AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Flere venner og venninner har etterhvert fått barn. En del av de investerer i dyre klær og sko, og det hadde jo ikke vært så ille om barnet fikk skikkelig bruk for de. Men hva er poenget med Nike og Adidas joggesko til et barn som langt i fra kan stå på egne ben og vil vokse ut av skoene før den kan det? Trodde ikke småbarnsforeldre hadde så mye å rutte med, liksom..
Gjest Dorey Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Barn skal jo ikke bruke sko før de kan gå. Mener å ha hørt at dette skader foten, uten at jeg klarer å finne belegg for dette i farten. Å kjøpe dyre sko til småbarn (som ikke kan gå) er bare en dum og skadelig jålegreie.
Britt Banditt Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Å være småbarnsforeldre er vel ikke det samme som dårlig råd? De fleste venter da til de har stabil økonomi, et passende bosted etc før de får barn. Vi har ikke dårlig råd bare fordi vi har barn, i alle fall. Uansett så skal barn som ikke kan gå helst ikke ha sko på føttene (i hvert fall ikke med harde såler). 1
Fru Filifjonka Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Pyntesko for foreldrene. Kanskje en mor med skodilla som endelig har fått et ekstra par med føtter å kle opp? 1
kaprifolen Skrevet 27. april 2012 #5 Skrevet 27. april 2012 Når Barnet lærer å gå, er 4-500 dessverre ikke noen sjokkpris for sko. Før den tid synes jeg myke booties er kult, og da er selvsagt svaret at man kjøper det fordi man vil, og (forhåpentligvis) kan.... 1
SmallTalk Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Personlig så ser jeg ikke greia med å kjøpe sko til barn som uansett ikke kan bruke dem eller har nytte av dem, så her tror jeg at vi venter med å kjøpe sko til poden begynner å nærme seg å gå.
Leanne Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 De må jo ha noe på beina når de krabber rundt ute også... De sitter ikke bare i vogna fordi at de ikke kan gå... Hvor dyre sko man kjøper er jo opp til hver enkelt. Synes gode sko er viktig og kjøper dyre sko til barna selv. Mine fikk ikke sko før de var 7-8 mnd gamle og i gang med kryping/krabbbing ute. Skoene ble ikke brukt inne
Britt Banditt Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 De må jo ha noe på beina når de krabber rundt ute også... De sitter ikke bare i vogna fordi at de ikke kan gå... Hvor dyre sko man kjøper er jo opp til hver enkelt. Synes gode sko er viktig og kjøper dyre sko til barna selv. Mine fikk ikke sko før de var 7-8 mnd gamle og i gang med kryping/krabbbing ute. Skoene ble ikke brukt inne Da er vel Stonz eller hva de nå heter og lignende et bedre alternativ?
Leanne Skrevet 27. april 2012 #9 Skrevet 27. april 2012 De fantes ikke når mine var små... Men ser enkelte små i barnehagen har de.. De er jo ganske dyre de og, og blir ubrukelige så fort barna begynner å gå. Det er også vanskelig å reise seg, øve seg på å gå med gåvogn/holde en voksen.. Så jeg ville heller kjøpt lette joggesko som sitter godt på foten
ViljaH Skrevet 27. april 2012 #10 Skrevet 27. april 2012 Småbarn skal ikke ha joggesko.. Før et barn begynner å reise seg, så trenger de noe som holder foten varm og tørr. Når de begynner å reise seg, trenger de noe som gir litt feste og beskytter foten. Barn skal IKKE ha sko hele tiden, å støtte opp foten hele tiden vil hindre at de små musklene i foten utvikler seg godt. Ute om vinteren kan man bruke Stonz og lignende. Inne og når det er tørt ute kan man bruke myke skinntøfler, eks. sånn som Nøstebarn har. Når de skal ha på sko, må de ha sko er litt høye og gir god støtte oppover vristen. Adidas, nike joggesko og andre pyntesko er ikke gode sko, det er bare pynt. Jeg har forøvrig ikke dårlig råd fordet om jeg har barn. Jeg kjøper nok mer enn jeg strengt tatt må, men har aldri kjøpt sånne helt unyttige pyntesko.
Umuriel Skrevet 27. april 2012 #11 Skrevet 27. april 2012 Hvis noen ønsker å bruke 4-500 kroner på sko til barnet som ikke kan gå, så må de jo for all del få lov til å gjøre det. Utrolig for et behov vi har for å diskutere naboens (eller venninnens) pengebruk. Selv Stonz koster 400 kroner, og det bruker jeg på babyen min som ikke kan gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå