AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Ser at dimethicone (tror det var navnet) er I en fysisk solkrem jeg har. Men er denne ingrediensen mineralolje? Isåfall kan den kanskje tette porene?
Gjest Vodka Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Det er silikon. Vet ikke om det tetter porene.
RugRatzz Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Den kan tette porer, men de fleste hudkremer inneholder dette. Også de fra gode produkter. Det har nok noe med hvor mye som er i. Så lenge det ikke er langt oppe på ingredienslista skal det ikke ha noe å si. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Da går det sikkert bra Noe annet jeg lurer på er at jeg hører at "mange" snakker om at huden bør balansere seg selv istedet for å "styre" med kremer osv. Er det noe hold i det, eller er det en myte?
RugRatzz Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Tja, det er noe hold i det. Man skal ikke styre for mye. Om man bruker fuktighetskrem 4 ganger om dagen kan faktisk huden produsere noe mindre talg selv, og om man bruker for mye uttørrende produkter vil huden kompansere ved å produsere mindre lang.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Men hva da med rensemaske og peeling. Vil dette tørke ut hvis man gjør det en gang I uka? Og det samme med fuktmaske, serum o.l?
Miah Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 De aller beste produktene skal ikke inneholde dimethicone, men det er ikke en særlig dårlig ingrediens. Med mindre du er veldig acne prone ville ikke jeg ha brydd meg om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå