Gå til innhold

Voksne mennesker som spiller brettspill.. hva er greia?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det verste jeg veit er brettspill. Voksne mennesker som sitter og spiller brettspill? Please. Hva er greia? Spill er for BARN. Jeg er voksen og gjør ikke sånn, og det er så turn off med spill, og folk som holder på med det. Trengte bare få ut litt frustrasjon!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Søgni

Haha! Jeg synes brettspill er utrolig morsomt, turn-off eller ikke :) Men jeg skal ikke tvinge deg til å spille med meg, hvis det hjelper.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brettspill er noe av det gøyeste som finns! Det er sosialt, lærerikt og ikke minst morsomt! Det finnest utroolig mange gøye spill for voksne, det er mange fler spill enn ludo og sjakk vet du :gjeiper:

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner at jeg ikke er helt mainstream som er sånn imot brettspill, men jeg blir så SUR når venner foreslår spillkveld. Mer spennende å klippe tånegler :sjenert:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne spiller brettspill fordi de synes det er artig, meg inkludert. Jeg eier flere brettspill beregnet på voksne. Jeg synes det er sosialt, jeg får brynet hodet mitt og det er egentlig ganske enkel, men god underholdning. Så der har du det, derfor spiller voksne brettspill.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuppdupp

voksene mennesker som ser på barnetv med barna. HVA er greia? barnetv er bare for BARN!!

voksene mennesker som spiller med kortstokk. HVA er greia? spill er for BARN

:eeeh:

Endret av Nuppdupp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker brettspill. Og kortspill. Og konsollspill. Og spill på pc.

Jepp og det i en alder av godt over 40 år.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker brettspill.

Blir litt urolig når du sier brettspill er turn-off. Jeg har aldri tenkt tanken på om man blir tent av å spille spill. Og kan du bare gjøre ting som gjør deg tent og klar?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Hehehe :ler: Det var da og en ting å irritere seg over!

Brettspill er sosialt, spennende, lærerikt og sunt for hjernen. Trivial Pursuit, Ticket to Ride, Besserwizzer osv. er jo kjempekjekke "voksenspill".

Her i huset har vi spillekveld hver fredag, med et publikum fra midten av tyveårene til slutten av tredveårene, og vi storkoser oss. ;)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste jeg veit er brettspill. Voksne mennesker som sitter og spiller brettspill? Please. Hva er greia? Spill er for BARN. Jeg er voksen og gjør ikke sånn, og det er så turn off med spill, og folk som holder på med det. Trengte bare få ut litt frustrasjon!

Ja, hva er greie? Hvem i helvete ønsker egentlig å sitte sammen med noen venner å ha det gøy?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Skjønner at jeg ikke er helt mainstream som er sånn imot brettspill, men jeg blir så SUR når venner foreslår spillkveld. Mer spennende å klippe tånegler :sjenert:

Jeg deler din motvilje mot spillkvelder. Jeg blir alltid skeptisk til en sammenkomst om det skal være spill og leker inne i bildet. Eller Singstar, for den del. Når man er en større gruppe tar det evigheter mellom hver gang det blir din tur, det blir bare masse kjedelig venting i stedet for gøye samtaler, dansing og virkelig morsomme aktiviterer. Aaargh!

Spill kan være gøy om man bare er et par stykker, toppen fire, og når deltakerne er på noenlunde jevnt nivå slik at det blir spennende og engasjerende. Jeg liker spill hvor allmennkunnskapen testes, som Trivial Pursuit. Jeg har noen få i min omgangskrets det er gøy å spille spill med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest navnelapp

Vi har ofte spillkveld, og då spelar vi Ubongo, Transamerica, Carcassonne og mange andre spel. Veldig gøy, og ei fin sosial samversform, spesielt viss ein har ein del introverte vennar som vi har. Vi har også fast spillkveld ein kveld i kvartalet med to andre par, då går det ofte i Raffle.

Når vi reiser på ferie tek vi alltid med oss to-tre spel, om kveldane er det ofte ikkje så mykje å finne på, og artige spel engasjerer både trettenåringen og sekstenåringen. Vi har til og med to spel på ønskelista til bryllupet vårt. :rodmer:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så KLIPP tåneglene dine, da!

Helst ved siden av brettspillerne. Dra sokkene langsomt av de fuktige tærne dine, plasser dem godt i samme bordhøyde - eller kanskje oppå samme bord som dem?

Og så begynner du å klippe, en og en sprikende tå, mens neglene spretter rundt oppå spillbrettet, og når de protesterer så svarer du bare at "hei, dette er jo bare heelt naturlig!"

Gjør det, mann! Ha litt baller, stå opp for deg selv og vis verden hva du mener!!

Red:

Vi heier på deg!

Endret av Flair
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludo kan godt bli kjedelig i lengden ja. Men det er jo mange spill som absolutt ikke er myntet på barn. :) selv synes jeg det er veldig koselig å innimellom samles rundt brettet fremfor foran TV-en.

Om du, TS ikke liker brettspill, så er jo det en ærlig sak, men skjønner ikke logikken din med at "det er for barn". Det finnes jo mange måter å underholdes på, og jeg ser ærlig talt ikke hvorfor brettspill er mer kjedelig enn andre ting.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Jeg liker brettspill.

Blir litt urolig når du sier brettspill er turn-off. Jeg har aldri tenkt tanken på om man blir tent av å spille spill. Og kan du bare gjøre ting som gjør deg tent og klar?

Hva? Jeg som trodde forspill var et slag ludo..

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...