AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Er det "dumt" å prøve å bli gravid når man er i utlandet? Kommer mest sannsynlig til å ha EL under opphold i Thailand. Prøve da, eller vente til vi kommer hjem?
Athene Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Jeg har prøvd i over tre år, så nå når jeg telte over fant jeg ut at jeg har prøvd på 4 kontinenter... For å ta fakta. I Thailand, og mange andre land, har du en forhøyet risiko for å få toxoplasmose og listeria, som kan føre til abort og missdannelser. Får du en infeksjon er gravid samtidig, eller blir gravid i løpet av de nærmeste dagene/ukene, kan det være skadelig. Så mange leger anbefaler å utsette prøvingen 2-3 uker etter at man har kommet hjem fra besøk i blant annet Thailand. Men sannsynligheten for dette er lav. Selv er jeg veldig skeptisk til en del mat når jeg reiser i Asia, og jeg velger mat med lav risiko for smitte som fersk fisk, og spiser heller ikke på de værste bulene, så jeg velger å ikke ta opphold i prøvingen uansett hvor jeg er.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Takk for svar. Flere meninger om dette?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 Takk for svar. Flere meninger om dette? Hvorfor spør du om meninger? Det har jo ikke noe å si i en slik sammenheng. Fakta er at risikoen for smitte er forhøyet. Alle fakta er beskrevet i svaret du allerede har fått. Er det en unnskyldning til å prøve på tross av forhøyet risiko for smitte du er ute etter?
bush babe Skrevet 30. april 2012 #5 Skrevet 30. april 2012 Jeg ble gravid i Kenya, tok vanlige forhåndsregler når vi var der; altså vaske alt av grønnsaker/frukt, spise kun gjennomstekt kjøtt og ellers følge rådene for gravide. Ikke noe stress det, det er ikke anbefalt å holde seg i norge under graviditet, så hvorfor skal man det når man prøver? Folk stresser alt for mye her i Norge!! Men hold deg unna alkohol da, hvis dere prøver... 1
Scorpina Skrevet 30. april 2012 #6 Skrevet 30. april 2012 Jeg ble gravid i Kenya, tok vanlige forhåndsregler når vi var der; altså vaske alt av grønnsaker/frukt, spise kun gjennomstekt kjøtt og ellers følge rådene for gravide. Ikke noe stress det, det er ikke anbefalt å holde seg i norge under graviditet, så hvorfor skal man det når man prøver? Folk stresser alt for mye her i Norge!! Men hold deg unna alkohol da, hvis dere prøver... Hear-hear!! Kvinner blir gravide over hele verden (også i bushen/u-land/regnskog/fattige land/rike land)så hvorfor denne skepsisen til at du TS skulle avvente med å bli gravid på ferie?! Vår mellomste er "made in Denmark" () og selv om Skandinavia er "sikker" i så måte - hvorfor denne usikkerheten?!
BlackBerry Skrevet 3. mai 2012 #7 Skrevet 3. mai 2012 Usikkerheten til TS går vel ut på at hun er engstelig for eventuelle sykdommer som kan dukke opp i etterkanten av turen, slik jeg forstår det. Og dette kan få konsekvenser om barnet ble unnfanget på turen. Jeg vet dessverre ikke nok om dette til å uttale meg om det. Ta det opp med legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå