Gå til innhold

Barn sitt første par sko

Anbefalte innlegg

Gjest makarenaa
Skrevet

Hei! Har en sønn på 11 mndr som akkurat har begynt å gå litt, så nå er det på tide å kjøpe hans første sko.. Er det noen som har tips til hvilke vi starter med? Om det er en spesiell type som er bedre enn andre? :) Gjerne post link til nettbutikk, eller tips om butikk (vil helst prøve de på før vi kjøper)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktige er:

Lette

Passer barnets fot

God hælkappe (stive rundt hælen.)

God støtte rundt ankelen

Myke i sålen, men ikke for myke...

De fleste skobutikker har sånt. Og man bør alltid prøve på, for barn har veldig forskjellige føtter.

Skrevet

Vi var veldig fornøyde ned Kavat sine skinnsko til baby/barn. Prøvde i butikk og kjøpte hos ellos.no til 40% rabatt.

Skrevet

Jeg hadde Ponni sko til nr 1 men valgte ecco sko til nr 2 da disse er mye lettere.jeg ville uten tvil ha valgt ecco igjen.:)

Skrevet

[quote name=ellen :)' timestamp='1335442426' post='10865835]

Jeg hadde Ponni sko til nr 1 men valgte ecco sko til nr 2 da disse er mye lettere.jeg ville uten tvil ha valgt ecco igjen.:)

Gjest mor til 2
Skrevet

Jeg har brukt ecco til mine gutter, skinnsko og sandaler.

Men prøv de på, det er viktig for å finne riktig modell.

Her har en gutt smal fot og den andre bred fot.

Da de er blitt større kune ikke han med bred fot lenger bruke ecco sine joggesko..

Uansett hvilke type sko en velger er det som nevnt ting en bør tenke på, som feks; At skoen er lett, har ca 10-12 m.m å gå på(passer)

God støtte i ankel leddet, da barn ofte er myke i ledd og kan bedre gå riktig med gode sko.

Husk at de bør være litt myke i sålen, dvs at en kan bøye sålen forsiktig.

Skrevet

Kan anbefale kavat. Ecco er for smale til min gutt.

Skrevet

Min eldste har smale føtter og fikk Ecco som førstegangssko. Minsten ser ut til å ha bredere fot, og han passer nok Kavat bedre.

Skrevet

kan ikke skjønne att ecco har smale sko,datteren min har breie føtter og passer til ecco sko.De ecco skoene jeg kjøpte var ganske breie.

Gjest Marmot
Skrevet

Min sønn har også Ecco-sko og brede føtter. Vi tok ut sålene og sjekket på mange skomerker, og Ecco var det som passet best, de var bredere enn de fleste andre sko.

Skrevet (endret)

[quote name=ellen :)' timestamp='1335589112' post='10874886]

kan ikke skjønne att ecco har smale sko,datteren min har breie føtter og passer til ecco sko.De ecco skoene jeg kjøpte var ganske breie.

Endret av Harlekin
Skrevet

Sønnen min hadde høy rist (vet ikke om det er ett dialekt-ord eller ikke, var iallefall høy oppå foten :gjeiper:) og fikk noen ecco-sko som passet.

Skrevet

Sønnen min hadde høy rist (vet ikke om det er ett dialekt-ord eller ikke, var iallefall høy oppå foten :gjeiper:) og fikk noen ecco-sko som passet.

Vrist tror jeg det heter? Skjønner hva du mener uansett :)

Gjest makarenaa
Skrevet

Endte opp med ett par Kavat sko :) tusen takk for alle innspill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...