Gå til innhold

Hvordan får jeg han til å bli interessert uten å være masete og for direkte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg har att meg selv i en litt vanskelig situasjon som jeg helst skulle vært foruten, men slik det ser ut til nå kommer jeg meg dessverre ikke ut av den. Ikke med det første i alle fall.

Jeg har snakket jevnt over med en gutt i noen mnd nå, og vi har vært sammen flere ganger. Jeg var veldig klar i starten på at jeg ikke kom til å få noen følelser og bare ville være en såkalt "fuckfriend". Jeg fortalte at grunnen til dette er fordi jeg for ikke så lenge siden kom ut av et ganske ødeleggende forhold. Vi ble derfor enige om å la det bli slik, og det funka helt til nå. Han merket nok at det begynte å bli noe fordi i stad fikk jeg en sms der han ville møte meg og snakke.

Jeg har ikke blitt forelska i fyren, men kan vel trygt si at jeg har begynt å få litt følelser. Men jeg er veldig vinglete av meg, så om disse følelsene går over eller ikke vet jeg ingen ting om. Uansett. Jeg og han gutten møttes nå i stad for å snakke og da fortalte han at han hadde begynt å merke at jeg var interessert fordi jeg hadde sendt mer og mer sms med han og snakket mer til han på face osv enn vanlig. Jeg har egentlig ikke lagt noe merke til det rett og slett fordi han har snakket like mye til meg, i hvertfall inntil for 3 dager siden. Da ble han plutselig veldig avvisende og tok ikke noe kontakt med meg. Etter en liten fyllekule i går endte det med at jeg presterte å sende en sms jeg nå i ettertid kunne ønske aldri kom frem. Da vi møttes i stad fortalte han meg at han synes jeg er en helt fantastisk jente, som er både pen og morsom og vil veldig gjerne fortsette å være med meg, men han kunne ikke gi meg noe garanti på at han ville falle for meg. Og det er forsåvidt greit, jeg kan jo ikke gi noe garanti på at jeg vil like han om noen uker jeg heller. Han ville derfor høre om jeg var villig til å fortsette og treffes og bare ta ting helt rolig, men påpekte igjen at han ikke visste hva som kom til å skje, men han forklarte meg også hva han ville ha i en jente. Og det værste han viste var jenter som sendte sms uten noe mening eller bare snakket viss vass. Jeg skjønner jo veldig godt hva han mener for jeg har egentlig aldri vært meldingspersonen selv, og hater når folk sender unødvendige meldinger, så hvorfor jeg plutselig begynte med det, det fatter jeg virkelig ikke.

Vi ble i alle fall enige om å treffes et par ganger i uka fremover, se film, henge og bare ha det gøy og se hva som skjer videre. Når vi ble enige om dette var han også veldig klar på at han ikke kan gi meg noen garanti for hva han vil videre, men om jeg fortsatte med sms-snakkingen min ville det skyve han enda lenger vekk. Han sa også til meg at om vi fortsatte å være sammen og det gikk f.eks 1-2 mnd og han ikke følte noe for meg og jeg følte noe for han ville han avslutte det for å ikke såre meg. Så, jeg vet i hvertfall at jeg må bli den "gamle" meg og ikke sende tusen sms, jeg vet jo hvor lite tiltrekkende jeg synes det er. Det jeg egentlig vil med dette innlegger er å høre hva dere synes, og eventuelt om noen har vært i samme situasjon for når det gjelder dette og hvordan det da gikk med dere ? I tillegg er jeg interessert i å høre hva jeg eventuelt kan gjøre for å få han til å like meg mer, uten å være masete eller for direkte på det. Rett og slett alt av tips og erfaringer taes imot med STOR takk.

Videoannonse
Annonse
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Høres ikke ut som det er håp. Bare tull at du skal spille noe spill og gjøre deg til for å få han.

• Liker 3
Gjest Anna.S
Skrevet

If you love someone, set him free. If he comes back, his yours forever.

Gjest Vampen
Skrevet

Det er vel ikke så mye du kan gjøre i den forstand? Vær deg selv, enten så liker han deg, eller så gjør han det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg har så mange gode råd å komme med, men dette høres akkurat ut som en situasjon jeg selv var i for et par uker siden. Vi datet i et par måneder, begge to liker hverandre utrolig godt, men hverken han eller jeg følte at vi hadde helt de rette kjærestefølelsene for hverandre. Vi ble enige om å slutte å deite og heller ta ting som det kommer. Vi har fortsatt litt kontakt, både på facebook og på sms. Han er definitivt den mest ivrige av oss, og han ble heller ikke veldig glad da han så meg snakke med en annen gutt på byen i helga.

Jeg tror nok kanskje Anna.S har et poeng. Hvis ingen av dere har de helt store følelsene akkurat nå, så la han gå. Er det riktig så vil dere nok finne tilbake til hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg blitt fornærma av å bli snakket sånn til av en gutt. Det er greit at han synes meldingene dine var meningsløse eller unødvendige. Men om man dummer seg litt ut på en uskyldig måte når man har drukket litt, så skal ikke det være grunn til å bli irettesatt og nærmest få en advarsel fra gutten. Jeg ville i hvert fall følt det var veldig ydmykende om en gutt snakket slik til meg, og jeg ville tatt avstand til han etter det. For slik behandler man ikke en flott dame som er verd å ta vare på. Nemlig. :)

AnonymBruker
Skrevet

Åååh! Jeg er nesten i samme situasjon som deg. Bare at vi henger ikke annet enn å sove over og se film, og jeg sender ikke sms uten at det er for å møtes (foruten i sommerferiene av en eller annen grunn).

Hvor lenge har dere "holdt på"?

Jeg er snart på 3. året med han jeg holder på med, og følelsene har først kommet nå. Innsett at jeg er redd for å miste han. Ikke lett å skulle bryte kontakten helt. Jeg leker med tanken, men jeg greier det ikke enda.

Mitt eneste råd er å la han ta alt av initiativ en liten stund fremover. La han sende de første smsene, ta kontakt på facebook.

Håper det ordner seg for deg :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Åååh! Jeg er nesten i samme situasjon som deg. Bare at vi henger ikke annet enn å sove over og se film, og jeg sender ikke sms uten at det er for å møtes (foruten i sommerferiene av en eller annen grunn).

Hvor lenge har dere "holdt på"?

Jeg er snart på 3. året med han jeg holder på med, og følelsene har først kommet nå. Innsett at jeg er redd for å miste han. Ikke lett å skulle bryte kontakten helt. Jeg leker med tanken, men jeg greier det ikke enda.

Mitt eneste råd er å la han ta alt av initiativ en liten stund fremover. La han sende de første smsene, ta kontakt på facebook.

Håper det ordner seg for deg :klemmer:

Litt "godt" å høre at det ikke bare er meg som har havnet i denne situasjonen. Nei vi har ikke "holdt" på så lenge, kanskje 2-3 mnd ? men vi har kjent hverandre i ca 5 år, men ikke før nå den siste tiden at vi har vært sammen osv. Jeg har prøvd flere ganger å bryte hele greia og ikke gidde å ta kontakt med han, men det er nesten som han leser tankene mine for hver gang jeg leker med den tanken så snakker han til meg. Og han har egentlig ingen ting interessant å si, det er bare småsnakk fra a - å.

Jeg er jo fremdeles interessert i gutten, men merker nå atjeg begynner å bli lei av den vinglete oppførselen hans. Jeg sier ikke at jeg er ferdig med han, for om han hadde plutselig sagt at han var interessert i meg hadde jeg nok hoppet av glede. uff ... vanskelig det her

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært deg ville jeg blitt fornærma av å bli snakket sånn til av en gutt. Det er greit at han synes meldingene dine var meningsløse eller unødvendige. Men om man dummer seg litt ut på en uskyldig måte når man har drukket litt, så skal ikke det være grunn til å bli irettesatt og nærmest få en advarsel fra gutten. Jeg ville i hvert fall følt det var veldig ydmykende om en gutt snakket slik til meg, og jeg ville tatt avstand til han etter det. For slik behandler man ikke en flott dame som er verd å ta vare på. Nemlig. :)

Jeg ble også ganske satt ut da jeg nærmest fikk kjeft for å ha sendt noen få, men ganske så uskyldige sms når jeg hadde alkohol innabords. Han har vel ikke så velidg mye å si i denne sammenhengen heller, for jeg pleier stortsett å få en hel haug av sms og telefoner fra han når han har vært ute ... og de er langt "værre" enn hva mine er. Kan jo også legge ved at han har hatt sine moment på byen der han har blitt sjalu og nærmest fotfølgt meg fordi jeg treffer på guttevenner av meg. Jeg merker jeg er litt lei det her nå, og leker med tanken på å bryte alt. Men av en eller annen grunn så stopper noe meg, kan være det at han ALLTID tar kontakt når jeg leker med den tanken.

• Liker 1
Skrevet

Men av en eller annen grunn så stopper noe meg, kan være det at han ALLTID tar kontakt når jeg leker med den tanken.

Han kjeder seg. Derfor.

Skrevet (endret)

Jeg tror faktisk dette er noe som er litt utenfor din kontroll.

Man kan ikke styre om en annen person får følelser for en eller ikke.

Du burde ikke begynne å spille spill på dette tidspunktet, dere har allerede satt rammene der dere er ærlige med hverandre. Begynner du med spill nå, vil han merke det.

Skal vi se, jeg vil råde deg til å kanskje date noen andre.

Folk som dater flere, blir det man på Engelsk kaller indifferent. Det beste hadde vært om du hadde klart å vært det uten å date flere, men :P det er ikke sån at man kan klappe i hendene og plutselig bli indifferent/outcome deateached.

Med indifferent så mener jeg at verden går ikke under om du ikke blir sammen med denne gutten. Fakta er at det finnes 10000x andre menn som han og du kan finne deg en av dem dersom det går skeis nå. Dette mindsettet går ut på at selv om det kanskje ikke går veien med han, så er det greit. Du overlever, kommer deg videre og kan treffe nye menn :)

Dog dersom du velger å prøve dette, ikke ta det for langt. Jeg kjenner en del damer som bruker denne "taktikken" og de drar den litt for langt. Dersom man ikke bryr seg i det hele tatt, blir bare den andre sur. Så ikke dra det for langt, fordi da blir det sett på som et spillforsøk.

Endret av .-L-.
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Hva skal du med en mann som kjefter fordi du sender noen uskyldige meldinger? Hadde han vært mannen i ditt liv hadde han sendt deg søte meldinger tilbake. Du kommer ikke til å kunne bli lykkelig med han.

• Liker 1
Skrevet

Hva skal du med en mann som kjefter fordi du sender noen uskyldige meldinger? Hadde han vært mannen i ditt liv hadde han sendt deg søte meldinger tilbake. Du kommer ikke til å kunne bli lykkelig med han.

For at han skal bli mannen i hennes liv må jo han først bli interessert.

Daaaaaa! :P

Gjest _Blomsten_
Skrevet

For at han skal bli mannen i hennes liv må jo han først bli interessert.

Daaaaaa! :P

Det kommer sansynligvis ikke til å skje.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Det kommer sansynligvis ikke til å skje.

Joda, med riktig oppførsel, og kanskje litt tid.

Endret av .-L-.
Skrevet

Med riktig oppførsel - og litt tid - kan altså en mann som kanskje i utgangspunktet ikke er kjempeinteressert bli det likevel? Hvordan da? Ved å være "indifferent"?

Skrevet

Det er ikke noe smart å prøve å få en som i utgangspunktet ikke er interessert til å bli "interessert".

Hvor lenge tror du det kommer til å vare?

Som regel ikke lenge.

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Med riktig oppførsel - og litt tid - kan altså en mann som kanskje i utgangspunktet ikke er kjempeinteressert bli det likevel? Hvordan da? Ved å være "indifferent"?

Indifferent kan fort misforståes. Det er en strategi som må brukes ved riktige tidspunkt. Dersom to personer er indifferent mot hverandre så gir jo begge faen, da skjer det ingenting. Er man i et forhold kan man heller ikke være indifferent, da blir jo man bare sint fordi ingen bryr seg.

Det handler basicly om å ikke bry seg når man ikke får de signalene man vil ha. Når personen sier: nei jeg kan ikke gå ut med deg, så svarer man: Ok, det var synd, en annen gang :) hade godt. Man viser ikke tegn på surhet, bitterhet, eller at man er lei seg. Dette kan fort skape akward stemmning. Det er en av mange adferder man burde ha. Det er nok ikke så lett som å være indifferent = Win, det er en av mange.

Indifferent kan sammenlignes litt med å være hard to get.

Damer merker dette veldig fort i alle fall. Nå har ikke jeg så peiling på hvordan man skal sjekke menn, men når damer begynner å syte fordi tingene ikke går deres vei så er det bare irriterende. Det er needy og det viser mangel på sosiale antenner.

Jeg møtte forresten en pen dame i går som var veldig sprudlende og glad.

Sprudlende og glad! det er heit :P

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

Det er ikke noe smart å prøve å få en som i utgangspunktet ikke er interessert til å bli "interessert".

Å? Skal man overlate alt til tilfeldighetene da? Bullshit.

Hvor lenge tror du det kommer til å vare?

Som regel ikke lenge.

Og det baserer du på hva?

Skrevet

Å? Skal man overlate alt til tilfeldighetene da? Bullshit.

Nei, tvert imot. Er det ingen interesse så er det altså bedre å finne noen som er interessert.

Og det baserer du på hva?

Sunn fornuft. Du kan ikke tvinge noen til å være interessert. Ikke vil vil det være smart i lengden å manipulere noen til en slags interesse heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...