Gå til innhold

Hvorfor er "sex og singelliv" så populært?

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Hvorfor sitter så mange unge jenter og kvinner klistret til tven hver gang det er "sex og singelliv"? Lurer bare på hva som appellere til dere jenter? Slik jeg ser det så gir serien et bilde av kvinner som underbygger påstander om "dum og deilig" osv........For meg virker karakterene i serien som grunne, jålete og ikke minst med tanker kun for seg selv....

Er bare veldig nysgjerrig på om dere kan forklare meg dette?

Skrevet

Ja, det kan du jammen lure på!

En fjollete serie, spør du meg. :-?

Skrevet

Ja, jeg er helt enig med deg, kan ikke forstå hva folk ser i den serien. :o

Skrevet

Noe å le av :ler:

Det er ikke serien jeg sitter og "kjenner meg igjen" og "identifiserer meg med".

Ser på så mye annet trash også, så hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg har virkelig PRØVD å se denne serien med åpent sinn (fordi det er så mange her inne som liker den blant annet). Men jeg synes ikke den er morsom, ikke underholdende, ikke spennende og egentlig ingenting å se på.

Kjenner meg ikke igjen i skikkelsene og synes rett og slett at det er uhyggelig kjedelig.

Skrevet

Av ymse grunner har jeg aldri fått med meg denne serien noe særlig, før nå i sommer. Da gikk det repriser, som for meg var som nye, hver ettermiddag - perfekt for meg som var på hytten. Men etter en stund syntes jeg det var dørgende kjedelig, litt for mye sex og singelliv!

Nå i høst har det gått nye episoder på TV3, og disse har jeg stort sett fått med meg. Merkelig nok syntes jeg serien er bedre nå, om det er fordi den har endret seg eller det er pga at jeg er blitt "kjent" med personene - det vet jeg ikke.

Men så lenge den morer meg og underholder meg de 25 minuttene den varer - så ser jeg serien uten noen "dype" tanker bak.

Friends har vært favorittserien i mange år, men den er jeg begynt å bli lei, så muligens sex og singelliv er en erstatning for den rett og slett?

Skrevet

Jeg tror Sex and the City har blitt så populært først og fremst fordi serien var nyskapene. Jenter som har sex for sexens skyld, ikke fordi de nødvendigvis tror det er den store kjærligheten. Jenter som snakker om sex på en måte som kun er blitt gjort av menn før. Jeg tror ikke nødvendigvis at det er så mange som kan identifisere seg fult og helt med noen av rollefigurene, men allikevel kan man kanskje kjenne seg igjen i en situasjon eller en annen. Også liker vel en del kvinner, om vi liker å innrømme det eller ikke, siste mote og dyre sko? Å drømme seg vekk fra hverdagen i... Jeg har i allefall latt meg underholde av Sex in the City.

Jennifer

Skrevet
Slik jeg ser det så gir serien et bilde av kvinner som underbygger påstander om "dum og deilig" osv........For meg virker karakterene i serien som grunne, jålete og ikke minst med tanker kun for seg selv....

Synes ikke de virker dumme, det er bare det at serien fokuserer på privatlivet, og der er de jo tildels tafatte innimellom.

En er skribent, en er gallerileder, en pr og en forretningsadvokat. Det er vel all sexen som gjør den populær tenker jeg.

Skrevet

Elsker Sex og singelliv jeg..

Ikke fordi jeg identifiserer meg så mye med jentene, men pga at jeg syntes serien er morsom og underholdene.

Jeg har alle sesongene på dvd, og har blitt "kjent" med jentene fra første episode.

Det er morsomt å se hva de opplever og hvordan de går gjennom livet med sine nedturer og oppturer akkurat som alle andre.

Videre syntes jeg de har noen ekstremt morsomme kommentarer, de viser mye fin mote og de har ett unikt vennskap seg i mellom.

Forstår at noen ikke liker den, men sånn er det vel med de fleste tv- serier vel?

Noen liker Alle elsker Raymond, noen Friends og andre Sex og Singelliv.. :D

Serier appelerer mer til noen enn andre, å sånn er det med alt her i verden.

Skrevet

PS.

Jentene i serien er da så langt fra dumme. De er suksessfulle alle sammen på hver sin måte. De kan være litt naive somme tider, og også kyniske andre tider- men dumme er de da vitterlig ikke.

Skrevet

det er tross alt bedre enn reality da..

det kan ikke jeg fatte at folk gidder å se på..

dumheten i sex og singelliv er hvertfall oppdiktet

Skrevet

Jeg har sluttet å se s&S. For meg var det primært underholdning, men også en liten touch av innsikt i hvordan mennesker i NY lever. Jeg ser endel dokumentarer om single mennesker i storbyer og S&s bygger i aller høyeste grad på reality. :blunke:

Skrevet

Dette må jo være en av de beste seriene ;)

Dere som ikke ser på SATC, hva ser dere på av serier? Altså, det er bare av nysgjerrighet jeg spør. Jeg forstår jo at det finnes de som ikke liker å se på det samme som meg. :blunke:

Jeg ser ikke så mye på TV, men SATC går jeg ikke glipp av. :)

Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller. Jeg har pint meg gjennom 3 episoder kun fordi jeg følte jeg burde like denne serien, men jeg finner den ikke underholdende i det hele tatt. Det synet de har på "seg selv", mannfolk, sex og livet generelt er helt lavmål.Selvfølgelig er det greit å ha sex for sex`ens skyld, men å lage et helt program som nesten utelukkende handler om gutter og erigerte tisser er for dumt.

Og puppene til Kim C. er da virkelig ikke så mye å se på?? :o

Skrevet

Vel, en kvinne som faktisk tør å vise puppene sine på TV respekterer jeg. Hun later til å være veldig annerledes på intervju o.l. og tror hun hadde tatt til seg om noen hadde sagt at puppene hennes ikke var så mye å se på så hun burde ikke vise dem :-?

Skrevet
Elsker Sex og singelliv jeg..

Ikke fordi jeg identifiserer meg så mye med jentene, men pga at jeg syntes serien er morsom og underholdene.

Jeg har alle sesongene på dvd, og har blitt "kjent" med jentene fra første episode.

Det er morsomt å se hva de opplever og hvordan de går gjennom livet med sine nedturer og oppturer akkurat som alle andre.

Videre syntes jeg de har noen ekstremt morsomme kommentarer, de viser mye fin mote og de har ett unikt vennskap seg i mellom.

Forstår at noen ikke liker den, men sånn er det vel med de fleste tv- serier vel?

Noen liker Alle elsker Raymond, noen Friends og andre Sex og Singelliv.. :D

Serier appelerer mer til noen enn andre, å sånn er det med alt her i verden.

Skriver under på Skusla`s innlegg :enig::Nikke:

Skrevet

Har en veninne som er totalt hekta, så jeg har lidd meg igjennom maaange episoder. Jo flere jeg ser, jo mer lider jeg!!(Takk gud for rusbrus :perebrus: og en kreativ hjerne)

Så gode venner...og så forskjellig smak.

Skrevet

Sex å singelliv nei det ser jeg ikke på , men var innom kanalen en gang da det gikk men synes det ikke var noe å se på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...