Gjest Honey81 Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 (endret) Hei, Jeg vil gjerne ta med hunden min til Bulgaria i sommer. Siden han er ganske lett skremt skal vi kjøre, men er det noen som har gjort dette tidligere og kan evt. dele sine erfaringer med meg? Er mest spent på kjøreturen i Romania. Endret 28. mai 2013 av Honey81
Gjest kittycat Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Ingen erfaringer, men ha godbiter på plass og vindu åpent. Blir sikkert en opplevelse det. Kan du filme hunden på tur og legge det ut? :D
Sugerøret Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Lurt å lese litt : http://www.mattilsynet.no/import_eksport/reise_med_dyr/hund_katt_og_ilder/fra_norge/reise_med_hund__katt_og_ilder_fra_norge_97406 http://www.mattilsynet.no/dyr/reise_med_dyr/tenk_p__dette_f_r_du_reiser_med_hund_i_europa_66312 1
Gjest SnowLeopard Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Hvis hunden er lettskremt ville jeg latt den bli hjemme.... 2
mysticmoo Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Ville revurdert å ha den med om den er nervøs. Sliter litt med det samme med en av mine og vi må kanskje ut å fly. Men om han blir med, må du ha rabiesvaksine, hundepass og ormekur klar og tilgjengelig. Forhør deg med mattilsynet for å ha alt på plass. De er veldig behjelpelige. (de duger hvertfall til noe )
Gjest Honey81 Skrevet 27. april 2012 #6 Skrevet 27. april 2012 Ingen erfaringer, men ha godbiter på plass og vindu åpent. Blir sikkert en opplevelse det. Kan du filme hunden på tur og legge det ut? :D Det kan jeg sikkert :-)
Gjest Honey81 Skrevet 27. april 2012 #7 Skrevet 27. april 2012 Ville revurdert å ha den med om den er nervøs. Sliter litt med det samme med en av mine og vi må kanskje ut å fly. Men om han blir med, må du ha rabiesvaksine, hundepass og ormekur klar og tilgjengelig. Forhør deg med mattilsynet for å ha alt på plass. De er veldig behjelpelige. (de duger hvertfall til noe ) Jeg føler dessverre at de er veldig usikre i sine svar og sier at dette må du selv sjekke nøye :-(
Gjest Honey81 Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Hvis hunden er lettskremt ville jeg latt den bli hjemme.... Å skrive lettskremt var kanskje feil av meg, men han er redd for fyrverkeri og torden. Derfor tør jeg ikke å fly med han :-(
mysticmoo Skrevet 27. april 2012 #9 Skrevet 27. april 2012 Jeg føler dessverre at de er veldig usikre i sine svar og sier at dette må du selv sjekke nøye :-( Da må du be om å bli satt over til en av de som driver med import og eksport av dyr. Jeg har alltid fått grundig hjelp mtp både import av dyr og reise med hund. Senest for to uker siden. Dessuten står alt på mattilsynets sider. Spør gjerne om du lurer på noe konkret ang vaksiner, pass, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå