AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Jeg trenger noen tips til hvordan jeg skal få finere hud, både rensing e.l. og sminke. Jeg har ganske store porer ved siden av og på nesen, og ingen renseprodukter jeg har hatt har hjulpet på dette. Jeg får av og til små kviser eller røde flekker på nesen og på haka, men ikke andre steder i ansiktet. Jeg har også hud ved nesevingene (det som ligger "klemt" der) som "smuldrer" seg, jeg vet ikke hva det kommer av. Prøver å huske å smøre fuktighetskrem der også i tilfelle det er tørr hud, men det har ikke hatt noen effekt. Jeg føler at jeg er helt rosa i trynet uten foundation, men har funnet en som jeg synes gjør huden jevn og fin i fargen. Problemet er når jeg har perioder med røde områder/små kviser, for disse får jeg ikke dekt. Min daglige rutine med huden er at jeg vasker ansiktet hver morgen, har på en god fuktighetskrem og deretter litt foundation. De gangene jeg har på meg mascara (ca en gang i uka), hender det at jeg vasker det bort om kvelden og smører meg inn med fuktighetskrem en gang til. Jeg prøver å unngå å ta meg i ansiktet, men bortsett fra dette gjør jeg ingenting med huden. Hvilke renseprodukter kan passe på min hud? Må man gjøre noe med ansiktet hver eneste dag for at det skal fungere, eller finnes det ting som man skal bruke feks en gang i uken? Jeg har veldig følsom hud, og tåler ikke alle typer produkter. Det må være ganske mildt. Hva slags type sminke vil fungere for å dekke over røde områder? Kom gjerne med forslag til konkrete produkter, da jeg er helt grønn på det området og aldri føler jeg har fått noe god hjelp når jeg har spurt på butikker.
Lizbeth Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Vask deg i kaldt vann morgen og kveld, så ordner det nok både porene og rødheten vil jeg tro Er selv heldig med min hud, men har ganske "strenge" rutiner på det. Vasker meg hver morgen og kveld, masserer fuktighetskrem inn i huden (med rene hender), fjerner alltid all sminke om kvelden (først med sminkefjerningsserviett, deretter med vann og klut), tar meg aldri til ansiktet, smører meg med babyolje der huden er tørr. Tenk også på å drikke mye vann og spise mye frukt
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Vel. Jeg ville ikke hørt på alt førstetaler anbefaler ihvertfall. Men du sier du bruker litt foundation, men vasker bare av sminken når du bruker maskara? Foundationen vil da lage grobunn for kviser og flaking i nesevingene hvis du ikke vasker det av hver dag. Hos hudpleier kan du få prøver på produkter som hjelper på rødlig hud og andre ting for den del, også gode rensemelker og rensevann for følsom hud. Over tid vil produkter for sensitiv hud hjelpe på å bygge opp igjen huden din og minske sensitiviteten. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Ja, jeg er skikkelig slapp med rutinene. Ofte sover jeg med mascara også. Jeg har i perioder vært flink til å rense hud, fjerne sminke etc, men har ikke sett noen effekt så da har jeg ikke orket å fortsette å være like flink. Skjønner jo at dette sannsynligvis er noe av grunnen til at huden min er som den er, men som sagt merket jeg egentlig ingenting i de periodene jeg har hatt gode rutiner. Har ikke anledning til å gå til en hudpleier for å få råd.
mari4ever Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Ja, jeg er skikkelig slapp med rutinene. Ofte sover jeg med mascara også. Jeg har i perioder vært flink til å rense hud, fjerne sminke etc, men har ikke sett noen effekt så da har jeg ikke orket å fortsette å være like flink. Skjønner jo at dette sannsynligvis er noe av grunnen til at huden min er som den er, men som sagt merket jeg egentlig ingenting i de periodene jeg har hatt gode rutiner. Har ikke anledning til å gå til en hudpleier for å få råd. Gå innom vita og spør om Korres cleansing milk 3in 1. rense emulosion som fjerner sminke greit og effektivt, samtidig roer ned huden din og gir fuktighet i tillegg. Økologisk virker som kan hjelpe bra på din hud, med tanke på den er så sensitiv og tørr.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Du kommer til å få mye forskjellige svar her, TS, jeg ville tatt alt med en klype salt. Alle er forskjellige og de fleste skifter hudpleieregime jevnlig, likevel er det mange skråsikre. Mine råd er å ikke stresse huden med for mye produkter. Jeg fikk mye finere hud etter at jeg sluttet med alle mulige kremer og peeling og ditt og datt. Jeg bruker nå bare milde produkter og så lite som mulig, og huden stabiliserer seg selv. Jeg synes også at huden blir mye finere når jeg spiser sunt, ikke store måltider om kvelden, tar tran og ølgjær.
Gjest Nenya82 Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 (endret) Jeg ville nok renset huden morgen og kveld.Har du sminke på så er det ganske viktig å få fjernet den før du legger deg.Å kun vaske seg med vann hjelper ikke for å fjerne sminke fra huden. Bruk også en god fuktighetskrem. Var ikke flink til å rense før heller,men etter en stund ble det rutine og nå klarer jeg ikke gå og legge meg før jeg har renset huden. Huden min er ikke perfekt nå,men den er mye bedre nå enn da jeg ikke renset huden i det hele tatt. Endret 26. april 2012 av Nenya82
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Rens, skrubb, serum fra MD. Krem fra Skin Science. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Det viktigste er å bruke gode produkter på huden din. Ikke kjøpe ting med fyfy-ingredienser. Du kan lære masse her 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå