindre klissete, med mindre du har tenkt å putte i en hel boks Jeg tenker at brownies skal ikke være sunt! Trenger ikke store stykket til hver, ganske mektig. Jeg ville ikke rotet med sukkeret, gi heller små stykker. Og frys resten, er ypperlig å ha i frysen, tiner veldig fort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå