Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet noen hva man får i timelønn som lærervikar? Er ferdig utdannet adjunkt til høsten, og vil gjerne jobbe som vikar mens jeg går videre på master.

Grunnen til at jeg lurer er at jeg vet at venninna mi som jobber gjennom et vikarbyrå får 270,- pr klokketime (utdannet adjunkt, uutdannet 215,- timen).

Lurer på om jeg får mer eller mindre om jeg er direkte tilknyttet skolen. Trodde i utgangspunktet det lønnet seg å være direkte til skolen, enn via et vikarbyrå, men 270,- timen er jo ganske mye. Betaler skolene enda mer?

Får dere for planlegging/etterarbeid?

Er foressten barneskole som er aktuell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk 254 kr i timen når jeg var lærervikar, da hadde jeg kun studiespesialisering fra VGS. Dette var høsten 2010/vår 2011. Var ikke tilknyttet noe byrå, fikk etterspørsel fra rektor om jeg ville ha jobben.

Skrevet

Jeg har tatt mange vikartimer og lønnen kommer an på hvilket fag det er snakk om, og utdannelsen din. Det har variert fra 270 til 370 for en skoletime.

Skrevet

På barneskolen tror jeg ikke det spiller særlig rolle hvilket fag du underviser i. Det som er viktig er hvorvidt du har ped, noe du har, så da får du mer i lønn enn meg som er på ca 230kr/timen i Oslo (varierer mellom barne- og ungdomsskole). Det lønner seg helt klart å være i direkte kontakt med skolen, ikke gjennom et vikarbyrå.

Gjest Mikako
Skrevet

Som utdannet adjunkt fikk jeg minimum 270 kr i timen(barneskolen) i fjor. Men kunne få opp til 340 kr for timer i ungdomsskolen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...