AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #121 Skrevet 3. februar 2015 Jeg ville aldri tatt noen andres etternavn, jeg er jo den jeg er, og den personen har jeg vært fra jeg ble født. Hvorfor skal jeg bytte identitet bare fordi jeg har funnet en å dele livet med? Jeg kunne kanskje strukket meg til å ta hans navn som mellomnavn, men jeg ser ikke poenget helt. Derav syns jeg også det er merkelig om han tar mitt etternavn, og dropper "guttenavnet" sitt helt. Anonymous poster hash: add3a...002
Herr Sebra Skrevet 3. februar 2015 #122 Skrevet 3. februar 2015 (endret) Menn med et ekte sett med BALLER mellom beina tar ikke noe kvinnfolk navn. Jeg heter Pettersen for faen å dama jeg møter som ikke god tar det kan pakke saka sine å finne en pingle gubbe istedetfor. Makan til femi nasjon Norge har blitt a!!! Anonymous poster hash: d50af...3b0 Tull og tøys. En mann med baller tar sine egne valg og tenker ikke på hva alle andre måtte tenke. Jeg ville aldri tatt noen andres etternavn, jeg er jo den jeg er, og den personen har jeg vært fra jeg ble født. Hvorfor skal jeg bytte identitet bare fordi jeg har funnet en å dele livet med? Jeg kunne kanskje strukket meg til å ta hans navn som mellomnavn, men jeg ser ikke poenget helt. Derav syns jeg også det er merkelig om han tar mitt etternavn, og dropper "guttenavnet" sitt helt. Anonymous poster hash: add3a...002 Man bytter da ikke identitet ved å ta et annet navn? Jeg har et dårlig forhold til mitt etternavn, derfor er det ganske naturlig for meg å ta etternavnet til min kjære. Det er min kjæres familie som jeg regner som min familie nå. Jeg har riktignok to søsken med samme navn, og vi har et nært og fint forhold, med det er min samboer og hennes foreldre jeg har mest kontakt med i hverdagen. De er fantastiske mennesker som behandler meg som sin sønn, og for meg føles det helt riktig og også dele deres navn. Jeg beholder riktignok et av mine foreldres etternavn som mellomnavn, da dette er et sjeldent etternavn, og etternavnet til den av mine foreldre jeg hadde et godt forhold til før h*n døde. Endret 3. februar 2015 av Herr Sebra 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #123 Skrevet 3. februar 2015 Jeg kjenner to par som heter hennes navn. Par nr1 er fra ei lita bygd. Hun er fra gård og har odel, etternavnet hennes er det samme som gården/stedsnavnet. Han er også fra gård, men har ikke odel og har et veldig alminnelig etternavn. Siden det er han som skal drive hennes slektsgård har de valgt å bruke hennes navn begge to. Par nr2. Ville bare gjøre noe utradisjonellt. Tenker ikke på noen av mennene som tøffel. Jeg tenker derimot på mannfolk som aaldri ville vurdert å ta konas navn fordi han er "MANN! -det sterkeste kjønn", som en umoden enkel sjel.. Anonymous poster hash: a7726...8d1 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #124 Skrevet 3. februar 2015 Tull og tøys. En mann med baller tar sine egne valg og tenker ikke på hva alle andre måtte tenke. Man bytter da ikke identitet ved å ta et annet navn? Jeg har et dårlig forhold til mitt etternavn, derfor er det ganske naturlig for meg å ta etternavnet til min kjære. Det er min kjæres familie som jeg regner som min familie nå. Jeg har riktignok to søsken med samme navn, og vi har et nært og fint forhold, med det er min samboer og hennes foreldre jeg har mest kontakt med i hverdagen. De er fantastiske mennesker som behandler meg som sin sønn, og for meg føles det helt riktig og også dele deres navn. Jeg beholder riktignok et av mine foreldres etternavn som mellomnavn, da dette er et sjeldent etternavn, og etternavnet til den av mine foreldre jeg hadde et godt forhold til før h*n døde. Jeg syns man gjør det, det er min mening. Jeg ser virkelig ikke poenget med å bytte navn. Det er DITT navn, det tilhører de du kommer fra, du fikk det da du kom til denne verden, det er en del av din identitet. Om man har et dårlig forhold til dette navnet/dette opphavet så er jo det en annen sak, og om man syns det er naturlig å bytte identitet på grunn av dette er jo det selvsagt helt ok. Anonymous poster hash: add3a...002 1
ini Skrevet 5. februar 2015 #125 Skrevet 5. februar 2015 Jeg syns også det er litt rart når mannen tar kvinnens etternavn, uavhengig av om det er som mellomnavn eller som eneste etternavn. Samtidig har jeg ikke helt bestemt meg for om jeg ønsker å ta etternavnet hans når vi gifter oss. Ikke fordi jeg føler jeg mister identiteten min, men fordi jeg dermed får samme etternavn som svigers, og det er jo helt fjernt.
Gjest Vind Skrevet 5. februar 2015 #126 Skrevet 5. februar 2015 (endret) Alle får bestemme for seg selv. Dersom jeg gifter meg vil jeg beholde mitt navn. Hva han velger er opp til ham Beholde sitt eller ta mitt er helt opp til han. Endret 5. februar 2015 av Vind 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #127 Skrevet 5. februar 2015 Dersom du tar to meterstokker og taper dem sammen, så er det omtrent så langt oppi rumpa det bryr meg Anonymous poster hash: 47450...405 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #128 Skrevet 5. februar 2015 Jeg syns også det er litt rart når mannen tar kvinnens etternavn, uavhengig av om det er som mellomnavn eller som eneste etternavn. Mannen min har tatt mitt navn som mellomnsvn forsi det er det barna våre heter til etternavn, og han ville ha et felles navn med dem. Synes det er veldig forståelig, og ville valgt det samme selv, om situasjonen var motsatt.Anonymous poster hash: 479ab...e61
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #129 Skrevet 5. februar 2015 Tenker; BETA PHAGGOT! Anonymous poster hash: 32a59...f94
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #130 Skrevet 5. februar 2015 Forstår ikke at det er rart? Anonymous poster hash: 78a86...c50 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2015 #131 Skrevet 5. februar 2015 Det er noen menn som reagere på dette. De tror de signaliserer at de er så innmari tøffe. I stedet viser de bare usikkerhet på sin egen maskulinitet. Trygge menn har ikke behov for å "bevise" manndommen sin i enhver sammenheng. Det er sexy Anonymous poster hash: 479ab...e61 2
Portvinpiken Skrevet 8. februar 2015 #132 Skrevet 8. februar 2015 Hva synes dere om mannfolk som tar etternavnet til kona etter bryllupet? Både de som tar det som mellomnavn og som eneste etternavn. Jeg tenker "tøffel" med en gang jeg hører om slike Og det er ikke noe ondt ment, jeg bare tenker automatisk slik! Jeg tenker: velkommen til 2015, og takk og lov for det! 2
Kjetil E Skrevet 8. februar 2015 #133 Skrevet 8. februar 2015 Så om mannen heter Olsen, dødskjedelig og konen heter f.eks. noe langt mer sjeldent, så er mannen tøffel fordi de vil ha likt etternavn, men ikke ser vitsen i å hete det samme som halve Norge? Nei, da er jaggu mannen smart, vil nå jeg si. Et ektepar jeg kjenner gjorde netopp det. Han het ikke Olsen, men noe omtrent like vanlig. Og hun et svært uvanlig navn. Så han tok hennes etternavn og droppet helt sitt eget.
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 8. februar 2015 #134 Skrevet 8. februar 2015 Hva synes dere om mannfolk som tar etternavnet til kona etter bryllupet? Både de som tar det som mellomnavn og som eneste etternavn. Jeg tenker "tøffel" med en gang jeg hører om slike Og det er ikke noe ondt ment, jeg bare tenker automatisk slik! Jeg har egentlig ingen mening om det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå