Gå til innhold

Endring i kostholdet - Lite kreativ og ensformig

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste månedene har jeg vært gjennom en solid endring av livsstilen min. Jeg spiser sunt og trener 3-4 ganger i uka. Målet er å stramme opp, og viktigst; føle meg "renere" (hvis det gir noe mening). Problemet mitt nå er at jeg vet ikke egentlig hva jeg skal spise for å nå dette målet, i kombinasjon med trening. Som sagt spiser jeg sunt, men veldig lite variert.

Hittil består kostholdet av dette, praktisk talt uten unntak:

Frokost: Havregrøt med eple, kanel og mandel/hasselnøtter

Lunsj: Cottage cheese med bær eller 2 knekkebrød med leverpostei

Middag: Salat med kyllinkjøttdeig, wok med ris eller nudler, laks med salat og pesto.

Kveldsmat: Yoghurt med musli eller 2 knekkebrød

Jeg er glad i god og sunn mat og er virkelig ikke kresen. Men jeg er student så jeg har lite penger og lite tid (jobber masse ved siden av). Det jeg spiser må kunne tas med og ta kort tid å lage for jeg lager maten på kvelden dagen i forveien, eller morgenen samme dag.

Men hva skal jeg variere med!!!???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt det kan være vanskelig å komme på nye og økonimiske måltider.

Jeg har iallfall en god del å dele med deg. Samtidig burde du se på oppskriftene til Fotballfrue, for der har jeg fått mange gode ideer fra. Vurderer å kjøpe boken hennes, pga oppskriftene :)

Jeg pleier ofte å lage fiskewok i hverdagen. Enten med laks eller torsk eller sei.

Kutter opp f.eks brokkoli, paprika, vårløk og tomat og wokker det i olje.

Til slutt tilsetter jeg fisken og ruccula og lar det frese forsiktig.

Lager en salat på fatet mitt, brer fiskewokken oppå og strør masse sesamfrø over det hele. Sesamfrø er kjempesunt og metter, og inneholder mye omega3 og fett og proteiner.

Jeg bruker så og si sesamfrø til alt, både til søtt og salt!

Vil anbefale deg å kjøpe økologiske sesamfrø om du spise det mye. Jeg pleier alltid å velge økologisk av det jeg spise mye, og det jeg spiser sjelden kan jeg velge uøkologisk hvis jeg vil spare noen kr.

Eller jeg lager tacosalat! Egg og bacon! Omelett! ....

Jeg spiser egentlig fisk fra mandag til fredag, og lørdag og søndag velger jeg noe kjøtt.

Skrevet

Eggerøre eller laks som pålegg er jo godt :)

Ellers så er proteinvaffler eller proeinpannekaker en slager her i gården ;) De kan toppes med det meste, min favoritt er magerkesam + syltetøy på toppen av proteinvaffler :)

De lager du lett av:

Cottage cheese, egg, havregryn og littegrann fiberhusk. Evt sukrin om du ønsker litt søthet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...