AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Jeg er i eksamensperioden min, og jeg spiser en pose smash om dagen. Jeg klarer ikke la være! Jeg er flink helt fra jeg står opp. Spiser en sunn og god frokost med vann til. Leser. Så spiser jeg en sunn og god lunsj med vann til. Leser. Så spiser jeg middag og drikker vann til. Leser...men merker jeg er sliten og må gå meg en tur. Går en tur på butikken for å få frisk luft, og for å kjøpe en pose smash. Går hjem, og sitter og slapper av med smash mens jeg leser i en bok eller et blad, eller sitter på nettet(KG). Så jeg meg etter et par timer. Vil dette være dumt av meg å fortsette med denne smashspisingen? 1
Gjest Daenerys Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Det er ikke direkte smart, nei. Å spise mens man ser tv er heller ikke lurt, da du ikke merker hvor mye du spiser.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Det er ikke direkte smart, nei. Å spise mens man ser tv er heller ikke lurt, da du ikke merker hvor mye du spiser. :gjeiper: Jeg vet jo at jeg spiser en pose smash 18
Gjest Maruwan Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 :gjeiper: Jeg vet jo at jeg spiser en pose smash Men vet posen med smash at det er du som spiser den? Det er spørsmålet. 27
Rights Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Ser ikke helt det store problemet med at du skal kose deg med en pose smash i noen dager. Så om det er snakk om noen dager bare, enjoy! Det er derimot litt verre om du spiser en pose smash, hver eneste dag, noen uker i strekk. Da er du garantert å legge på deg. 5
OhSerendipity Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 (endret) Javisst, hvorfor ikke? Så lenge man ikke bare spiser dritt, noe du ikke gjør, så ser jeg ikke problemet. Jeg for min del spiser hva jeg vil, når jeg vil Av og til har jeg lyst på noe sunt, av og til noe usunt. Henger meg ikke opp i det og det er utrolig deilig å være helt fri fra sunnhetspresset som ser ut til å styre alle rundt meg. Sitter her med en halvspist kebab as we speak Livet er, etter min mening, alt for kort til å la seg styre av hva alle rundt deg stempler som "rett" og "galt". Kos deg du! Endret 26. april 2012 av OhSerendipity 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Så lenge dette ikke er en vane du har hele året tror jeg ikke det er noen krize. Det er jo summen av kostholdet ditt som spiller inn i den store sammenhengen. Men, det er jo ikke sunt å få i seg for mye kalorier, og én pose smash inneholder 1195 kcalorier. Spiser du en pose daglig man-fre i to uker har du fått i deg 11950 kcalorier i overskudd. Da har du med andre ord gått opp nesten to kg bare i smash, og kanskje mer om vi legger til mindre fysisk aktivitet pga lesing. 1
Belle de Jour Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Jeg pleier å få ekstremt dårlige matvaner i eksamenstiden. Er akkurat som deg og spiser i utgangspunktet sunt, men kjøper en del dårlig i tillegg. Det er for en midlertidig periode, har aldri vært noe problem for meg å komme inn i gode vaner etterpå, har heller ikke lagt på meg (i hvert fall ikke merkbart).
Ethereal Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 Nei, det er jo ikke spesielt sunt, men det er ikke akkurat livstruende så lenge det kun er over en kort periode. Jeg regner med at det er snakk om maks 2 uker? Det er jo lov - bare tenk på hvor mye du spiser i løpet av jula f.eks. Hvis det får deg til å slappe av og prestere bedre, og gjør hverdagen din litt bedre, så syns jeg ikke du skal bekymre deg over det når det er over så kort tid.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #12 Skrevet 27. april 2012 Posen med 100 g eller den med 230 g? EXTRA stor pose - står 230 gram på alle posene jeg fant i søppelbøtta 3
sauen87 Skrevet 27. april 2012 #13 Skrevet 27. april 2012 En 230 grams pose Smash inneholder omtrent 1140 kalorier. For å legge på seg et kilo trenger man omtrentlig 7000 kalorier. Hvis denne posen med smash kommer på topp av de kaloriene du trenger i løpet av en dag vil du i løpet av en uke ligge på deg omtrent 1,14 kilo. Hvis eksamensperioden varer 2 uker blir det 2,28 kilo. Tre uker = 3,42 kilo Fire uker = 4,56 kilo Fem uker = 5,7 kilo Seks uker = 6,84 kilo I tillegg får du i deg veldig mye ekstra fett og karbohydrater, og det er jo ikke helt bra... Jeg ville absolutt byttet ut sjokoladen med noe sunnere. Eksempler på ting som er godt og som demper søtsug: - Smoothie av masse gode bær - Fruktsalat, eventuelt med vaniljekesam til - Søt te - Iskald saft eller iskaldt vann med sitron - En gåtur. Ta med en appelsin - Eventuelt saftis - den fra Mr Freeze har bare 15 kalorier eller noe pr stykk. - En bit eller to av mørk sjokolade Du dauer ikke av å spise smash hver dag i noen uker, men for at kroppen og hjernen skal fungere optimalt i eksamensperioden er det mye bedre å fylle på med vitaminer, mineraler og protein. Pass på å få i deg nok vann også! 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #14 Skrevet 27. april 2012 Det kan virke som om du ikke spiser nok i løpet av dagen ellers. Å kose seg med litt Smash er selvsagt helt greit, spesielt når det er eksamensforberedelse. Den beste måten å kontrollere det på, er å sørge for at du får i deg nok kalorier i de andre, sunne måltidene. Når kvelden kommer, bør du kjenne etter hvor sulten/søtsugen du egentlig er. Er du faktisk sulten, kan du heller lage deg litt kveldsmat og spise 5-6 smashbiter som kos istedenfor å dempe sulten med en hel pose. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #15 Skrevet 29. april 2012 Javisst, hvorfor ikke? Så lenge man ikke bare spiser dritt, noe du ikke gjør, så ser jeg ikke problemet. Jeg for min del spiser hva jeg vil, når jeg vil Av og til har jeg lyst på noe sunt, av og til noe usunt. Henger meg ikke opp i det og det er utrolig deilig å være helt fri fra sunnhetspresset som ser ut til å styre alle rundt meg. Sitter her med en halvspist kebab as we speak Livet er, etter min mening, alt for kort til å la seg styre av hva alle rundt deg stempler som "rett" og "galt". Kos deg du! Jeg ser hva du mener. Men det er ikke så deilig når man etterhvert begynner å legge på seg masse og dra på seg sykdommer eller plager fordi man ikke gidder å bry seg... 1
Scherbatsky Skrevet 3. mai 2012 #16 Skrevet 3. mai 2012 Tenk på det slik: For mye sukker i lengden er ikke bra for kroppen. Man blir mer våken og energisk av et sunt kosthold. Men litt om dagen i en spesiell periode kan det umulig være noe feil med. Ha det som gevinst ved oppfylt mål. Da smaker den enda bedre. Og skjær opp frukt. Det hjelper faktisk.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2012 #17 Skrevet 3. mai 2012 Jeg la på meg fem kilo i løpet av en måned da jeg inkluderte en pose Smash i kostholdet mitt - ja, hver dag. Jeg husker hvor flaut det var å innse at jeg hadde spist på meg så mye på så kort tid, men jeg var helt hekta og hadde munchies hver kveld fordi jeg røyket masse weed på den tiden.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2016 #18 Skrevet 30. juni 2016 Den 27.4.2012 at 4.16, AnonymBruker skrev: EXTRA stor pose - står 230 gram på alle posene jeg fant i søppelbøtta Genialt. Anonymkode: 51610...534
Gjest jesse james Skrevet 30. juni 2016 #19 Skrevet 30. juni 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Genialt. Anonymkode: 51610...534 For håpe for ts sin del at h*n ikke har spist en smash pose til dagen siden 2012
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå