AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Hei, Det høres kanskje litt rart ut å sammenligne de to, men uansett hva jeg gjør klarer jeg ikke å velge mellom! Jeg har gått på journalisutdannelsen i ett år og lærerstudiet i ett år. Jeg er opptatt av text og litteratur, men også synes det er veldig veldig koselig å undervise i småskolen. Jeg trivdes veldig i praksisperioden. Men jeg savnet spenningen i journalistikken, men samtidig er det for spennende, altså krevende, i og med jeg er alene med barn. Favorittjobben min er journalistikk, men også lærer :s: Ja, er selv forvirret og kan ikke velge! Hvordan kan jeg bestemme meg?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Tenker i utgangspunktet at lærerutdannelse er den trygge veien å gå, dessuten kan du drive med journalistikk som lærerutdannet også - man må ikke være utdannet innen for journalistikk for å drive med det. Journalister har et bredt spekter av utdannelser. Det er vanskeligere å få jobb i småskolen med journalist utdannelse :-/ Dessuten er det vel vanskelig å få fast jobb uansett. Så lenge man liker begge deler så kan en like godt velge det tryggeste spør du meg :-) 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Lærer: Du kan miste motivasjonen ved at elevene ikke er motiverte og ikke har lyst til å lære, selv om dette nok er bedre på barneskolen. Du får lang sommerferie. Du må rette oppgaver på fritida. Journalist: Du kan ende med et enormt arbeidspress, miste ditt sosiale liv og bli kynisk av alt du ser i jobben. Journalister blir lett utbrent og stresset. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det, men lærer er nok best i et langtidsperspektiv. Både for barna dine og deg selv. 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Det sikreste med tanke på jobb er lærer. Jobb som journalist kan du jo få selv om du ikke er journalistutdannet, jeg kjenner faktisk en som er lærerutdannet som fikk fast stilling som journalist
Mamma1 Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Å jobbe som journalist krever vanligvis god skriftlig framstillingsevne.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Å jobbe som journalist krever vanligvis god skriftlig framstillingsevne. Og så?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #9 Skrevet 27. april 2012 Å jobbe som journalist krever vanligvis god skriftlig framstillingsevne. Det trenger vel lærere også...
Mamma1 Skrevet 27. april 2012 #11 Skrevet 27. april 2012 Det trenger vel lærere også... Ser det snek seg inn en a der. Nei, ikke i samme grad som en journalist, men det kommer selvfølgelig an på hvilke fag du skal undervise i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå