månki Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Hei! Jeg har i maaange år hatt lyst til å reise som frivillig, og nå tror jeg faktisk at jeg skal gjøre noe med det. Jeg har lest om mange forskjellige organisasjoner og byråer som sender ut, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg skal bruke.. Jeg heller veldig mot å bruke Original volunteers (http://www.originalvolunteers.co.uk/), og reise til Peru. Men jeg er så veldig usikker. Er det noen her som har erfaringer med denne typer reiser? Eller erfaringer med andre organisasjoner?
Gjest Vodka Skrevet 26. april 2012 #2 Skrevet 26. april 2012 Fikk lyst til å reise på det der når jeg leste om det Synd flybilletter til Latin- og Sør-Amerika er så dyrt.
Taste of Slow Skrevet 27. april 2012 #3 Skrevet 27. april 2012 Jeg har ikke erfaring med å jobbe som frivillig gjennom organisasjoner som den du nevner her, men jeg har jobbet som frivillig med elefanter i Thailand, med vann- og sanitærforhold i Kenya og Uganda og på musikkfestival i Mali. Alle turene har vært supre opplevelser, og man får et helt annet inntrykk av landet og kulturen man besøker ved å jobbe som frivillig. Man møter mange lokale - og man får ofte en helt annen "respekt" fra andre lokale når man jobber der og ikke "bare" er turist. Jeg anbefaler det absolutt! Du kan lese om alle turene mine på bloggen min. Det er nok enklere å gå gjennom en organisasjon dersom man er litt usikker - dersom du trives med å reise på egen hånd kan du også ta kontakt direkte med organisasjoner du har lyst å jobbe for og høre om de vil ha deg som frivillig - men da er det snakk om mindre og lokale organisasjoner, ikke de store internasjonale. Lykke til - og jeg håper du prøver det ut, du kommer til å sitte igjen med fantastiske minner! Hei! Jeg har i maaange år hatt lyst til å reise som frivillig, og nå tror jeg faktisk at jeg skal gjøre noe med det. Jeg har lest om mange forskjellige organisasjoner og byråer som sender ut, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg skal bruke.. Jeg heller veldig mot å bruke Original volunteers (http://www.originalvolunteers.co.uk/), og reise til Peru. Men jeg er så veldig usikker. Er det noen her som har erfaringer med denne typer reiser? Eller erfaringer med andre organisasjoner?
Rainbow Skrevet 27. april 2012 #4 Skrevet 27. april 2012 Jeg har jobba som frivillige på Harnas Wilidlife Foundation i Namibia ved to anledninger. Jeg reiste gjennom Atlantis i Norge første gangen, men reiste direkte via Harnas andre gangen, for det er veldig mye dyrere å reise gjennom en organisasjon. Men hvis det er det du vil finnes både Atlantis og Explore i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå