Gå til innhold

Når kan jeg forvente å se resultater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 23 som akkurat har begynt å trene på SATS og er veldig motivert!

Har rast opp i vekt spesielt etter at jeg sluttet på vgs. Jobber fulltid og når jeg ikke jobber pleier jeg egentlig bare å ligge hjemme å late meg. Var bittelitt mer aktiv da jeg gikk på skolen. Nå er jeg litt overvektig i følge bmi kalkulatoren, men vil ikke si jeg er feit. Har for det meste ganske mye fett på armer og bein/lår som jeg ønsker å bli kvitt. Har også i det siste fått bittelitt mage, men ikke så mye, men vil gjerne ha bort det fettet. Så ser jeg ellsers gankse slapp og dvask ut, men veldig feit er jeg ikke. Mer lubben og slapp.

Tenker å trene sånn 4 ganger i uka i 1.5-2 timer. Varmer opp med rask gange på gå/løpemaskin i oppoverbakke(har dårlig kondis, så orker ikke å løpe enda) og elipsemaskin og sykling. Så trener jeg styrke. Bruker forskjellige apparater sånn at jeg får trent muskler over hele kroppen.

Tenker også å ta noe gruppetrening, noe dans eller no 1 eller to ganger i uka.

Ønsker ikke å bli kjempetynn. Ønsker bare å bli kvitt noen kg fett og få litt mer definerte muskler istedetfor fettklumper.

I matveien er jeg ikke så veldig sunn, men skal prøve å spise sunnere. Legger ikke så mye på meg av mat egentlig. Er mest det at jeg ser dvask it fordi jeg har vært så lat.

Hvor fort vil jeg se resultater tror dere? Vet det tar litt tid, men håper det ikke tar kjempelang tid..

Videoannonse
Annonse
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Spis mindre usunt og tren heller 2 ganger i uken og fokuser mest på kondisjon, - det krever mindre innsats, gir minst like gode resultater og det er mye større sjanse for at du klarer å følge det opp i det lange løp.

AnonymBruker
Skrevet

Lag konkrete mål.

Ikke tenkt bare at du skal "spise sunnere", men tenk litt mer konkret over hvordan du skal endre matvanene dine.

Det er flott at du trener 4 ganger i uken, men husk også at kroppen trenger hvile og at du ikke skal gå lei med en gang.

Jeg ville heller valgt en spinningtime enn en "danse"time- du får nok pulsen høyere opp på spinning, og det er bra for både kondisen og fettforbrenningen. Men selfølgelig, det er bedre at du går på "dans" enn ingenting ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe vits å trene 45 minutter. Det skal være 45 minutter som er ett rent helvete.

Selvfølgelig er det mange som er uenig i det jeg skriver der men.. Ser altfor mange som trener på gymmen jeg går til som går ut av gymmen uten å være det minste svett, hva er det de egentlig gjør på trening??

Ikke tenk på resultatene med en gang. Lær deg å nyte den deilige følelsen av å ha trent hardt og bli sakte men sikkert fornøyd med å ha det som en del av hverdagen, da blir alt så mye lettere.

Skrevet

Hei. Jeg er en jente på 23 som akkurat har begynt å trene på SATS og er veldig motivert!

Har rast opp i vekt spesielt etter at jeg sluttet på vgs. Jobber fulltid og når jeg ikke jobber pleier jeg egentlig bare å ligge hjemme å late meg. Var bittelitt mer aktiv da jeg gikk på skolen. Nå er jeg litt overvektig i følge bmi kalkulatoren, men vil ikke si jeg er feit. Har for det meste ganske mye fett på armer og bein/lår som jeg ønsker å bli kvitt. Har også i det siste fått bittelitt mage, men ikke så mye, men vil gjerne ha bort det fettet. Så ser jeg ellsers gankse slapp og dvask ut, men veldig feit er jeg ikke. Mer lubben og slapp.

Tenker å trene sånn 4 ganger i uka i 1.5-2 timer. Varmer opp med rask gange på gå/løpemaskin i oppoverbakke(har dårlig kondis, så orker ikke å løpe enda) og elipsemaskin og sykling. Så trener jeg styrke. Bruker forskjellige apparater sånn at jeg får trent muskler over hele kroppen.

Tenker også å ta noe gruppetrening, noe dans eller no 1 eller to ganger i uka.

Ønsker ikke å bli kjempetynn. Ønsker bare å bli kvitt noen kg fett og få litt mer definerte muskler istedetfor fettklumper.

I matveien er jeg ikke så veldig sunn, men skal prøve å spise sunnere. Legger ikke så mye på meg av mat egentlig. Er mest det at jeg ser dvask it fordi jeg har vært så lat.

Hvor fort vil jeg se resultater tror dere? Vet det tar litt tid, men håper det ikke tar kjempelang tid..

Jeg synes det er kjempeflott at du har startet på veien til et sunnere liv! Gratulerer - du er flink!

Jeg tror det er lurt at du ikke setter deg for høye mål, for da er det så lett å falle fra når det ikke går. Det er superbra å ville trene fire ganger i uka, to timer hver gang, men det bør være et langsiktig mål. Vær fornøyd når du har trent en time to eller tre ganger i uka, og bli positivt overrasket når du oppnår mer!

Prøv å trene mer kondisjon. Dans er jo kjempebra sånn! Prøv også spinning, mange liker det. Kondisjon er bra for hjertet og øker fettforbrenningen raskt. Det er klart det er tungt i starten, så begynn gjerne med en halvtimes rask gåtur på mølla med litt stigning.

Det er kjempebra at du trener styrke, det hjelper veldig på fettforbrenningen. Det vil gjøre at du bygger muskler og blir strammere og fastere i fisken. Husk bare å være nøye med teknikken (spør gjerne de ansatte) og følg et program der du kan se din egen utvikling. Fokuser på øvelser som tar for seg de viktigste muskelgruppene og legg vinn på å ta tunge løft. Du skal virkelig kjenne at du har trent!

Trener du jevnlig kondisjon og styrke og legger om til sunt kosthold vil du se endringer raskt, kanskje i løpet av tre måneder. Trener du kun styrke og ikke legger om kostholdet vil det ta mye lenger tid.

Kostholdet er kjempeviktig! En enkel ting du kan gjøre er å kutte ut godteri og brus i hverdagene og bare spise det på lørdagen. Det hjelper mye. Ellers er det viktig å spise grove kornprodukter, fisk to-tre ganger i uka og masse grønt.

Skrevet

Uansett hva du gjør, IKKE dropp styrketreningen!! Få hjelp at treningsveileder til å sette opp et kort, men tungt styrkeprogram. Kombinér dette med kondisjonstrening og sunt kosthold (kanskje det aller viktigste), så vil du gå ned i vekt og få muskler samtidig. Spiser du mindre og bare trener kondisjon vil du miste både muskler og fett. Just sayin'... ;)

Skrevet

Jeg begynte med styrketrening for 2,5 måneder siden, og har nå fått tydelige muskler. Er tynn fra før av så har kanskje ett godt utgangspunkt, men så relativt fort fremgang, båd epå selve styrken og kroppen. La om kostholdet helt til ett mye mer proteinrikt kosthold, tror det var med på å gjøre utslaget.

Tren styrke!! Lykke til :D:D

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Muskler forbrenner fett. Til og med under hvile. Så en god miks av kondis og styrke, er genialt. Om du orker å trene fire dager i uka, så synes jeg du fint kan gjøre dette jeg. Du er ung og har store sjangser for raskt og komme i form.

Begynt med å ta mål av hele kroppen og skriv ned dette (drit i vekta) og ta nye mål hver 14. dag f.eks. Det er ganske motiverende og se cm rundt midjen forsvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...