Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på jobbintervju snart.

Hvilke negative trekk burde jeg/burde jeg ikke si av:

* Inntil nylig har jeg hatt vansker med å skille mellom ordene privat og personlig. Men jeg er klar over det nå, og er bevisst på å kun holde meg til det private.

* Blandingsdialekt som kan være vanskelig for noen å forstå i starten

* Ikke flink i å legga ulike matvarer "riktig" ned i bæreposer

* Dialekta mi heller mest mot nynorsk, mens jobbsøknadene skriver jeg på bokmål. Synes det er lettest. ser det kan være forvirrende for intervjueren når de hører på meg.

* Har et litt alvorlig gemytt, men vil ingen noe vondt av den grunn. Jeg liker også å bli kjent med nye mennesker.

* På den forrige jobben min sa kontaktpersonen min at jeg ofte spurte henne om bekreftelse på ting selv om hun visste før hun sa svaret at jeg faktisk hadde riktig svar. Søker mao ofte bekreftelse selv om det er unødvendig. Må øve meg på å bli mer selvstendig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Jeg ville unngått det første og kanskje også det siste. Dette er ting som er lett å vikle seg inn i vanskelige og rare forklaringer rundt, og samtidig gjøre det vanskeligere enn nødvendig for seg selv. Den med selvstendighet kan du bruke dersom jobben ikke krever veldig sterk grad av selvstendighet. Knytt gjerne begge de dialektrelaterte sammen til en og samme setning.

Den med "alvorlig gemytt" bør du muligens omformulere noe. "Alvorlig framtoning" eller "Vet at jeg kan virke mer streng/alvorlig enn jeg egentlig er" kan muligens fungere bedre.

Ellers vil jeg absolutt berømme deg for å ha funnet negative sider som ligger utenfor standardsvarene (alle jobbsøkere er tydeligvis "utålmodige perfeksjonister") :) Lykke til!!

Endret av Spinell
  • Liker 2
Skrevet

Skal du søke jobb som dagligvarepakker??

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det med "alvorlig fremtoning" kan du kanskje vinkle på en måte som ikke høres så ille ut?^^ Noe med at du kan bli oppfattet mer stille og alvorlig enn du egentlig er feks?

Det med bekreftelse går jo ann å si på en måte som viser at du er klar over det og har jobbet med saken. Hovedgrunnen til at intervjuer spør om negative sider er vel for å sjekke evne til refleksjon, selvinnsikt og forbedring? Likevel tenker jeg at det er en litt vel negativ egenskap som man kanskje ikke burde trekke frem (er sånn selv da, kanskje derfor jeg ser på det som så dumt)

Det med matvarene i posene skjønner jeg ikke helt hvordan er relevant for noe jobb :fnise:

Endret av SoftKitty
  • Liker 3
Skrevet

Det kommer helt an på hva slags jobb du skal søke.

Skrevet

Jeg pleier å si at "jeg tar avslag svært dårlig, sist gang jeg ikke fikk jobben så endte interjuveren på sykehus - han falt i trappa" ...

Du slipper å si noen flere negative ting ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skal du søke jobb som dagligvarepakker??

Nei, men det var noe negativt jeg kom på..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville unngått det første og kanskje også det siste. Dette er ting som er lett å vikle seg inn i vanskelige og rare forklaringer rundt, og samtidig gjøre det vanskeligere enn nødvendig for seg selv. Den med selvstendighet kan du bruke dersom jobben ikke krever veldig sterk grad av selvstendighet. Knytt gjerne begge de dialektrelaterte sammen til en og samme setning.

Den med "alvorlig gemytt" bør du muligens omformulere noe. "Alvorlig framtoning" eller "Vet at jeg kan virke mer streng/alvorlig enn jeg egentlig er" kan muligens fungere bedre.

Ellers vil jeg absolutt berømme deg for å ha funnet negative sider som ligger utenfor standardsvarene (alle jobbsøkere er tydeligvis "utålmodige perfeksjonister") :) Lykke til!!

Tusen takk for gode råd. :klemmer:

Jobben krever btw stor grad av selvstendighet.

Skrevet

Hvorfor nevnte du at du var dårlig til å pakke dagligvarer????? Hva har det med reelle jobbkvalifikasjoner å gjøre?

Skrevet

Jeg ville ikke tatt med det siste punktet. Det kan i verste fall få arbeidsgiver til å oppfatte deg som masete og trengende og lite selvstendig.

Om du er nyutdannet f.eks. så er det jo mulig å si at ens største svakhet/negative side at en ikke har hatt en liknende stilling før og at det derfor er helt ukjent og at en vil ha en noe lengre periode for å lære enn hva andre med erfaring ville hatt.

Men om valget står mellom disse punktene du har satt opp, så ville jeg som sagt aller helst sløyfet det siste, og ikke minst tenkt grundig gjennom hvorfor de skal ansette nettop deg :)

Masse lykke til på jobbintervju :)

Gjest alille
Skrevet

* Har et litt alvorlig gemytt, men vil ingen noe vondt av den grunn. Jeg liker også å bli kjent med nye mennesker.

* På den forrige jobben min sa kontaktpersonen min at jeg ofte spurte henne om bekreftelse på ting selv om hun visste før hun sa svaret at jeg faktisk hadde riktig svar. Søker mao ofte bekreftelse selv om det er unødvendig. Må øve meg på å bli mer selvstendig.

Dette er de to eneste sidene jeg mener er særdeles relevante, de er ærlige - og tro det eller ei, men mange intervjuere setter stor pris på ærlighet! Du bør selvfølgelig prøve å formulere deg annerledes - men det er disse to sidene av deg selv du bør prøve å få frem for å vise at du har selvinnsikt. Du er dårlig på å pakke varer, javel? Hva slags innsikt i egen personlighet viser det? Null og niks!

At du har alvorlig gemytt - si at du nok kan fremstå som mer alvorlig enn du er, at du ikke er så utadvendt (hvis det stemmer), men at du jobber med å fremstå som mer åpen (hvis det er nødvendig i stillingen), og presiser også at du liker godt å bli kjent med nye mennesker.

At du ofte søker bekreftelse - si at du i en ny jobb kanskje kan virke litt usikker, og trenger mer tid enn det andre gjør for å komme inn i oppgaven, og at du i den perioden trenger en del bekreftelse. Si at du jobber med saken og at du nå er veldig bevisst på dette, og at du ikke er slik hele tiden. HVIS sannheten er at du er sånn hele tiden så la vær å søke jobben...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...