AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Jeg jobber deltid ved sidene av studiene mine, og lurer litt på hva reglene er for ferie. Jeg har fått innvilget en uke ferie i slutten av juni og en uke i juli. Jeg spurte også sjefen om jeg kunne få en uke i august, men det fikk jeg ikke lov til. Har han lov til dette? Jeg trodde jeg hadde krav på tre uker ferie i fellesferien? Han sier "det er så mange som slutter nå, jeg har ikke nok folk til å sende deg på ferie". Men dette er da ikke mitt problem? Dessuten er det lenge til august, så han har god tid til å ansette folk? Kjenner jeg blir irritert, oppgitt og lei meg Dette er den ferien jeg har gledet meg mest til å dra på! Jeg er da nesten 100 % sikker på at jeg har krav på dette? Er det en paragraf jeg kan vise til eller noe sånt? Håper noen kan hjelpe meg Jente 21
annannas Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=117802 Ser ut som du har rett på mer ferie ja.
Gjest Spinell Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Du har rett til tre uker sammenhengende i hovedferieperioden. Det betyr en eller annen gang mellom 1. juni og 30. sept. Arbeidsgiver har rett til å fastsette når arbeidstakerne kan ta ut ferien. Dere har dermed rett i noe og feil i noe annet begge to. 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Du har rett til tre uker sammenhengende i hovedferieperioden. Det betyr en eller annen gang mellom 1. juni og 30. sept. Arbeidsgiver har rett til å fastsette når arbeidstakerne kan ta ut ferien. Dere har dermed rett i noe og feil i noe annet begge to. Stemmer. Tre uker sammehengende av fire lovfestede (eller fem med tariffavtale/andre avtaler) kan tas ut i denne perioden. Men legg merke til at du ikke nødvendigvis har rett på feriepenger, det grunnlaget har du tjent opp året før, ts.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Takk for svar Jeg tenker ikke på feriepenger.. Men MÅ ferien være sammenhengende? Trodde jeg kunne ta ut 3 uker spredt? Det må da gå an det også?
Glitnir Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Takk for svar Jeg tenker ikke på feriepenger.. Men MÅ ferien være sammenhengende? Trodde jeg kunne ta ut 3 uker spredt? Det må da gå an det også? Du kan ta separate uker dersom arbeidsgiver går med på det. Imidlertid er det ikke du som bestemmer når du tar ferie - arbeidsgiver fastsetter ferien etter å ha drøftet med deg. Han kan sette all ferien sammenhengende i sommerperioden om han vil, også de en/to siste ukene.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Har man krav på ferie om man er lørdagshjelp også? Jobber vedsiden av studiene jeg også, hver lørdag i to år. men har ikke hørt noe om ferie. Beklager for å kuppa tråden din ts!
Viernes Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 ^er du fast ansatt har du krav på ferie. Skal vel være 4 eller 5 dager du har krav på da, hvis jeg ikke tar helt feil.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Arbeidsgiver har faktisk også rett til å nekte deg ferie (i et bestemt tidsrom) om det går alvorlig utover driftshensyn.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 Om du er deltidsansatt - typisk sommerhjelp - så er det jo noe spesielt å ta sommerferie. SKjønner arbeidsgiver godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå