Djungelvrål Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Et gammelt ordtak som vi gjerne bruker for å bagatellisere trivielle hendelser. Men tenker dere noen gang på at om 100 år er alle de menneskene som lever på jorda nå døde? Og 99 % av alt vi har sagt og gjort er glemt. Er ikke det trist? Svært få mennesker setter varige spor etter seg. Man må ha en eller annen uforglemmelig bragd. Man må være Elvis eller ha funnet opp lyspæra for å bli husket etter så lang tid. Synes det er trist og tenker på det innimellom. Er irritert over at jeg ikke kan leve om 100 år fordi jeg er så nysgjerrig på hvordan verden er da...Hva vi jobber med, hvordan vi kler oss, kommunikasjon, skjevhetene mellom fattig og rik, krig, verdenspolitikk, og generelt hvordan det går med menneskeheten.. Skulle ønske jeg ble 176 år gammel.. Men da bør jeg kanskje tenke på å slutte å røyke. :gjeiper: Bare noen tanker i natten... 2
Gjest Grønnblomst Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Hehe. 176 er ganske mye da. :gjeiper: Kunne godt ha blitt så gammel hvis jeg hadde fått ha kroppen frisk som en 20 - 30 åring, men et liv på pleiehjem de siste årene er ikke så mye verdt. Da vil jeg mye heller dø.
Papirbit Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Tips: Bygg en pyramide Hehe, jeg skjønner hva du mener,men det har faktisk aldri plaget meg. Rett og slett fordi om 100 år er jeg likevel død og kommer ikke til å bry meg om noen vet om meg. Jeg er mer opptatt å vite at jeg påvirker liv til de som lever nå Ghandi sa "Whatever you do will be insignificant, but it is very important that you do it." og selv om jeg hørte den replikken i en teit film, så ser jeg dybden i den..
HedvigR Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Hmm, jeg tror jeg er lite sentimental av meg (blir det egentlig riktig ord å bruke her?) når det gjelder sånt, jeg driter i om folk husker meg eller ikke når jeg er død. Jeg er jo død uansett, så jeg vil jo ikke merke noe til at folk husker meg eller ei. Men den andre punktet ditt er jeg enig i, jeg er så supernysgjerrig på hvordan verden kommer til å forandre seg og hvordan ting vil se ut om 100 år. Men samtidig har jeg ikke lyst å bli så gammel, det virker litt kjedelig
Djungelvrål Skrevet 7. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2012 Ja jeg heller ser ikke akkurat fram til å bli 77 hvis jeg blir det da. Men jeg tror at når man er det aksepterer man det bare. Og jeg tror ikke vi blir som dagens 77 åringer.
Malleus Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Men tenker dere noen gang på at om 100 år er alle de menneskene som lever på jorda nå døde? Og 99 % av alt vi har sagt og gjort er glemt. Er ikke det trist? Svært få mennesker setter varige spor etter seg. Man må ha en eller annen uforglemmelig bragd. Man må være Elvis eller ha funnet opp lyspæra for å bli husket etter så lang tid. Ja, jeg har tenkt på det faktisk. Og det er litt trist ja. Det gir et lite perspektiv på hvor mye vi henger oss opp i av småsaker her og nå, som egentlig ikke burde bety så mye. For det kommer aldri til å gjøre det om 100 år. Det er rart. Man blir så liten. Men på en annen side så tenker jeg at det som er viktig for meg her og nå, er viktigere for meg enn det som skjer om 100 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå