Gå til innhold

Menn som tar etternavnet til kona

Fremhevede innlegg

Gjest Maruwan
Skrevet

Mener du at interessen for husarbeid ligger i de kvinnelige gener? Da er jeg mann :fnise: .

Nei da, det ligger der. Du har bare for dårlig selvtillit.

Videoannonse
Annonse
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg er en "sånn", fjernet mitt navn. Kunne egentlig ikke brydd meg mindre om hva vi heter sålenge det er forholdsvis greit og skrive og utale, om det er feminint så gjerne for meg! - Ellers så tenker jeg at folk som har store problemer med noe så trivielt som å velge et navn ikke burde gifte seg i utgangspunktet!

• Liker 10
Skrevet

Sånne menn har jeg ikke respekt for overhodet!

Sånne som deg har ikke jeg respekt for heller ;)

• Liker 7
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Nei da, det ligger der. Du har bare for dårlig selvtillit.

Det må du forklare for meg, hvorfor jeg skulle ha dårlig selvtillit fordi jeg ikke liker å gjøre husarbeid. Men må man, så må man.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Gjest Maruwan
Skrevet (endret)

Jeg er en "sånn", fjernet mitt navn. Kunne egentlig ikke brydd meg mindre om hva vi heter sålenge det er forholdsvis greit og skrive og utale, om det er feminint så gjerne for meg!

Hvorfor ser jeg for meg at du tok en liten piruett mens du knipset med fingrende akkurat idet den tanken dukket opp? Til og med utropstegn på slutten der, blir ikke mer feminint enn det.

Endret av Maruwan
  • Liker 2
Gjest Purple Haze
Skrevet

Kan jeg si det samme dersom dama absolutt ikke vil ta seg av husarbeidet og på død og liv skal bli "ingeniør"?

Du har noen merkelige sammenlikninger, må jeg si. Men det er vel fordi argumentene dine er så utrolig dårlige ;)

• Liker 3
Gjest Maruwan
Skrevet

Det må du forklare for meg, hvorfor jeg skulle ha dårlig selvtillit fordi jeg ikke liker å gjøre husarbeid. Men må man, så må man.

Av samme grunn som at menn (visstnok) har dårlig selvtillit hvis de ikke vil ta etternavnet til kona og kle seg i hennes kjoler.

• Liker 1
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Hvorfor ser jeg for meg at du tok en liten piruett mens du knipset med fingrende akkurat idet den tanken dukket opp? Til og med utropstegn på slutten der, blir ikke mer feminint enn det.

Nei si det? Jeg er ingen danser og kan ikke knipse, men om det hjelper og forsterke fordommene dine så elsker jeg greys anatomy!

• Liker 12
Gjest Maruwan
Skrevet

Nei si det? Jeg er ingen danser og kan ikke knipse, men om det hjelper og forsterke fordommene dine så elsker jeg greys anatomy!

Nå gjorde du det igjen.

Gjest Eurodice
Skrevet

Av samme grunn som at menn (visstnok) har dårlig selvtillit hvis de ikke vil ta etternavnet til kona og kle seg i hennes kjoler.

Si meg, har du snortet eller noe nå ettersom du skriver så mye tull?

• Liker 4
Gjest Nuppdupp
Skrevet

:skratte:

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

jeg er sterkt knyttet til etternavnet mitt. kommer aldri til å bytte det ut, men kommer heller ikke til å be han bytte. hvorfor skal man på liv og død gjøre det? foreldrene mine gjorde ikke det.

• Liker 1
Skrevet

Sånne som deg har ikke jeg respekt for heller ;)

Det var harde ord fra en person som ikke kjenner meg.

Da får vi inderlig håpe du finner deg ei mann som du kan trampe på som du vil, ei som vil lage mat til deg og vaske badet mens du ligger på sofaen med ene hånda i buksa og raper ;)

• Liker 1
Gjest Yellow Taxi
Skrevet (endret)

Da får vi inderlig håpe du finner deg ei mann som du kan trampe på som du vil, ei som vil lage mat til deg og vaske badet mens du ligger på sofaen med ene hånda i buksa og raper ;)

Du syns heller hun burde gå for en sånn tøff og staut kar som deg som kun surfer rundt på denne rosa siden kalt "kvinneguiden" i ren testosteron-ru... nei vent nå litt, det hørtes ikke særlig macho ut i det hele tatt?

Sikker på at du ikke har minst ett x-kromoson som alle oss andre?

Endret av Yellow Taxi
  • Liker 10
Skrevet

Akkurat nå ligger jeg på sofan i bare t-skjorte og bokseren og raper. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Du syns heller hun burde gå for en sånn tøff og staut kar som deg som kun surfer rundt på denne rosa siden kalt "kvinneguiden" i ren testosteron-ru... nei vent nå litt, det hørtes ikke særlig macho ut i det hele tatt?

Sikker på at du ikke har minst ett x-kromoson som alle oss andre?

Er jeg barsk?, utnevner du meg til selve kroneksemplet på manndom?

Hvorfor gå til direkte personangrep så fort noen sier meningen sin?

Det med å holde på navnet sitt handler om tradisjoner og det å ære våre forfedre (i mitt syn), hvis så ikke er tilfelle for deg så respekterer jeg det.

Det blir bare feil...

Gjest Izabella
Skrevet

Vel, jeg synes det er langt mindre mannlig å tjene mindre enn kona, enn å hete det samme som henne.

Skrevet

og det kommer fra en kar som ikke har respekt for mannfolk som gjør noe så trivielt som å ta konas etternavn. da syns jeg ærlig talt ikke at du fortjener respekten min heller. Folk kan få gjøre som de selv vil. Selv om jeg syns det er ok for en mann å ta damen sitt etternavn, betyr det ikke at jeg ser ned på kvinnene som tar mannen sitt etternavn.

• Liker 3
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Er jeg barsk?, utnevner du meg til selve kroneksemplet på manndom?

Hvorfor gå til direkte personangrep så fort noen sier meningen sin?

Det med å holde på navnet sitt handler om tradisjoner og det å ære våre forfedre (i mitt syn), hvis så ikke er tilfelle for deg så respekterer jeg det.

Det blir bare feil...

Nei jeg har ingen interesse av å utnevne meg til selve kroneksemplet på manndom. Når sant skal sies så er vel dette med å handle etter tradisjoner, innstinkt og ærekultur ting som går veldig godt overens med den mannlige kjønnssteriotypien (I tilegg til en rekke med anti-sosial atferd) og det er ikke noe jeg identifiserer meg med.

Å gjøre noe bare fordi det er gjort før (tradisjoner), eller for å ære døde mennesker ser jeg på som primitiv og urasjonell oppførsel.

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er fint, og det burde være like naturlig at mannen bytter til konas navn som omvendt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...