AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Jeg har flere innkasso gjeld, men jeg har ikke så høy inntekt, så jeg er i en vanskelig situsjon. Jeg har derfor søkt om forbrukslån (det er ikke mye lån jeg har fått, men) til å betale noe av det med, men jeg vet ikke hvordan jeg skal prioritere og håper noen flinke som har pengevett kan hjelpe meg. Dette er jeg skyldig: 1. 20000, betaler 1700 i måneden. Jeg har snakket med dem og de kan kanskje utsette det til litt senere. 2. 12700, jeg betaler 1000 i måneden, men jeg får betale 300 fram til oktober. 3. 12200, men jeg får betale 400 inntil tre-fire måneder 4. 12500, men jeg får 3 betalingsfrie måneder Og så har jeg da selvfølgelig kredittgjeld på 39000, et på 4000, et på 15000 og et på 20000. Men disse har jeg mindre avdrag på. Jeg fikk låne 18000 og som jeg må betale ca 1000 i måneden av, og vil gjerne bruke noe av lånet til å betla gjeldet med, men vet ikke helt hvordan jeg skal prioritere! Og hvor mye jeg skal bruke av de pengene for de må jo også tilbake betales. Råd? Takk!
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Du skal ikke bruke noe av lånet til å betale ned gjeld, du skal bruke hele lånet til å betale ned gjeld. Deretter skal du kontakte kreditorene dine igjen og be om å få fryst rentene en periode. Hvilken gjeld du skal betale? Den med høyest renter. http://okonomiguiden.no/kvitt-deg-med-gjeld-paa-en-enkel-maate/
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Takk for svar. Du sier at jeg skal, mener du at jeg bør, eller går du ut i fra at jeg har tatt refinansiering? Hvordan kan jeg vite hviket gjeld som har høyest rente? Jeg prøvde å se etter det i regningene jeg får, men jeg ser ingenting om det. Kanskje ringe å spørre? Om jeg bruker hele lånet til å f. eks. betale et av gjeldene, kommer jeg jo til å måtte betale til både de innkassoselskapene og til kreditorene. Jeg tenkte at jeg kasnkje betaler en del av hvert gjeld og ende opp med mindre gjeld hos hvert byrå, og dermed betale mindre avdrag til dem. Jeg er litt syk og dette blir for mye for meg å regne! Takk for du tar tiden!
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Jeg vet bare om et som har 22% rente med nedbetalingsplan på flere år, men det er jo et kredittkort og ikke innkassosak.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Jeg fikk låne 18000 og som jeg må betale ca 1000 i måneden av, og vil gjerne bruke noe av lånet til å betla gjeldet med, men vet ikke helt hvordan jeg skal prioritere! Og hvor mye jeg skal bruke av de pengene for de må jo også tilbake betales. Hvis du har fått disse pengene på din konto løper renten, og i så fall bør du bruke dem til å betale lånet med høyest rente fortest mulig. Hva renta på de forskjellige lånene er står nok der du fikk lånet, men hvis ikke du finner ut hva den er bør du ringe og spørre.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/Debt-snowball_method
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå