AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Kjenner ei dame som har to barn. Jenta hennes hadde sagt at moren hadde slått henne før. Dettee er over 4 år siden, og moren har fått hjelp og går på kurs, blant annet "alternativ for vold". Barnevernet har fått tak i dette og ser alvorlig på at jenta sier at moren har slått henne og sier det er blitt utført vold før. alikevel er dette lenge siden. blir urolig for familien, da barnevernet er kjent for å ta barn :S Moren ønsker å få hjelp og får hjelp, så hun har jo ingenting å frykte, men blir jo naturligvis litt skeptisk da barnevernet er litt skummelt..
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Erfaringsmessig vet jeg at Barnevernet IKKE tar barn. De tar færre barn enn de egentlig burde, og terskelen er utrolig høy! Desverre og heldigvis... 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Erfaringsmessig vet jeg at Barnevernet IKKE tar barn. De tar færre barn enn de egentlig burde, og terskelen er utrolig høy! Desverre og heldigvis... takk for svar. i denne saken trengs det ikke, da moren er kjempeflink med dem og har fått god hjelp etter den episoden for flere år siden. men du vet jo aldri.. er jo disse ryktene om barnevernet da.. er veldig glad for at barnevernet finnes da, i de familiene der barn ikke har det bra
Gjest Solstråla88 Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 takk for svar. i denne saken trengs det ikke, da moren er kjempeflink med dem og har fått god hjelp etter den episoden for flere år siden. men du vet jo aldri.. er jo disse ryktene om barnevernet da.. er veldig glad for at barnevernet finnes da, i de familiene der barn ikke har det bra Barnevernet er der for barnas rettigheter, og vil altid gjøre det som er best for barnet, hva som er best for foreldrene en en helt annen ting. Jeg synes det er veldig riktig av barnevetnet og se nøye på dette at det har vært vold i hjemmet, og et barn har blitt slått, de kan da forebygge at dette skal skje igjen, skjer det derimot igjen synes jeg barnetvernet har full rett til og ta barnet ut av hjemme og plassere det i beredskapshjem. Jeg har selv vært skeptisk for barnevernet, helt til jeg startet og samarbeide med de ang et barn i familien. Disse menneskene har lang utdannelse, et strengt lovverk i ryggen som gjør at barns rettigheter blir ivaretatt og gode samarbeidskunnskaper. jeg super fornøyd med vårt sammarbeid med barnevernet. Har bare kjempe gode erfaringer med dem
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Barnevernet er der for barnas rettigheter, og vil altid gjøre det som er best for barnet, hva som er best for foreldrene en en helt annen ting. Jeg synes det er veldig riktig av barnevetnet og se nøye på dette at det har vært vold i hjemmet, og et barn har blitt slått, de kan da forebygge at dette skal skje igjen, skjer det derimot igjen synes jeg barnetvernet har full rett til og ta barnet ut av hjemme og plassere det i beredskapshjem. Jeg har selv vært skeptisk for barnevernet, helt til jeg startet og samarbeide med de ang et barn i familien. Disse menneskene har lang utdannelse, et strengt lovverk i ryggen som gjør at barns rettigheter blir ivaretatt og gode samarbeidskunnskaper. jeg super fornøyd med vårt sammarbeid med barnevernet. Har bare kjempe gode erfaringer med dem Dette skjedde for lenge siden og har ikke skjedd siden. Ser derfor ingen grunn til at barnet skal taes ut av hjemmet. Familien bør få veiledning og det er vel det barnevernet er til for? De skal vel bearbeide og hjelpe?
Gjest Solstråla88 Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Dette skjedde for lenge siden og har ikke skjedd siden. Ser derfor ingen grunn til at barnet skal taes ut av hjemmet. Familien bør få veiledning og det er vel det barnevernet er til for? De skal vel bearbeide og hjelpe? Selvfølgelig hjelper de, og for noen kan hjelpen barnevernet gi bli litt mye. Med tanke på hjemmebesøk og observasjonsdager osv. De tar ikke barnet hvis ikke det er behov for det, men det er det barnevernet som avgjør
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Selvfølgelig hjelper de, og for noen kan hjelpen barnevernet gi bli litt mye. Med tanke på hjemmebesøk og observasjonsdager osv. De tar ikke barnet hvis ikke det er behov for det, men det er det barnevernet som avgjør Jeg er ikke TS, men jeg tror da at hvis moren til dette barnet har fått hjelp og er villig til å få hjelp, så går nok dette kjempebra.. :-) Barnevernet er til for å hjelpe, bearbeide og veilede De vil jo at de alle fleste barn skal bo hjemme hos sine foreldre
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Selvfølgelig hjelper de, og for noen kan hjelpen barnevernet gi bli litt mye. Med tanke på hjemmebesøk og observasjonsdager osv. De tar ikke barnet hvis ikke det er behov for det, men det er det barnevernet som avgjør barnet blir jo uansett ikke tatt hvis det ikke er behov for det. noe jeg tviler sterkt på i denne saken. hun kan nok slappe helt av det er bra barnevernet har rutiner de må gjennom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå