Gå til innhold

Er skuffa over lite oppmerksomhet

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Min forlovede fikk av meg i bursdagsgave en overraskende hyttehelg som vi begge satte stor pris på. På min dag orket han ikke engang stå opp 20 tidligere for at vi kunne få en koselig felles frokost... jeg fikk et gavekort og "gratulerer", men måtte alene stå på som en helt i flere dager for å kokkelere til familiegjester..

Jeg gir han kjempeofte matpakker, passer sønnen hans, passer på at han husker avtaler og masse andre småting (som gaver, kort og oppvarming av hans side av sengen) Men jeg klarer ikke mer nå... er helt utsulta på nettopp denne type oppmerksomhet... Vi har snakket om dette, han sier han forstår og han vil så gjerne gjøre meg glad på dette området.... men det blir med praten.

Vi hadde jubileumsdag forleden, han måtte i møte, fikk en kvast med tulipaner uten kort... jeg hadde kjøpt oss vårt første felles navnskilt.... han sa vi sku ta igjen feiringa.... men det uteblir...... arrrrrghhh... er så frustert nå, måtte bare få det ut....!!

Har prøvd å kutte denne slags oppmerksomhet mot han, for å unngå å bli slik sår som nå.... og får å kanskje få han til å "våkne litt" -men det var fullstendig uten effekt!

Noen tips til hvordan unngå disse såre følelsene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du er kravstor jeg..

Han er jo en mann, og du skal ikke vente all verden fra dem. :wink:

Jeg er helt lik deg.

Skjemmer bort mannen min så fort jeg får en sjans.

Jeg gjør dette fordi jeg er sånn, og fordi jeg har lyst.

Ikke fordi jeg vil ha noe tilbake.

Jeg har for lengst innsett at menn og kvinner er forskjellige på dette punktet, og det bør nok du gjøre også.

Selvfølgelig finnes det unntak på disse mennene, men det er langt mellom hver.

Sett heller pris på den han er, og slutt og irritere deg over slike filleting.

Det viktigste er vel at han er glad i deg?

Gjest Abelone
Skrevet

Lete etter "hans språk" - den måten han bruker for å si at han bryr seg om deg. Det kan være at han et helt annet språk enn deg, som du ikke forstår.... Legg merke til det positive istedet for det negative!

Tenk på det ordtaket som sier: "Du kan aldri kreve kjærlighet, du kan bare gi den. Og den som sår kjærlighet skal høste kjærlighet."

Og så kan du fortsette med å snakke med ham om dine følelser, uten at det blir anklager og sutring til stadighet. Det bryter bare ned. Men saklig åpenhet må et forhold tåle.

Skrevet

Jeg får aldri blomster, jeg, men mye andre små oppmerksomheter. Men jeg synes ikke det er helt rettferdig at du gir og gir og synes du får lite igjne, eller at han ikke holder det han sier.

KOMMUNIKASJON!!

Gjest Coolaid
Skrevet
Jeg synes du er kravstor jeg..

Han er jo en mann, og du skal ikke vente all verden fra dem. :wink:

?

Sorry jenter! Dersom han ER en mann er nå tiden kommet til at han må klare seg selv........virker utifra det som du skriver at du skjemmer han bort og bare lager ris til din egen søte.......Kanskje det er du som har laget situiasjonen sånn?
Skrevet

Jeg får heller aldri blomster eller andre gaver av min samboer utenom jul og bursdag. Men etter seks år har jeg lært meg å sette pris på andre ting som samboeren min gjør for meg.

Som feks at han tar opp programmer som han vet at jeg har lyst til å se, uten at jeg har sagt noe om det. At han lar meg få spise underdelen av hans rundstykker, fordi han vet at jeg liker den delen best. At han legger pledd over meg når jeg sovner på sofaen. At han kjøper mitt favorittpålegg når det er hans tur til å handle. At han lager fiskeboller til middag i steden for tomatsuppe, fordi han vet at jeg elsker fiskeboller. At han alltid står nærmest dusjforhenget når vi dusjer sammen, fordi han vet at jeg hater å få det ekle forhenget klistret inntil kroppen.

... jeg kunne sikkert fortsatt i evigheter med småting. Jeg mener bare at det er viktig å se etter de små tingene han gjør for deg også - ikke bare de tingene han kjøper til deg, hvis du skjønner.

Synes Abelone sier det fint jeg: forsøk å forstå hans språk og hans måte å vise deg at han er glad i deg på.

Vi jenter har lett for å bli for opphengt i gaver, og ikke minst er det mange av oss som mener at antall blomsterbuketter er et godt mål på romantikk...

Skrevet
Vi jenter har lett for å bli for opphengt i gaver' date=' og ikke minst er det mange av oss som mener at antall blomsterbuketter er et godt mål på romantikk...[/quote']

Nemlig! Se heller "hans språk"!

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette har jeg aldri forstått:::::::::::

Hvorfor gjør du så mye for kjæresten/mannen din,,,,når du klager over det etterpå??????????? Gjør du det ikke av egen fri vilje da? Eller er det for å få det samme tilbake?

:-? Det er ikke sikkert at han er den typen som deg, ikke sant!

Kanskje han viser sin hengivenhet på en annen måte? Det håper jeg virkelig!

Og en annen ting, og legg merke til dette utsagnet:::::: Gi IKKE mer enn det du FÅR ::::::::::all right? :P

Du må ikke glemme at det er du som er KVINNEN her, og du fortjener den aller beste behandling! Du forjener det beste, for du er jo JUVELEN i forholdet!!!!!!!!! :blomst_opp:

Gi ikke så mye av deg selv at du blir frustrert, sliten og lei,,,,det er ikke verdt det,,,for da vil det bare ende med utroskap eller et brudd til slutt, den dagen du har fått nok... :roll: eller den dagen han ikke føler seg som en mann lenger,, :oops: fordi du fixer alt!!!!!!! Slipp han til i hverdagen, la han få vise hva han kan! Det vil han sette pris på.......Og kanskje våkne!

Håper dere lykkes i å balansere arbeidsfordeling og oppmerksomhet i forholdet deres! For det er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ viktig! Men alle passer rett og slett ikke sammen heller. :o

Og man ser det både på volumet av utroskap og skilsmissestatistikker at mange ikke klarer dette helt!

Lykke til!

Skrevet
Du må ikke glemme at det er du som er KVINNEN her, og du fortjener den aller beste behandling! Du forjener det beste, for du er jo JUVELEN i forholdet!!!!!!!!!

For noe tull. Mannen er vel like viktig som kvinnen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Til siste her oppe; :-?

Med den holdningen der er det jammen ikke rart at noen kvinner ikke får den behandlingen de fortjener!!!!!!!!!!!!!

Jeg sier fortsatt at jeg fortjener den aller beste behandling. Og menn flest VOKSER på å gi oss den.............. :enig: Og er vi kvinner nok til å klare å motta, så setter menn umåtelig stor pris på dette, og nyter det like mye som oss! :hjerter: Det ER faktisk forskjell på oss Poirot.........på kvinner og menn. Så synd om du ikke har oppdaget det........!??!.........

Selv har jeg alltid fått god behandling, fordi jeg har sendt signaler om at jeg har FORVENTET dette!!!!!!!!!!

Fortsatt lykke til, - du som startet tråden! :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi får de mennene vi fortjener! Mange jenter går i denne fellen. De gjør hva som helst for mannen bare de får skjemme han bort.

Så går de lei......takk deg selv. Syns du egentlig er naiv...

Menn er menn og kvinner er kvinner.

Varme opp sengen hans? Smøre matpakke? Ta deg sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...