AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Jeg har vært skikkelig dum og pådratt meg altfor stor kredittgjeld. Nå er det sånn at jeg nesten ikke har noe igjen etter at jeg har betalt ned avdrag på kredittgjeld og andre faste utgifter. Jeg er student og vet at etter jul vil jeg forhåpentligvis ha en mye høyere inntekt enn det jeg har i dag. Vi kan si maks ett år da. Er det noen som vet hvor vanskelig det vil være å få et lån i en vanlig bank til å betale ned dette? En lavere rente og bedre oversikt ville hjulpet en del, og kanskje også noen måneders betalingsutsettelse. Jeg vet seriøst ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom de neste månedene økonomisk slik det er nå. Nå har jeg begynt å gjemme regninger i en skuff så det begynner å bli ille. Jeg har grei oversikt og har delvis klart å holde hodet over vann, men det inkluderer mer kreditt og lån fra familie noe som ikke vil fungere i lengden. Det er snakk om 100 000,- i gjeld ogjeg har ca. 250 000,- i inntekt. Råd og tips mottas med stor takk!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Kan du be om mindre avdrag? Jeg ble tidligere i dag rådet til spørre om kreditorene kan sette ned avdrage eller fryse det i noen måneder. Så jeg ringte og fikk til det. I mitt tilfellet er det innkassosaker, så rentene er ganske høye, og flere av de jeg ringte ville ikke fryse rentene, men heller gå med å ta mindre beløp i noen måneder.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Kan du be om mindre avdrag? Jeg ble tidligere i dag rådet til spørre om kreditorene kan sette ned avdrage eller fryse det i noen måneder. Så jeg ringte og fikk til det. I mitt tilfellet er det innkassosaker, så rentene er ganske høye, og flere av de jeg ringte ville ikke fryse rentene, men heller gå med å ta mindre beløp i noen måneder. Det kan jeg forsåvidt, men jeg prøvde en i dag uten hell. Problemet er vel at det er så mange og så mye renter. Uansett såmå jeg, også når jeg har fått en bedre inntekt, ha et bedre system på tilbakebetalingen. Jeg kans ikke fortsette sånn som dette.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Ingen andre tips? Jeg er skikkelig stressa. Noen som vet om det er vits i å spørre i en vanlig bank i det hele tatt?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Hei! Jeg sliter litt med det samme som deg, jeg har opparbeidet meg 130 tusen i unødvendig gjeld. Jeg søkte om lån hos bank norwegian der jeg samlet all gjelden, det gjorde det mye lettere å betale når alt var samlet, så du kan prøve der. 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Hei! Jeg sliter litt med det samme som deg, jeg har opparbeidet meg 130 tusen i unødvendig gjeld. Jeg søkte om lån hos bank norwegian der jeg samlet all gjelden, det gjorde det mye lettere å betale når alt var samlet, så du kan prøve der. Jeg har prøvd, men får ikke innvilget lån uten at min situasjon faktisk vurderes. Det må være noen som kan godta at min økonomiske situasjon er midlertidig.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Jeg har prøvd, men får ikke innvilget lån uten at min situasjon faktisk vurderes. Det må være noen som kan godta at min økonomiske situasjon er midlertidig. Du kan ikke prøve å få noen til å kausjonere på lånet ditt da? 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Du kan ikke prøve å få noen til å kausjonere på lånet ditt da? jeg hadde ikke kausjonert for den type lån. Anbefaler TS å bite tenna i sammen, jobbe ekstra mye og betale ut de minste kreditorene. Du har ufattelig mye forbruksgjeld og mange kreditorer. Skjønner at du vil ordne opp i det. som jeg anser det så må du bare stå på og bli kvitt de en etter en. Et tips når det har gått til inkasso er å si at det du betaler går først til hovedstol. Det du opprinnelig skylder. På den måten så løper det ikke unødvendig renter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå