AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Nå lyver tittelen litt da, for jeg har IKKE drukket etter at jeg ble gravid. Men dagen før befrukningen fant sted var vi ute på en skikkelig fest, og dagen etter var jeg så dårlig som jeg aldri før har vært. Kastet opp hvert femtende minutt, diare, magekramper fra helvete og generelt i elendig form pga fylla. Kroppen ble stappet full av div smertestillende og jeg trodde nesten jeg skulle dø et sekund! Så kommer en venninne av meg og sier at hvis man er påvirket av alkohol under befruktning så øker sjansen for bla.a downs syndrom betraktelig fordi de friske sædcellene blir reduserte og havner på lik linje med de syke, ergo øker sjansen for en "dårlig" sædcelle. Synes det høres ut som svada, men klarer jo selvsagt ikke å utelukke det helt. *sukk* Har noen hørt om noe slikt eller er jeg bare helt på bærtur nå?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Har jeg aldri hørt om. Jeg hadde en seriøs fyllekule da jeg var fire uker på vei,og det gikk ihvertfalle fint. Så vidt jeg kunne forstå på legen varbden største faren så tidlig insvangerskapet at man aborterte. Har aldri hørt noen sammenhenhg mlm downs og alkohol.
Djungelvrål Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Ja du er på bærtur. Måte på hvor hysterisk man skal bli mht alkohol og svangerskap. Veldig mange er fulle i starten av graviditeten før man vet man er gravid og det går i 99 % av gangene bra. Og du var ikke gravid engang!
marielle171 Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Har ikke hørt om det, men sjansen at du får et barn med DS er jo veldig lite. For det første når dårlige sædceller ofte ikke egget (så hvis alkoholen påvirker kvaliteten på sædcellene, så er ikke det så sikkert at de klarer å befrukte et egg), og for det andre så ender 95% av embryoer med en kromosomfeil opp med en spontan abort. Så hvis den dårlige sædcellen alikevel har klart å befrukte egget så er sjansen stor at det blir en SA hvis embryoet har en kromosomfeil. Så jeg tror nok at du ikke trenger å bekymre deg så veldig.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 ts her er vel i grunn ikke så veldig bekymret, bare synes det hørtes merkelig ut. og hva er det for en ting å si egentlig?? "åja du drakk, da blir barnet født med kromosomfeil" kjenner jeg blir litt irritert på enkelte folks sosiale antenner, men det er en annen diskusjon
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 De første ukene så tar barnet til seg veldig lite av det du drikker og spiser. Så det skal du ikke tenke på. Og en får da ikke barn med det pga man har drukket.Men klart at alle og enhver uansett når de veit de er gravide,holder seg unna alkohol.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #8 Skrevet 28. april 2012 Forstår ikke hvorfor du orker å fortelle om graviditeten slik venner som kommer med slikt tull jeg. Det er mye værre å holde på å bekymre seg i flere uker. Det går helt sikkert bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå