Alise84 Skrevet 26. april 2012 #1 Del Skrevet 26. april 2012 Hei! Skal lage en kake hvor oppskriften står i kopper og lurer litt på hvor mye en kopp egentlig er i dl :/ Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #2 Del Skrevet 26. april 2012 Hvis hele oppskriften er i måleenheten kopp har det ikke noe å si egentlig. Da vil jo mengdeinnholdet av hver ingrediens stemme overens uansett om du bruker stor eller liten kopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest badeand1 Skrevet 26. april 2012 #3 Del Skrevet 26. april 2012 ca 2,4 dl. står her http://www.matoppskrift.no/sider/maalvekt.asp Men vet ikke om det er riktig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #4 Del Skrevet 26. april 2012 ca 2,4 dl. står her http://www.matoppskrift.no/sider/maalvekt.asp Men vet ikke om det er riktig da. Helt sikkert riktig. Den siden der er forresten genial Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 26. april 2012 #5 Del Skrevet 26. april 2012 2,5 dl er det samme som en kopp i følge min farmor Alle oppskrifter jeg har sett kopp i har jeg regnet med 2.5dl og det har gått bra så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #6 Del Skrevet 26. april 2012 Har brukt å regne ca 2,5 dl jeg også. Det viktigste er jo ikke at det er nøyaktig, men at forholdet mellom ingrediensene stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbychef Skrevet 26. april 2012 #7 Del Skrevet 26. april 2012 Jo det stemmer med 2,5 dl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 26. april 2012 #8 Del Skrevet 26. april 2012 Gjelder det amerikanske oppskrifter også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #9 Del Skrevet 26. april 2012 Rart det står 2,4 på linken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 27. april 2012 #10 Del Skrevet 27. april 2012 Hvis hele oppskriften er i måleenheten kopp har det ikke noe å si egentlig. Da vil jo mengdeinnholdet av hver ingrediens stemme overens uansett om du bruker stor eller liten kopp. Jeg har aldri sett en oppskrift der alt måles i kopper; bakepulver, natron, krydder, egg o.s.v. vil jo ikke måles i kopper, og dermed vil jo proporsjonene bli litt feil. Avhengig av typen oppskrift kan det selvsagt ofte gå bra, men det er jo greit å ha i mente. En amerikansk kopp er for øvrig 2,37 dl, så om det er en amerikansk oppskrift vil jeg ikke gått ut fra at det blir riktig med 2,5 dl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 27. april 2012 #11 Del Skrevet 27. april 2012 (endret) Jeg har en oppskrift hvor det meste er i "kopp". Oppskriften er uten egg. Bl.a. trenger jeg "5 kopper kefir". Da har jeg regnet "1 kopp" som 2 dl, slik at jeg ikke trenger å kjøpe mer enn 1 liter kefir. Ingredienser som gjerne måles i ts eller ss har jeg bare fulgt som det står. Ikke kan jeg lage den større heller, kaka fyller ei langpanne nesten litt for godt. Når det gjelder amerikanske oppskrifter følger jeg bare det som står, og bruker "cup"-målet som er på målebegerne mine. Enkelt og tankeløst! Endret 27. april 2012 av PecanPie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #12 Del Skrevet 27. april 2012 1. Gå til google 2. Skriv "cup to dl". 3. Tadaa... Om du er ute etter 3 kopper setter du 3 cups to dl. Du kan bruke google til å konvertere mellom de fleste måleenheter. Ellers gjelder også at google er din venn. Det er temmelig lett å søke på cup (eller us cup, uk cup, osv) og dl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå