Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lagt ut en bil på finn.no som vi skal ha 75 000 for. den siste uken har mannen blitt kontaktet av en mann som prater engelsk og som vil kjøpe bilen. Jeg er ganske sikker på at det er svindelforsøk og har bedt mannen ignorere ham, men han har ringt flere ganger, og nå merker jeg at mannen er litt på gli.

Første gang han tok kontakt lurte han på om vi kunne kjøre bilen til Ålesund. Vi sa nei.

Andre gang lurte han på om giret på bilen fungerer som det skal. Det er visstnok kona som skal ha bilen, og hun liker ikke bakkestart og derfor vil hun ha automatgir. Vi svarte at bilen fungerer som den skal.

I dag har han ringt igjen og lurt på om han kan komme på søndag og hente den. Han vil betale via finns betalingsgaranti. Mannen har svart at betalingordningen til finn kun er ment for småbeløp, og at vi kun aksepterer cash/bankremisse. Og at vi kun aksepterer bankremisse på en ukedag, så vi sammen med kjøper kan gå i banken.

Mannen har nå sagt at han tar med cash og vil se på bilen på søndag.

Jeg er fortsatt sikker på at dette er svindlere, men mannen begynner å bli usikker.

Tlf nr mannen ringer fra tilhører et Ålesund-firma, og ifølge Brønøysund ser at tilsynelatende greit ut.

Hvis fyren faktisk møter opp med cash i helgen, hvor ligger evt svindelen? Hva må vi være obs på?

Jeg tror ikke han møter opp, og at det kommer til å komme masse unnskyldninger av ymse slag for hvorfor ditten og datten.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tror heller ikke han møter opp. Virker som han "fisker" etter noe.

Vet ikke hvor dere bor, men er det langt fra Ålesund, så hvorfor dra så langt for å se på en bil til "bare" 75000,-

Hadde jeg skulle kjøpt bil til den prisen, så hadde jeg kikket meg rundt i nærmiljøet. Eller i hvert fall innen rimelig avstand.

Men, for all del...

Oppdaterer du utviklingen videre?

Endret av Østlandet
Skrevet

Her ville jeg vært obs.... Vet det har vært mange svindler med folk fra england. Hva slags bil er det?

Vis det er i nærområdet så kan de være et reelt kjøp..

Skrevet

Nå har han ringt igjen. Nå er jeg og faktisk noe mer tilbøyelig til å tro at det kan være en reell kjøper. Han har godtatt kontant betaling og vi har nå avtalt at han kommer på mandag og ser på bilen. Liker han bilen, drar vi sammen og ordner betaling i bank og omregistrering, og han får med bilen der og da. Har nå fått oppgitt navn, som er russisk-klingenede, og etter litt google ser det ut til at han er bosatt i samme område som firmaet tlf nr hans er tilknyttet.

Vi bor i Trondheim.

Jeg merker at jeg fremdeles er noe avventende, og venter bare på at han skal komme med unnskyldninger til hvorfor han ikke kan betale likevel, men noe mindre skeptisk enn før i dag. Gidder ikke ta noen sjanser.

Stakkars utlendinger som bor i Norge, blir jo møtt med mistro overalt bare pga at andre driver med svindel.

Skrevet

Da er bilen solgt! :)

Det kom en ung kjekk mann fra Litauen i dag og så på den. Han ville ha den, og vi dro sammen i banken og ordnet betaling, og derettet på trafikkstasjonen og ordnet omregistrering. Smerterfritt :)

Så det var ingen svindler denne gangen. Greit at mannen var litt mindre skeptisk enn meg. :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...