Gjest miriam78 Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Må kjøpe ny parkdress til jenta som snart er tre år. Det er uforet dress for årstiden nå og fram til kulda kommer jeg tenker på. Jeg lurer på om det er best med heldress, eller to-delt? Hvis jeg kjøper to-delt, så bør det vel være høy bukse med seler? Noen med erfaring?
Loppe Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Som bhg ansatt synes jeg det er enklest med de hele
Loppe Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Men generelt synes jeg egentlig disse dressene blir lite brukt, så jeg ville ikke lagt mye penger i den. Jebg kjøpte en på loppis til sønnen min.
Gjest meg Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Men generelt synes jeg egentlig disse dressene blir lite brukt, så jeg ville ikke lagt mye penger i den. Jebg kjøpte en på loppis til sønnen min. Sønnnen min på 2,5 har brukt parkdressen (troll) en masse, så det er nok ulik praksis.
Arkana Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Jeg foretrekker hel dress. Både vinter- og vår/høst-dress blir brukt mye her (østlandet) så jeg synes det er viktig med gode dresser (men de dyre er ikke nødvendigvis de beste).
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Nå vet jeg ikke hvor høy vannsøyle du ser for deg, men vi bruker Refleks sin parkdress nå og bare vårjakke på finere dager. Det du kan gjøre er f.eks å kjøpe ei overtrekkbukse og ha vårjakke til + ett regnsett til de skikkelig våte dagene. Funker det også og penger spart :-)
Susan Sto Helit Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Jeg vil si at man trenger vår/høst-dress (Heldress, ungene skal jo kle på seg selv så langt det går!) Og så trenger man en jakke i tillegg. Til alle de dagene man ikke skal i barnehagen, eller det er for varmt for dress, eller ... Har ikke sett noen god grunn til å kjøpe todelt (annet enn regntøy) før skolealder, tidligst...
cogito Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Eg likar best heildressar. Lettare å kle på, og det virker som at det er meir behageleg å bevege seg i. Guten vår har heil parkdress og to-delt regntøy, og i tillegg ein vårjakke. Regntøy er greitt at det er todelt (selebukse), for det blir fortare klamt så då er det fint å kunne ta av jakka og berre ha buksa når det vått på bakken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå