Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på å kjøpe en spinningsykkel til å ha hjemme, for jeg får aldri satt i gang med trening på treningssenter. Og tenker at det kunne vært fint å sykle når jeg kan se på tv. :wink:

Noen som har treningsapparater hjemme? Er så redd for å investere i sånne monstre som tar masse plass og aldri blir brukt. Dersom du har noen, bruker du dem jevnlig? Tror det er mange sånne maskiner fra TVShop i kott rundt om i de norske hjem..

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Tror nok det er mange ja som kjøper til dels dyre treningsapparater som bare blir stående og ta opp plass, støve ned og ruste bort.

Mange tror visst at jo større, dyrere og mer avanserte apparater man bruker jo mer effektiv blir treningen, men jeg tror nå det er en illusjon skapt av dem som produserer og selger disse apparatene.

Hvis man ønsker å begynne å trene, men ikke føler seg 100% sikker på om man faktisk kommer til å gjennomføre det, så er det kanskje lurt å begynne med noe som ikke koster all verdens? Jogging, stepping og tauhopping er eksempler på effektiv kondisjonstrening som krever lite og ikke så dyrt utstyr. Også styrketrening kan gjøres effektivt uten dyre, store og avanserte apparater.

Skrevet

Jeg kjøpte meg trimsykkel for noen uker siden - for å trene foran tv-en. Det funker veldig fint for meg - terskelen for å sette seg på sykkelen i en halvtime er MYE mindre enn om jeg måtte stikke på et treningsstudio for å trene.

.. skal også tas med i betraktningen at jeg er ganske overvektig, og ikke føler meg vel på fancy treningsstudio. Synes det er bedre å trimme hjemme i min egen stue, rett og slett.

Jeg kjøpte en billig sykkel til 699,- på salg. Den tar faktisk ikke så fryktelig mye plass - den er mindre enn jeg trodde. Og min leilighet er 43 kvadrat, så......

Gjest Arometic
Skrevet

Jeg kjøpte en trimsykkel til 2000 spenn for et par år siden... tanken var jo å bli sprek og trimme masse... Det har blitt til at jeg maks orker 10 minutter en sjelden gang... liksom et tiltak å få det til.

Hadde jeg trent på treningssenter hadde jeg liksom følt meg litt mer forpliktet til å trene, både det at folk ser meg, og at jeg betaler for timene... Men den er jo kjekk å ha, fin er den og... gir liksom et sporty image til stua :) En vakker dag skal jeg bli flink. Kanskje i morgen.

Skrevet

Har trimsykkel.

Stor nytteverdi har den. Relativt ofte blir den brukt til sitt egentlige formål. Den har også lange perioder hvor den fungerer som stumtjener.

Skrevet

Jeg og min mann trener tidvis mye, både hjemme og på treningssenter. Syns derfor det er deilig å ha alternativet med å trene hjemme når jeg ikke rekker treningssenteret i åpningstidene.

Her hjemme har jeg/vi trimsykkel, crosstrainer, stepmaskin, stepkasse, div. videoer/dvd'er, manualer og så kjøpte vi en motorisert tredemølle nå i helgen. Vi bytter på hva vi bruker (alt etter humør og lyst) mens det vi ikke bruker i øyeblikket står til lagring i boden.

Personlig syns jeg nesten man må være mer motivert for å trene hjemme enn for å trene på senter. Når man er hjemme er det så mye annet å finne på. Når man er på treningssenteret har man ikke noe valg :-)

Skrevet

Vi har en trimsykkel hjemme. Den veksler mellom å stå i stuen og på kontoret. Stort sett står den i stuen om vi ikke har besøk, men kommer noen på besøk blir den som regel flyttet ut på kontoret, for sååå pen er den ikke. Bruker den som regel littegrann hver dag. :)

Gjest Kafarsken
Skrevet

Lurer på å kjøpe meg romaskin, men hva koster en slik og tar den mye plass? Hva slags muskler trener den, har hørt den er bra for magemusklene, derfor jeg vil ha da jeg ikke liker situps og andre øvelser. Hvilke andre muskler blir trent her?

Skrevet

Fant en artikkel om dette i KK fra forrige uke, der de tester ulike apparater.

Skrevet

har en liten stepp-maskin som jeg er veldig fornøyd med.

Den koster ikke allverdens, tar liten plass og gir god trening om man selv ønsker det.

Har ikke kommet heeelt inn i faste rutiner igjen etter jula, men den står absolutt ikke å støver ned, og jeg vet jeg bare trenger å få rutinen inn igjen, så er den mer i bruk en om jeg skulle måttet på treningssenter.

(men den er også bare ekstratrening da, siden jeg danser 6 timer i uken fordelt på to dager, så den blir bare trening i mellom dansingen)

Skrevet
Tenker på å kjøpe en spinningsykkel til å ha hjemme' date=' for jeg får aldri satt i gang med trening på treningssenter. Og tenker at det kunne vært fint å sykle når jeg kan se på tv. [/quote']

Kjempe god ide :P

Eg kjøpte trimsykkel for 1,5 år sidan og har brukt den kjempe masse. Utrulig greit å dra fram sykkelen og sykle til ein film. Begynnte på sats etter jul, så no er de mest typen som bruker den..

Lykke til :digge:

Gjest Lizbet i.i
Skrevet

Her hjemme har jeg/vi trimsykkel, crosstrainer, stepmaskin, stepkasse, div. videoer/dvd'er, manualer og så kjøpte vi en motorisert tredemølle nå i helgen. Vi bytter på hva vi bruker (alt etter humør og lyst) mens det vi ikke bruker i øyeblikket står til lagring i boden.

Også er dere på trengingsstudio i tillegg???????? :roll:

Ble imponert jeg....

Driver å overtaler sambo til å invistere i spinningsykkel til vår 35 kvadrat store leilighet. Lurte på en liten stepmaskin, men de har aldri vært mine gode venner....

Skrevet

Også er dere på trengingsstudio i tillegg???????? :roll:

Ble imponert jeg....

Driver å overtaler sambo til å invistere i spinningsykkel til vår 35 kvadrat store leilighet. Lurte på en liten stepmaskin, men de har aldri vært mine gode venner....

Som min mann sa etter at vi hadde kjøpt tredemøllen: "nå har vi egentlig et helt treningsstudio hjemme".. og vi har vel egentlig det. Litt flaut, men vi syns det er veldig gøy så det er derfor. Hvis ikke vi hadde likt det hadde vi nok ikke giddet. Er jo alltid et tiltak å komme i gang etter man har hatt en pause men det går ikke lang tid før man blir "hektet" :-) Lykke til med å overtale samboeren!!

Gjest Lizbet i.i
Skrevet

Takk :D Er på god vei.

Har du noen tips om hvilken som er å foretrekke fremfor noen andre??

Man kan si det slik at vi vil ikke ha en billig en, men kanskje ikke en kjempedyr en heller. Har prøvd noen, og ikke alle er like gode har jeg skjønt.

Skrevet

Vanskelig å si. Vi har jo bare vanlig trimsykkel og ikke spinningsykkel. For å trene skikkelig er det nok spinningsykkel som er tingen. Litt vanskelig å få pulsen skikkelig opp på en trimsykkel.

Vet ikke hvor du bor men det har vært diverse tilbud f.eks på XXL nå i januar. Med spinningsykkel så er det en fordel at drivhjulet er tungt slik at man har mulighet til å kunne kjøre på med motstand for å stå. Det er vel gjerne sånn at jo tyngre drivhjul jo dyrere sykkel.

Vet at Sport Supply er kjent for å ha greit utstyr, blir blandt annet solgt gjennom G-sport. Du kan jo sjekke ut denne linken: http://www.sportsupply.no/default.asp?page...prodshow&id=316

Vi har denne sykkelen: http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt...kt.aspx?id=2991 og den er for såvidt grei nok, den, bruker den til litt mer rolig trening. Tror en spinningsykkel er mer anvendelig!

Skrevet

Jeg har lyst å leie meg en trimsykkel og ha en periode. Håpet er å kunne sitte og trø forran tv'en. Men - så spørst det om jeg gidder da eller om det dabber av. iallefall så er jeg og trener en gang i uken nå så det er en begynnelse. Tror jeg skal satse på en trimsykkel også- det er tiltak å reise på treningstudio bare for å sykle liksom.

Skrevet

Vet ikke om det er mulig å leie trimsykler, men man får kjøpt de fra rundt 700kr. Er ikke så veldig dyrt, men så kjedelig da... Ville heller investert i en ellipsemaskin eller spinningsykkel jeg.

Har lyst å ha muligheten til å trene hjemme selv, men er ikke så gira på å svise inn et stort apparat på stua. Men - den dagen vi kjøper større leilighet, da blir det garantert treningsmulighet hjemme

Skrevet

Spinningsykkel kan anbefales :D

Har satt min på soverommet, da ser jeg den ofte og får fryktelig dårlig samvittighet hvis det går for lang tid mellom hver gang jeg bruker den :oops: Det funker! Har tv i nærheten, og hvis ikke den frister så setter jeg på musikk som gir litt "dytt i ræva".

Mye enklere enn på et treningsstudio, har jo dursjen et par meter unna :)

Skrevet

Hva er den praktiske forskjellen på en trimsykkel, ergometer sykkel og Spinningsykkel da? Jeg trodde spinning sykkel bare var det litt mer fancy navnet for trimsykkel jeg :oops:

Skrevet

Ergometersykkel og trimsykkel er det samme. Spinningsykkel er identisk med spinningsykkel på treningssenter. Den største forskjellen er at der har man mulighet for å stå og sykle, det kan man ikke på en "vanlig" trimsykkel. Man kan trene mye hardere på en spinningsykkel og variasjonsmulighetene er større. En spinningsykkel har gjerne heller ikke computer (noen har det) som viser distanse etc slik som ergometer-/trimsykler.

Som de sa på G-sport; en trimsykkel er for oppvarming, spinningsykkel er for trening. Nå er jeg ikke helt enig i det, da, det var nok litt i overkant satt på spissen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...