AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Skal på opplæring om noen uker. Ble informert om at jeg da kunne eventuelt si ifra om jeg ikke trivdes eller om de var misfornøyde med meg. Arbeidskontrakten skulle bli signert etter denne opplæringen/prøvingen. Er det vanlig å gjøre det på denne måten? Ble nesten usikker på om jeg fikk jobben eller ikke :gjeiper: Det er en passe stor arbeidsplass innenfor kommunen og den er ganske veletablert så det er ikke noen "tulleplass"
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 I hjemkommunene min er det faktisk prøvetid på opp til 6 mnd. Du må bare forsikre deg om at du får lønn for opplæringen også, for det har du krav på. Fordelen ved prøvetid er at du kan si opp med øyeblikkelig virkning om du ikke trives (i min kommune altså når som helst iløpet av de seks mnd.), bakdelen er selvsagt at det går begge veier. Men virker som om dette er vanlig praksis ja. Du har fått jobben, men verken arbeidstaker eller abreidsgiver kan være sikker på at ting fungerer sånn som ting var tenkt, før man får prøvd det litt ut. En bra ordning spørr du meg.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Ok. Ja, jeg kan forstå at om de f.eks har brent seg på det at sommervikarer har begynt for så å slutte etter noen uker. På denne måten kan de jo forhindre at dette skjer. Ble bare litt usikker på om jobben egentlig er min..og hva sier jeg til eventuelle andre jobbtilbud? Men det er vel for at de skal se at jeg er en "ordentlig" person som gjør en innsats og at jeg selv skal finne ut av om jeg vil dette i sommer. Det er vel ikke "verre" enn det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå