AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Hva gjør dere når den dere har fått god kontakt med på nettdating bor langt unna? Da snakker vi typisk Oslo-Bergen? Han jeg snakker med har sagt det hadde vært hyggelig å møtes, men det er jo ikke så lett å bare treffes for en kaffe når vi bor så langt fra hverandre...
-Jiinxs- Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Det er vel ikke verre enn at dere avtaler en helg sammen? Bo hos han.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Anbefaler ikke å bo hos vedkommende. Hotellrom er greia. Husker fortsatt en rimelig fortvilet telefonsamtale fra en som var på date langt unna. Det hadde ikke fungert. Jeg er bare så enkel at bor du ikke i rimelig nærhet så står jeg glatt over. Kan ikke date noen på andre siden av landet når jeg ikke har intensjoner om å flytte på meg. 1
Steinar40 Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Hva gjør dere når den dere har fått god kontakt med på nettdating bor langt unna? Da snakker vi typisk Oslo-Bergen? Han jeg snakker med har sagt det hadde vært hyggelig å møtes, men det er jo ikke så lett å bare treffes for en kaffe når vi bor så langt fra hverandre... Hvis du ikke har noen konkrete planer om å flytte til Bergen (eller Oslo) så bare glem hele greia. 2
Gjest SnowLeopard Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Hvis du ikke har noen konkrete planer om å flytte til Bergen (eller Oslo) så bare glem hele greia. Åh, så positive vi er da! Mange forhold har startet med avstand, og mange er flyttbare. Jeg mener at et forhold kan være liv laga om man ikke har konkrete planer om flytting, de kan komme etterhvert.
Steinar40 Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Åh, så positive vi er da! Mange forhold har startet med avstand, og mange er flyttbare. Jeg mener at et forhold kan være liv laga om man ikke har konkrete planer om flytting, de kan komme etterhvert. Og når de ikke gjør det allikevel? Da har du kastet bort en masse tid og ressurser på ingenting.
Ellevill Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 Hvis du ikke har noen konkrete planer om å flytte til Bergen (eller Oslo) så bare glem hele greia. Høh, merkelig, men jeg er faktisk helt enig!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Hvis man er ordentlig forelska så kan man gjøre alt for hverandre.. Kjæresten min som jeg ble kjent med på nettet, flyttet fra langt i nord til Oslo åh gutten min! Så funker det også med avstandsforhold.. Hvis man vil så KAN man, hvis ikke så blir det vanskelig 2
Gjest SnowLeopard Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 Og når de ikke gjør det allikevel? Da har du kastet bort en masse tid og ressurser på ingenting. Det er ikke gitt at de gjør verken det ene eller det andre. Så jeg er halvveis enig med deg, men verden er ikke firkantet
MissStiles Skrevet 25. april 2012 #10 Skrevet 25. april 2012 Hva med å møtes på midten? Bestille hotel og spise en bedre middag sammen?
Steinar40 Skrevet 25. april 2012 #11 Skrevet 25. april 2012 Høh, merkelig, men jeg er faktisk helt enig! Bare merkelige folk som ikke klarer å være helt enig med meg hehe
Frøysa Skrevet 25. april 2012 #12 Skrevet 25. april 2012 Her fløy han tvers over landet for å treffe meg. Han hadde sjekket opp om det var ledige hotellrom i nærheten om det var krise og hvis daten gikk dårlig hadde han alltids sett byen men det gikk veldig bra og vi ble sammen kort tid etterpå - flytter sammen nå et halvt år senere. Han kommer hit, selv om han i utgangspunktet sa han aldri ville flytte fea byen sin.. Vi hadde snakket sammen i ca en uke før han tok turen, vi ville sjekke om det var noe istedenfor å bruke mye tid å energi på noe som etterhvert kunne vise seg å være helbom. Sats på noe enkelt, vi vandret rundt i byen sånn at han fikk sett litt, spiste og pratet.. Da ser man fort om man klarer å holde en samtale gående Håper du finner ut av det!
Gjest Anna.S Skrevet 26. april 2012 #13 Skrevet 26. april 2012 Her fløy han tvers over landet for å treffe meg. Han hadde sjekket opp om det var ledige hotellrom i nærheten om det var krise og hvis daten gikk dårlig hadde han alltids sett byen men det gikk veldig bra og vi ble sammen kort tid etterpå - flytter sammen nå et halvt år senere. Han kommer hit, selv om han i utgangspunktet sa han aldri ville flytte fea byen sin.. Vi hadde snakket sammen i ca en uke før han tok turen, vi ville sjekke om det var noe istedenfor å bruke mye tid å energi på noe som etterhvert kunne vise seg å være helbom. Sats på noe enkelt, vi vandret rundt i byen sånn at han fikk sett litt, spiste og pratet.. Da ser man fort om man klarer å holde en samtale gående Håper du finner ut av det! Her skjedde neste det samme. Bare at han var klar for å flytte fra Oslo. Jeg bor i Stavanger. Nå flyr vi til hverandre hver helg og blir bedre kjent og nyter kjærligheten. Hvis det fortsetter slik vil han flytte hit til høsten. Det er ikke noe vits å bruke mye tid på å bli kjent over nettet. Hopp på et fly (mange billige billetter) og få det gjort.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #14 Skrevet 26. april 2012 Å bo hos en jeg aldri har møtt før eller la ham bo hos meg er så uakuellt at jeg knapt kan si det med ord... Når jeg skal møte folk for første gang foretrekker jeg at det er en avtale som bare varer et par timer, typisk en kopp kaffe. Så kan man jo selvsagt utvide om man virkelig finner tonen, men å planlegge på forhånd noe som tar lang tid med en jeg ikke kjenner, det er ikke aktuellt. Han har forøvrig satt som instilling at han er villig til å flytte på seg, samt at han tydeligvis har flyttet en del rundt før, og derfor ikke er helt fastgrodd der han bor nå. Som forøvrig ikke er der han har familien sin, eller er oppvokst. Det å møtes "på halvveien" hadde vært greit, synes jeg. Om han hadde flydd helt over hit og så likte jeg ham ikke hadde jeg fått kjempedårlig samvittighet for at han hadde brukt så mye tid og penger. Men om vi møtes på halvveien har jo begge invistert like mye i det. ts 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå