Pebbles Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Har vært hos legen der jeg fortalte ståa ang manglende mens etter ppille slutt, han henviste meg videre til gynekolog. Har fått henvisning en gang før, men da fikk jeg med meg henvisningen og måtte selv ta kontakt med gynekologen. Dette var et annet legeseter, en annen kommune og et annet "problem". Hvor lang tid er det vanlig å måtte vente fra legen henviser til man får svar/time hos gyn.
Athene Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Det er helt tilfeldig, alt fra måneder til dager avhengig av hvilken gynekolog og flaks/uflaks. Jeg måtte vente 3 måneder fra henvisning til time. (Oslo). Ellers er jeg veldig glad for å lese at legen henviste deg videre slik at du får tilpasset hjelp, i stedet for å begynne med PrimolutN, Pergotime og så videre uten tilstrekkelig kompetanse på området.
Pebbles Skrevet 25. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2012 (endret) Ellers er jeg veldig glad for å lese at legen henviste deg videre slik at du får tilpasset hjelp, i stedet for å begynne med PrimolutN, Pergotime og så videre uten tilstrekkelig kompetanse på området. Hadde bedt om henvisning om han ikke hadde gitt meg det. Håper det ikke går 3 måneder, har lyst til å kommme igang sklikkelig så fort som mulig. Var ikke fastlegen min (aldri truffet på han på året jeg har hatt han som fastlege, han har vist permisjon), kanskje han var en turnuslege. Vet ikke helt hvor mye peiling han egentlig hadde heller. For når jeg kom å sa at jeg ikke hadde hatt mens på så og så lenge fikk jeg til svar at de fleste kvinner klagde på at de hadde mensen, mens jeg kom inn og ville ha mensen... Jaja, er ikke så ofte hos legen, så treffer nå forhåpentlig ikke på han flere ganger. Endret 25. april 2012 av Pebbles
Gjest Slowpoke Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Jeg fikk brev i posten ca en uke etter legen sendte henvendelsen med time to uker etter det igjen. Den gynekologen jeg bruker bruker å ha 2-4 ukers ventetid ca, men det vil jo variere fra gyn til gyn.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Hei! Jeg fikk time tre måneder etter henvisning (Oslo) og etter et par uker leste jeg her et sted om å ringe gyn og spørre etter avbestillingstime. Det gjorde jeg og fikk time nesten på dagen. De sa også at det var lettere hvis man var ok med en mannlig gyn. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå