Jahnsen Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Hei! Jeg er en person som er veldig opptatt av å spise riktig og trene mye.. Målet mitt er å bygge mest mulig muskler og få ned fettpeosenten... Problemet er bare at jeg er inne i en periode der det blir mye usunn mat og mye godteri :(denne perioden har vart en stund også, i hvertfall rundt 1 mnd. Hvis ikke mer... jeg skjønner ikke hvorfor det blir sånn men suget bare kommer, oftere og oftere også føler dette ødelegger så sinnsykt for trenings målene mine og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger... Hver gang jeg sprekker har jeg den samme alvors praten med meg selv om at dette ikke må skje, men det gjør det allikevel Noen som har eller har hatt det på samme måten som meg og har noen tips eller råd å komme med ? Trenger det så sårt siden dette tar veldig på meg psykisk..
Hariette Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Jeg hadde det som deg. Det blir sånn at jo mer man tenker på det jo vanskeligere er det å holde seg unna snopet. Det som funket for meg var å ikke kutte det ut helt mellom disse sugene, men unne meg bittelitt innimellom. Da var jeg tilfreds og suget uteble.
Gjest *Maja* Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Spiser jeg godteri og masse raske karbs så VET jeg at hungeren kommer etter det dagen etter. Men jeg har en dag i uka der jeg momser på slike ting og vet at så lenge jeg klarer å la være å spise "usunt" dagen etter en spisedag så tenker jeg ikke noe mer på det dag 2. Det bunner rett og slett ut i viljestyrke. At du bestmmer deg for å ikke gi etter når suget kommer. For meg så funker det å heller fråtse i frukt og snackse på knekkebrød som jeg deler opp i biter med te med litt sitron i på siden. Lure hjernen litt rett og slett. Det er jo ikke en reell sult du føler; det er kosen; så lag en sunnere kos som ikke ødelegger for deg
Gjest Nanne70 Skrevet 26. april 2012 #4 Skrevet 26. april 2012 Jeg opplever det også sånn at jo mer sukkerholdige eller karbohydratrike (raske karbohydrater, vel og merke)ting jeg spiser, desto mer øker suget. Samtidig merker jeg også at jeg blir utrolig fokusert på at jeg ikke kan spise sjokolade, dersom jeg nekter meg det totalt. For meg funker det å være "avholdende" bortsett fra 1 dag i uka, da kjøper jeg favorittsjokoladen min og koser meg med den uten snev av dårlig samvittighet Skulle jeg få litt søtsug ellers i uka spiser jeg en frukt eller litt vaniljeyogurt.
Jahnsen Skrevet 27. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2012 Det er egentlig ikke sånn at jeg har så fryktelig lyst på godterier heller (er ikke så veldig glad i det), men allikevel så er dette suget der og det kommer oftere og oftere som sagt.. Bare de siste dagene nå: torsdag, fredag, mandag, onsdag, og i dag fredag.. og da mener jeg skikkelig fråtsing, kjører til å med til butikken for å kjøpe godterier jeg ikke liker :S jeg skjønner bare ikke hva som skjer med kroppen min.. Har vært å trent i dag også, men nå som jeg har proppet i meg så mye dritt skal jeg ta meg en økt til på spinning sykkelen bare for å få litt bedre samvittighet i hvertfall :'( skulle så ønske det fantes en vei å komme seg ut av denne onde sirkelen på :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå