AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #1 Skrevet 26. april 2012 Dette er sikkert ikke noe dere kan gi helt sikkert svar på, men tenkte jeg kunne høre siden jeg ikke har så veldig peiling på trening. Jeg var og fikk evaluering med jobben i forhold til helse. Da viste det seg at fettprosenten min var 35%, vekten ca 63 og høyde 169. Jeg spurte legen om jeg veide for mye og han sa nei, men du kan kanskje erstatte noe med muskler:P Jeg begynte da å trene(ca et år siden nå) Målet har vært å trene styrke og få bedre kondisjon(den er laber og jeg jobber enda med den, skal begynne å fokusere mer på denne nå fordi jeg vil gjerne fjerne litt fett) Det jeg egentlig lurer på er om det er sannsynlig at jeg har fått byttet ut noe fett med muskler? Jeg har trent dette programmet i ca 1 år nå, gjennomsnittlig 1-2 ganger i uka. 12x3 per øvelse. Fikk veiledning av trener på senteret for hvordan øvelsene skulle gjøres og hvordan jeg skulle stille de inn og ca hvor mye jeg skulle begynne på. Leg press: Begynte på 32 kg - nå 70 kg. Leg press, tåhev: Begynte på 18 kg - nå 50 kg. Chest press, bredt grep: Begynte på 13,3 - nå 18 kg. Shoulderpress, bredt grep: Begynte på 9 kg(klarte ikke det og gikk ned til 4kg) - nå 14 kg. Lateral pull, til brystet: Begynte på 18 kg - nå 30 kg. Rear delt: Begynte på 11 kg - nå 25 kg. Som skrevet over, tror dere det er sannsynlig at jeg har fått erstattet noe fett med muskler?
OhMickey Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Ja, det er sannsynelig at du har fått en økt muskelmasse:) En større muskelmasse = du kan løfte tyngre Vil annbefale deg å kjøre flere baseøvelser, knebøy, markløft, utfall o.l. Da vil du se ennå fortere og bedre resultater Lykke til! Meld deg gjerne inn på fitnessbloggen.no, der vil du få bedre svar på slike spørsmål, der vet folk hva de snakker om anngående trening og styrke!
Marimma Skrevet 26. april 2012 #3 Skrevet 26. april 2012 Du kan ikke erstatte fett med muskler. Men du kan fjerne fett og bygge muskler, ja
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Takk for svar:) Nei, håper bare jeg har fått ned fettprosenten min litt:P Ligger på ca det samme i vekt som for 1 år siden når jeg begynte å trene, kanskje en kilo mer... Glemte å skrive at jeg trener jo magen også i dette opplegget. Tror dere jeg har fått omformet noen av kiloene mine fra fett til muskler da? Men uansett om jeg skulle ha fått noe muskler så må jeg komme i gang med mer kondisjon, kjenner det ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå