snoker Skrevet 26. april 2012 #1 Del Skrevet 26. april 2012 Jeg har to stykker med klippfisk som har ligget til utvanning i 18 timer nå (står 15 på pakken men de jeg har fått før skulle ligge i 2 døgn så er litt usikker her) men jeg er litt lei av trekt klippfisk med potetstappe og derfor lurer jeg på om noen av dere har noen oppskrifter til meg? Jeg liker ikke bacalao (?) bare sånn for å nevne det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 26. april 2012 #2 Del Skrevet 26. april 2012 Hva med Le grand Aioli? Veldig godt! Og du hopper selvsagt bare over trinnet med å salt fisken, siden du allerede har klippfisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snoker Skrevet 26. april 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 26. april 2012 Hva med Le grand Aioli? Veldig godt! Og du hopper selvsagt bare over trinnet med å salt fisken, siden du allerede har klippfisk. Tusen takk for link Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 26. april 2012 #4 Del Skrevet 26. april 2012 Å, slike klippfiskkrokettar med most potet - fritert! Huskar ikkje kva dei heiter, men dei er knallgode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 26. april 2012 #5 Del Skrevet 26. april 2012 God gammeldags tørrfisk; Vann ut klippfisken som vanlig, men ikke for lenge, den skal være salt. Det varierer veldig fra merke til merke, men står det åtte timer, trekk fra en time, står det tolv timer, trekk fra to. Få tak i salt spekk, populært kalt flesk. Finner du ikke dette, bruk euroshopper bacon i stykker, med minst mulig kjøtt og mest mulig flesk. Kjøttdelen skjærer du bort før du skjærer opp "flesket" Kok poteter, kokefaste eller mandelpotet. Spiller ingen rolle så lenge det ikke blir mos. Regn fire poteter til hver, fem eller seks hvis det er mandelpotet. Kokte gulrøtter eller rosenkål passer fint til. Trekk fisken like lenge som potetene koker (ca 20 min) Skjær flesk i tynne stykker (ca tre mm tykke skiver) og stek dem på svak varme (ca 450w, eller 3 om du har 1-6 på bryteren) til de blir knas-sprø. De skal bli litt hvit-gul-brunaktige i fargen og godt sprø. Dette kan du gjøre mens potetene koker, det er akkurat passe tid. Bruk fettet fra flesket til å helle over potetene når alt er ferdig kokt, trekt og stekt. God middag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbychef Skrevet 30. april 2012 #6 Del Skrevet 30. april 2012 Prøv noen av disse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå