AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Lang historie kort, jeg tar 7 fag som privatist i år, (Mai) da jeg grunnet alvorlig sykdom ikke har kunnet fullføre dette tidligere. Jeg ser nå at jeg kanskje har tatt litt vann over hodet, og har eksamen i norsk om 1 1/2 uke. Jeg føler meg ikke forbredt i det hele tatt. Har jobbet jevnt med fagene i hele år, men er så mye stoff at jeg ikke husker halvparten. Vurderer nå og ikke møte opp til norsken, men ta det til jul eller neste vår, sammen med mine andre fag (Skal ta realfag neste år som privatist). Hva hadde dere gjort? Føler jeg kan få mye bedre karakterer i de andre fagene om jeg gjør dette. Riktignok blir litt av stipendet gjort om til lån, men det spiller ingen rolle. Tar gjerne imot tanker og innspill fra noen om dere har!!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Hadde helt klart møtt opp!!! Du kan ha superflaks med oppgaver og sensor. Møter du opp er det verste som kan skje at du stryker (og må ta eksamen på nytt), og beste som kan skje at du får en knallkarakter, møter du IKKE opp skjer det ingen verdens ting. Om du føler at lesingen i norsk går utover de andre fagene, dropp å lese mer (ser du har lest litt, da ligger det litt i bakhodet ditt!), og bare møt opp på eksamen. Husk at på skriftlig er hjelpemidler tillatt, og på muntlig har du forberedelsestid! Har selv vært i en lignende situasjon, jeg bestemte meg tilslutt for å møte opp, fikk to femmere og en sekser. Konklusjon; du taper ingenting på å møte opp og prøve 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Hadde helt klart møtt opp!!! Du kan ha superflaks med oppgaver og sensor. Møter du opp er det verste som kan skje at du stryker (og må ta eksamen på nytt), og beste som kan skje at du får en knallkarakter, møter du IKKE opp skjer det ingen verdens ting. Om du føler at lesingen i norsk går utover de andre fagene, dropp å lese mer (ser du har lest litt, da ligger det litt i bakhodet ditt!), og bare møt opp på eksamen. Husk at på skriftlig er hjelpemidler tillatt, og på muntlig har du forberedelsestid! Har selv vært i en lignende situasjon, jeg bestemte meg tilslutt for å møte opp, fikk to femmere og en sekser. Konklusjon; du taper ingenting på å møte opp og prøve Har du lest hovedinnlegget? Mange som kan lese i god tid, men glemmer det fort ut... Norsk er også et stort fag.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Har du lest hovedinnlegget? Mange som kan lese i god tid, men glemmer det fort ut... Norsk er også et stort fag. Ja, jeg har lest hovedinnlegget. Og jeg svarte på hovedinnlegget. Jeg hadde 15 eksamener det semesteret, har ADHD og epilpsi og hadde omtrent ikke lest på norksen fordi jeg prioriterte andre fag. Men møtte opp og fikk gode karakterer. Derfor anbefaler jeg TS i møte opp! 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Jeg anbefaler deg å lese kort om de ulike litterære periodene, plassere tekstene hvor i periodene de tilhører og hva som skjedde med språkhistorien og utviklingen i de ulike litterære periodene. Tegn gjerne en tidslinje, slik at du ser sammenhengene i litteratur- og språkhistorien. I denne tidslinjen plasserer du noen sentrale tekster og forfattere. Det er også viktig at du analysere noen av de mest sentrale tekstene i de ulike periodene. Hvis du ikke har tid til det, les andre analysere og skriv stikkord. Dette tror jeg du skal klare å gjøre på 1 1\2-2 uker.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Jeg anbefaler deg å lese kort om de ulike litterære periodene, plassere tekstene hvor i periodene de tilhører og hva som skjedde med språkhistorien og utviklingen i de ulike litterære periodene. Tegn gjerne en tidslinje, slik at du ser sammenhengene i litteratur- og språkhistorien. I denne tidslinjen plasserer du noen sentrale tekster og forfattere. Det er også viktig at du analysere noen av de mest sentrale tekstene i de ulike periodene. Hvis du ikke har tid til det, les andre analysere og skriv stikkord. Dette tror jeg du skal klare å gjøre på 1 1\2-2 uker. + Særemne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå