tigerpus Skrevet 24. januar 2004 #1 Del Skrevet 24. januar 2004 Hei! Jeg har tenkt meg på Harrytur en av dagene. Er det noen som kan fortelle meg hva karbonadedeig er på svensk? Vanlig kjøttdeig er "nøtfars" har jeg skjønt, men jeg har aldri sett noe annet enn det i kjøttdisken der borte. Nå vil jeg prøve å få tak i karbonadedeig. Er det noen som vet hva det heter og hvor jeg får det? Tiger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 24. januar 2004 #2 Del Skrevet 24. januar 2004 Hvis du er på Svinesund e.l. så har det meste norske navn. Altså står det karbonadedeig. Ellers tror jeg at det heter "Nötkjöt". Jeg pleier somr egel å handle i butikker der de har ferskvaredisk. Der spør jeg etter karbonadedeig og får nettopp det. Da får jeg også deigen pakket i en stor pose i stedet for ørten småpakker og får bedre oversikt over hva jeg har kjøpt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 24. januar 2004 #3 Del Skrevet 24. januar 2004 se på fettinnholdet hvis du er i tvil. Karbonadedeig inneholder mye mindre fett enn kjøttdeig. Husker ikke tallene, men lurer på om karbonadedeig ikke kan inneholde mer enn 9% fett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 25. januar 2004 #4 Del Skrevet 25. januar 2004 Er det ikke 6%? Og kjøttdeig 14%? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 25. januar 2004 #5 Del Skrevet 25. januar 2004 Er det ikke 6%? Og kjøttdeig 14%? Ja, tror det var det. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigerpus Skrevet 25. januar 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 25. januar 2004 Tusen takk alle sammen, da skal jeg nok klare å få kjøpt karbonadedeigen min! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå