AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Kan sensor på privatisteksamen stryke deg om du ikke har et fordypningsemne? Føler ikke mitt er 'dypt' nok til å vise frem...
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Hvis sensor ber deg om å greie ut om ditt emne og du ikke greier dette vil det påvirke karakteren. Hvorvidt du stryker eller ikke vil vel avhenge av hvor godt/dårlig du gjør det på resten av eksamen. Kan også være litt fagavhengig, hele eksamen din kan ryke om det viser seg at du ikke har fordypningsemne, selv om du har klart deg grei gjennom resten av eksamen. Om hele eksamen går ut på fordypningsemne så er det klart stryk.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Er det snakk om norsk og særemne? Takk for svar. Mao det er en sjangse for stryk? Ja, mener Norsk Påbygging til generell studiekompetanse. Privatisteksamen.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Dette er fra en blogg, men er skrevet av en norsklærer som har vært eksaminator for privatister: Privatister og fordypningsemne
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Ja altså, du skal kunne alt som står i læreplanen. Dersom du tydelig ikke har noe kunnskap om et av læreplanmålene, vil du sannsynligvis kunne stryke. Da jeg hadde privatisteksamen var vi to stykker som gikk opp samme dag. Hun andre som gikk opp samtidig som meg, hadde ikke lest den ene boka som sto på pensumlista hennes (hun sa at hun ikke hadde lest den), og derfor strøk hun. Jeg hadde faktisk heller ikke lest boka, men jeg hadde lest OM den og kunne derfor svare på alle spørsmålene jeg fikk om boka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå