Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tillit til samboer har fått seg en knekk, etter å ha funnet ut at han har hatt mer kontakt med en person enn det jeg visste. Hvor langt ting har gått trenger jeg ikke skrive her.

Saken er at jeg velger å tro på han, og vil legge dette bak meg, bak oss. Han trenger å bygge opp tilliten til meg igjen, og jeg trenger tid til å komme over dette - og stole på han igjen.

Noen som har noen råd til hvordan man bygger opp denne tilliten? Er det bare å "ta tiden til hjelp" som hjelper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke så mye annet å gjøre enn å ta tida til hjelp, men å snakke sammen om tingene er veldig viktig.

Skrevet

Du har kommet et godt stykke på vei når du har bestemt deg for å tro på ham og akseptere hva som har skjedd. Dessuten er det viktig at han forteller deg alt og svarer deg når du spør om noe vedr. dette.

Neste skritt er vel å kunne snakke om tingene og ta en dag om gangen fremover. Ta vare på hverandre og ikke la denne "tingen" være et argument eller en trussel i krangler og diskusjoner.

Det kan selvfølgelig ta laaang tid og kanskje blir det ikke helt borte. Du må ha vilje og evne til å tilgi og han må ville ta konsekvensene av det han har gjort.

Ellers er det kanskje litt individuelt også? Ingen takler slike ting på samme måte og det blir ennå mer komplisert når det er 2 (eller flere) personer involvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...