silja Skrevet 24. januar 2004 #1 Skrevet 24. januar 2004 ...hva slags produkter bruker dere -og er fornøyd med? Tenker da på alt, feks dagkrem, peeling, rens, foundation, pudder, concealer, rouge... og også gjerne dusjsåpe og body lotion
:-) anna Skrevet 24. januar 2004 #2 Skrevet 24. januar 2004 ...hva slags produkter bruker dere -og er fornøyd med? Tenker da på alt, feks dagkrem, peeling, rens, foundation, pudder, concealer, rouge... og også gjerne dusjsåpe og body lotion Jeg har ekstremt tørr hud (Og da mener jeg VIRKELIG ekstremt tørr hud) og bruker: Dermalogica - Daily Microfoliant - Dermalogica sin fuktighetskrem for ekstremt tørr hud - og Dermalogica sin øyenkrem for tørr hud. (endelig en bra øyenkrem for meg!!) Nå om vinteren er det ikke "nok" så da bruker jeg en olje fra Clarins under fuktighetskremen. Den er helt OK, men har ikke falt helt for den, Tror det er fordi den lukter veldig aromaterapi. Har også en håndkrem fra Decleor men sliter med det samme der...) Har også prøvd en nattkrem fra Decleor som het noe med balm, (nesten som en salve) og den tror jeg jeg kommer til å kjøpe på tross av den sterke lukta. Bruker også en fuktighetsmaske fra Dermalogica av og til, men jeg er ikke sikker på om jeg liker den så godt egentlig... Favorittmasken min er self-timing mask fra Kanebo!! Jeg bruker Body butter fra Bodyshop som fuktighetskrem,. og når jeg dusjer bruker jeg bare Lactacyd på de utsatte stedene. Ellers ingen såpe. Sjampo/balsam/hårkur: Redken all soft. Jeg dusjer bare annenhver dag... fordi huden min er så tørr som den er Men jeg har badekar, og av og til legger jeg med i et badekar med apotekenes badeolje (produsert av Ås apotek) Den er deilig og hjelper!! Tidligere har jeg brukt en badeolje fra apoteket som heter Balneum Hermal som jeg fikk anbefalt av hudlege. . Har akkurat kjøpt med foundation fra Biotherm som er spesialtilpasset tørr hud, og den liker jeg veldig godt. Har concealer fra Clarins som er grønn på ene siden og hudfarga på den andre... men den bruker jeg ikke akkurat hver dag. Rouge fra Chanel og pudder fra Kanebo... men jeg bruker bare pudder når huden min er bra (ikke synlige tørre partier)
:-) anna Skrevet 24. januar 2004 #3 Skrevet 24. januar 2004 Glemte å si noe: (utrolig nok etter DET lange innlegget) Jeg begynte med Dermalogica da jeg kjøpte en prøvepakke med Dermalogica-produkter for ekstremt tørr hud fra lookfantastic.com Veldig greit å kunne prøve produktene før man kjøper den store utgaven..
missfidget Skrevet 25. januar 2004 #4 Skrevet 25. januar 2004 Jeg har tørr hud om vinteren, men sensitiv hud har jeg hele året. Her om vinteren bruk jeg Dermalogica Ulta Calming Cleanser for ansikt rensing, og Smoothing Cream som dagkrem. Har ikke tatt veldig mye masker som regel. For kroppen er jeg kjempe fornoyd med Clinique Deep Comfort Body Moisture dusjgele og body lotion. Det lukter så godt og ikke gjør tørr hud verre, sånn som andre lotion når du ble helt kløete av de. Det er ikke så vanvittig dyrt heller. 140-, NOK til dusjgele, vet ikke hvor mye lotion er.
Skravla Skrevet 26. januar 2004 #5 Skrevet 26. januar 2004 Jeg har utrolig tørr hud, samt sensitiv. De aller fleste har iflg de fleste hudterapeuter jeg har snakket med, sensitiv hud. Det kommer av stråling fra TV, data etc Over til spørsmålet. Jeg bruker MD formulations - Facial cleanser med glykol (bruker den som er beregnet for alle hudtyper) Bruker så en facial creme med glykol (som tilsvarer olje fra f.eks clarins, decleor el.) og til slutt Moisture defence creme. Dette er i hovedsak produkter for tørr hud, men de har samtidig hatt en utrolig virkning på huden min. Den er ikke så sensitiv lenger. I tillegg tar jeg fuktighetsmaske 1-2 ganger i uken. Dette har jeg nå drevet med i 4 måneder og det er en helt utrolig forskjell. Jeg har aldri følelsen av at jeg ser ut som bremselys (knall rød) og at huden er minst 3 str. for liten. Ellers så er Decleor essential balm en ypperlig "salve" og kan brukes til mye mer enn nattkrem. Bruk den f.eks på insektsstikk til sommeren..... På kroppen bruker jeg ordinær dusjsåpe, bruker dusjolje hvis jeg føler meg veldig tørr. Bruker vanlig Dove bodylotion eller HTH. Har funnet ut at kroppen min krever bodylotion, men er vanligvis ikke veldig kravstor. Den sier kjapt fra hvis den mistrives!
Gjest Moonshadow Skrevet 26. januar 2004 #6 Skrevet 26. januar 2004 Jeg har ekstremt tørr og sensitiv hud pgr av at jeg har psoriasis, jeg bruker locobase fetkrem.
momo Skrevet 27. januar 2004 #7 Skrevet 27. januar 2004 Jeg har fram til nå bare brukt locobase. Men i forrige uke var jeg og kjøpte en del produkter fra cinique. Kjøpte ansikts såpa, rense lotion og dramatically different moisturizing lotion og body butter. Foreløbig er jeg kjempefornøy. Og tenkte jeg skulle kjøpe body skrubben den uka her. :D :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå