AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Jeg vet det er blitt besvart før, men jeg ble litt usikker likevel, og må ha det inn med t-skje. Jeg har kjøpt disse to kurene; http://www.feelunique.com/p/Joico-K-Pak-Intense-Hydrator-Treatment-for-Dry-Damaged-Hair-250ml http://www.feelunique.com/p/Joico-K-Pak-Deep-Penetrating-Reconstructor-Treatment-for-Damaged-Hair-150ml Og har skjønt det sånn at den øverste er en fuktkur, og den nederste en proteinkur. Er det riktig? På fuktkuren står det at jeg skal la den være i i 3-6 min. men mente å ha lest at jeg kan ha den i så lenge som 30min. Stemmer det? Har ikke motatt proteinkuren enda, men med den er det vel viktig å ikke ha den lenger i enn hva som står?
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Jeg pleier å følge anbefalingen på flaska, og har de i håret på det lengste som står. Et tips er og ha et fuktig håndkle rundt håret imens kuren er i, gjerne med litt varme fra føner f.eks, da synes jeg den virker litt bedre. Har også lest at noen har dem i i flere timer, eller over natten, men jeg skjønner liksom ikke da hvorfor det skulle stå noe annet på flaska..
Eske Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Fuktkurer (som kun innehlder fukt og ikke proteiner) gjør ingen skade om de sitter lengre i, mens det med proteinkurer er lurt å holde seg til anbefalt tid fordi hår som får for mye proteiner i mange tilfeller (og spesielt i mitt, håret mitt blir uregjerlig bare jeg ser på et hårprodukt som inneholder proteiner) kan bli "seigt", trått og generelt lite fint. 2
Chocoholic Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Proteinkuren bør absolutt ikke brukes lenger enn det som står på flaska. Da kan håret bli for mettet og bli porøst. Bør heller ikke brukes ofte. Se det an på ditt hår. Fuktighetskuren pleier jeg å ta i håret og så se på tv, spise middag ++ imens, og jeg har den i rundt en times tid. Jeg synes bare det virker bedre på mitt hår. Jeg er ikke frisør, men jeg har brukt Joico-produkter i flere år nå og det er dette som funker best for meg.
Gjest kittycat Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Kan ikke få sagt det nok, proteinkurer skal virke sånn som det står. På min står 3-5 min, har i ca 10. Da blir det godt mettet og helt must med fuktighetsgivende balsam etterpå. Bruker balsam fra Aussie, veldig god! Om du vil ha proteiner til håret, veksle mellom protein-og fuktighetskur. Fuktighetskur kan du sove med om natten, men mulig det blir litt fett. Men masse glans!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Men hvis man kan ha i fuktighetskuren i mangfoldige timer, hvorfor står det da bare noen få minutter på flaska? Kan det ikkre rett og slett være at produktets ingredienser virker best innenfor det tidsrommet som er gitt?
Gjest kittycat Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Men hvis man kan ha i fuktighetskuren i mangfoldige timer, hvorfor står det da bare noen få minutter på flaska? Kan det ikkre rett og slett være at produktets ingredienser virker best innenfor det tidsrommet som er gitt? det er sant, men folk har det gjerne over natten for å få ekstra glans og mykt hår
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 TS her. Takk for svar! Den fuktkuren jeg har kjøpt, er den uten proteiner sånn at jeg trygt kan ha den i lengere? Kan man ha håndkle og føne rundt på proteinkuren også? Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 TS her. Takk for svar! Den fuktkuren jeg har kjøpt, er den uten proteiner sånn at jeg trygt kan ha den i lengere? Kan man ha håndkle og føne rundt på proteinkuren også? Takk for svar! Jeg brukte ihvertfall litt føner + fuktig håndkle rundt håret den korte tiden jeg hadde i proteinkuren også, rett og slett for at det virker litt bedre hvis håret er litt oppvarmet (ikke sånn at det er glovarmt bare så det er sagt Du behøver ikke holde på lenge heller, bare litt så det gir litt varme i de få minuttene proteinkuren skal virke. Som sagt tidligere pleier jeg ikke å ha i fuktkuren lengre enn anbefalt, jeg føler den virker for det, men siden andre gjør det med stort hell så regner jeg med det ihvertfall ikke skader. Lykke til med Joico
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #11 Skrevet 1. mai 2012 Må man bruke fuktighetskuren rett etter proteinkuren?
Chocoholic Skrevet 1. mai 2012 #12 Skrevet 1. mai 2012 Vask håret med sjampo, press ut vannet. Påfør proteinkur, la virke, skyll ut. Press ut vannet, påfør fuktighetskur, la virke, skyll ut. Avslutt med balsam.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2012 #13 Skrevet 1. mai 2012 Vask håret med sjampo, press ut vannet. Påfør proteinkur, la virke, skyll ut. Press ut vannet, påfør fuktighetskur, la virke, skyll ut. Avslutt med balsam. Okei, så man må bruke fuktighetskur etter proteinkur?
Eske Skrevet 1. mai 2012 #14 Skrevet 1. mai 2012 Okei, så man må bruke fuktighetskur etter proteinkur? Ja
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #15 Skrevet 2. mai 2012 Ja Det stemmer vel ikke helt? Har aldri hørt noen anbefale begge deler etter hverandre slik.. Uansett har jeg fått inntrykk av at om håret f.eks er veldig skadet etter mye bleking el. og har blitt "tyggishår" kan det lønne seg å kure det med bare protein kurer til det blir bra igjen. Men for relativt normalt hår er det vel best å kanskje bytte på annenhver gang proteinkur- fukt? Annenhver uke for eksempel? Nå har jeg brukt redken extreme serien et par måneder, med shampoo, balsam, cat proteinspray, leave in kur og extreame builder kur et par måneder, har dere noen god fuktighetskur å anbefale fra redken? Hvis ikke blir det nok joico k-pak fukt, har hørt så mye positivt om den.. :gjeiper: Thea
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #16 Skrevet 2. mai 2012 Ja Er det ikke mer sånn at man kan bruke fuktighetskur etter proteinkur? Mener det står på produktet. Uansett balsam etter proteinkuren... Jeg har begge joico-kurene, og håret blir ekstra fint når jeg kombinerer, men det går bra å bare bruke dem annenhver gang også...
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2012 #17 Skrevet 2. mai 2012 Men bruker dere ikke balsam etter fuktighetskuren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå