Meg88 Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Hei. Jeg og samboer forlovet oss for en måned siden. vi har lyst til å gifte oss sommeren 2013... men nå skjer det så mye frem mot sommeren at jeg tviler på at vi får begynt planleggingen før i september. blir det for kort tid å planlegge et bryllup på 9ish-mnd? Hvor lang tid i forveien bør invitasjoner sendes ut? Og hvor lang frist pleier man å ha på å gi svar? Bør jo vite hvor mange som kan før mye av planleggingen er i boks? Tips til hvordan vi skal gå frem? Jeg er helt blank! Får lese litt her på forumet, så blir jeg kanskje litt klokere:) Vi har også en gutt som vil være nesten 2 år den sommeren. vil han skjønne noe av hva som foregår?
Ninnin86 Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Vi ble forlovet i mai 2011 og giftet oss i februar 2012, ca 9mnd. Var ikke noe problem å planlegge hele bryllupet på den tiden, tror jeg skulle klart det på kortere tid også Var ikke så mye å å gjort i starten, så begynte på invitasjonene (håndlagde - tok laaaaang tid) 6-7 mnd før.. Men dersom man ikke skal "lage" alt selv, kan man fint planlegge et bryllup på 5-6 mnd Jeg sendte ut invitasjonene i slutten av oktober, med s.u. innen 1. januar (1,5mnd før bryllupet). Jeg fulgte en liste, ala denne, og det hjalp veldig Lykke til, og kos deg med planleggingen
fridr Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 (endret) Vel, et vennepar av meg forlova seg i april i fjor, og de gifta seg i september. Så alt er mulig Glemte å legge til at ei jeg bodde sammen med før, ble forlova mens vi bodde sammen. De hadde egentlig ikke noe rush med å gifte seg. Men plutselig fant de ut at HEY, vi gifter oss om en måned! Ble kjempebryllup for det Men krever nok mye jobb. Endret 26. april 2012 av fridr
Gjest Macaron Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Vi forlovet oss i februar og skal gifte oss i juni. Synes ikke det er noe stress i det hele tatt å ordne det på fire måneder. Men nå skal det sies at vi skal ha et forholdsvis lite bryllup med kun de nærmeste, og holde hele feiringen på restaurant da.
Gjest Doh Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Vi giftet oss nesten åtte måneder etter forlovelsen. Hadde gooooooood tid, og lurte egentlig på hvorfor folk må ha ett eller to år å planlegge på. Er egentlig ikke så innmari mye man må gjøre
Superlilje Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Vi gifter oss neste lørdag, og vi begynte egentlig ikke å planlegge noe før etter nyttår. Det eneste vi gjorde før det var å finne dato, og bestille kirke og festlokale.
Meg88 Skrevet 26. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2012 Puh. nå ble jeg lettet. da er det håp for oss (meg). Ser for meg at det fort blir meg selv som tar styringen. forslag til oppgaver mannen kan settes på?
Ninnin86 Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Drikkevarer hehe! Det fikset i alle fall min mann! Også var han veldig opptatt av hva vi skulle spise, så han ordnet med matbestillingen også Vi var enige om menyen, altså, men han stod for bestillingen!
Gjest Doh Skrevet 27. april 2012 #9 Skrevet 27. april 2012 Mannen min gjorde vel ikke noe selv, men vi gjorde veldig mye sammen. Jeg kom med en del alternativer og så var mannen med på å bestemme ut fra alternativene. Han synes det var veldig greit, og jeg synes det var kjempegøy å lete rundt på ebay og andre steder etter ting jeg ønsket. Er jo som oftest vi jentene som er mest opptatt av bryllup
signe425 Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 min tilkommende ektemann har fått det store ansvaret av å finne sin egen dress... hi hi... han bryr seg ikke så mye om blomster, bordkort ++ sånne ting som jeg elsker.. veldig greit at jeg får gjøre som jeg vil, men han har vært med å bestemme mat, dato, lokale ol..
mal87 Skrevet 27. april 2012 #11 Skrevet 27. april 2012 Vi forlovet oss på julaften og skal gifte oss 14.juli, så det er ca 7 måneder å planlegge på. Jeg har heller aldri skjønt hvorfor noen skal trenge 2 år, tror kanskje det er en mulighet for at man blir mer og mer bridezilla jo lengre tid man har på seg. For ikke å snakke om hvor detaljopphengt man kan bli hvis man bruker årevis på planlegginga! Anbefaler deg så å gå på biblioteket å låne Mona Grudt si bok "Bryllup", der er det masse tips om hva som må ordnes, hvilke skjemaer som må godkjennes, forslag til innbydelser osv. Jeg fikk masse nyttig hjelp av den boka uten å måtte betale for den Men sånn generelt sett sies det vel at invitasjonene bør sendes ut seinest 3 måneder før, med seineste svarfrist ca 1 måned før bryllupet alt ettersom hvor man skal ha det og slikt.
fridr Skrevet 27. april 2012 #12 Skrevet 27. april 2012 Mannen min designa invitasjonene. Fikser bil, ordner med alkohol, barmeny og bartender. Jeg lagde invitasjonene og sendte de + at jeg ordner livemusikken siden det er mine venner som stiller opp der. Også ordner jeg jo alt JEG trenger av klær osv den dagen, mens han ordner det han trenger Resten har vi gjort/skal vi ordne i lag Pynt til lokalet, blomster osv har jeg fått hjelp av mamma og svigermor med.
Stinelin Skrevet 29. april 2012 #13 Skrevet 29. april 2012 Planlegginga tar ikke langt tid om man bare er litt effektiv. Vi sender invitasjoner i mai, og gifter oss i august. Alt er planlagt nå, pga graviditet, men det tok ikke spesiell lang tid. Det vi har brukt lengst tid på er de store linjene, men det er jo tanker dere sikkert har startet på allerede. Detaljene går unna når du først er i gang.
Gjest Solstråla88 Skrevet 29. april 2012 #14 Skrevet 29. april 2012 Vi beynte i februar i fjord, med budsjettet. Vi måtte spare endle, så var greit og vite hvor mye. Utover det gjorde vi ikke så mye i fjord, vi bestilte kirken og lokalet, da vi ville gifte oss st.hans, så mye var booket allerede da. Jeg fant meg også en kjempe fin kjole på opphørs salg, og kunne ikke den glippe unna, så den også kjøpte jeg i fjord. Man trenger nok ikke så lang tid med planleggingen, hvis man er fleksible på datoer osv, men for oss var 23 juni en dag vi virkelig ville ha, og da måtte vi, i tilleg til sparingen.
Blockz Skrevet 29. april 2012 #15 Skrevet 29. april 2012 vi tok bare en random dag i et random år og ba folk å komme da :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå