Gå til innhold

Ny på Hove 2012

Anbefalte innlegg

Gjest Rapunsel5
Skrevet

Jeg skal på Hove for første gang i år og det er mye jeg lurer på, så jeg blir glad om noen tar seg tiden til å fortelle om egne erfaringer og svare på noen spørsmål :)

Hvordan kommer du deg fra f.eks Oslo S til Hove?

Hvor er det best å campe?

Har alle tilgang til dusj?

Er det stikkontakter der man kan dusje?

Hvor mange scener er det?

Er det slik at man ikke har tilgang til å bevege seg over hele festivalstedet 24/7 selv om man er over 18? Altså, er det steder som stenger og åpner?

Er det mange som pleier å bade?

Kan man ta med seg så mye alkohol man bare vil, eller må man kjøpe inne på Hove?

Hva pleier du å ha i bagasjen?

Hvor mye lommepenger har du pleid å ha med til mat og drikke?

Tusen takk på forhånd for alle svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvordan kommer du deg fra f.eks Oslo S til Hove?

Sørlandsekspressen har pleid å ha ekstraavganger som går direkte fra busstasjonen i Oslo til festivalinngangen.

Hvor er det best å campe?

Husker ikke navnet på alle campene, men du burde prøve å få plass på den øvre delen av campen. Det er lengre å gå fra inngangen, som frister lite når du har mye å bære på og bare har lyst til å slå opp teltet og slappe av, men det er verdt det resten av uka. De nedre campene blir ofte mye mer sølete om det regner. Jeg liker de campene som er rundt det ene sanitetsbygget, men husker som sagt ikke hva de heter :/

Har alle tilgang til dusj?

Ja, men det er lurt å stå opp tidlig for å dusje da det fort går tomt for varmtvann og køene blir veldig lange utover dagen (pluss at dusjen blir skitten og sølete).

Er det stikkontakter der man kan dusje?

Ja, men disse er det ofte lange køer rundt.

Hvor mange scener er det?

Hovescenen, amfiscenen, teltscenen er hovedscenene, i tillegg til noen mindre som P3-scenen og scenen de setter opp på campingen for festivalvorset.

Er det slik at man ikke har tilgang til å bevege seg over hele festivalstedet 24/7 selv om man er over 18? Altså, er det steder som stenger og åpner?

Dersom du har festivalpass og campingpass kan du gå hvor du vil, med unntak av båtcamp og lignende. Jeg er usikker på om selve festivalområdet stenger om natta, da jeg alltid har dratt tilbake til campen for å feste etter konsertene er over.

Er det mange som pleier å bade?

Jepp :)

Kan man ta med seg så mye alkohol man bare vil, eller må man kjøpe inne på Hove?

Du kan ta med så mye du vil inn på campen, men ikke glassflasker. Hvis du tar med deg sprit når du bare er atten kan du risikere at det blir tatt fra deg, men jeg har ikke opplevd det selv. På festivalområdet har du ikke lov å ta med alkohol.

Hva pleier du å ha i bagasjen?

Altfor mye, hver gang :gjeiper: Prøv å pakke lett, selv om det er vanskelig. Ha med nok skift i tilfelle det blir dårlig vær. En regnponcho er gull verdt i tilfelle regn. Og så klart det basice som telt, sovepose og lignende. Det er også lurt å ta med en del tomme plastposer som er kjekt til å sortere skittentøy i, og eventuelt til å beskytte klærne ekstra om det regner.

Hvor mye lommepenger har du pleid å ha med til mat og drikke?

Jeg har pleid å ha med meg all alkoholen på forhånd, og hatt ca 500 kroner per dag til mat. Dersom du har tenkt å drikke masse inne på festivalområdet trenger du mer penger, jeg foretrekker å drikke meg full før jeg drar på konsert for å spare penger, for det er dyrt for drikke på festivalområdet.

Endret av Xaphan
Skrevet

Jeg kan godt fortelle litt om min opplevelse der i fjor. Da var jeg der for første gang, men hadde vært på Roskilde tidligere, så var kanskje litt forberedt. Det handler nok endel om hva slags innstilling du går inn med. Jeg hadde som sagt tidligere kun vært på Roskilde, og da bare med KNALLvær, så hadde ingen idè om hvordan det kunne være med regn...

Vi hadde kjøpt oss billetter til "hotellcampen", tror vi betalte ca. 2000 ekstra for det (meg og samboer). Da kom vi til ferdig oppslått telt, med madrass og soveposer, på et eget område. Her var det egne dusjer og toalett (et skikkelig, som kunne trekkes ned i) kun for de som bodde på hotellcampen. På det vanlige campene er nok forholdene litt dårligere, men garantert levelig, selvom disse campingområdene lukter VELDIG stramt av urin og gammel alkohol etterhvert, men sånn er det på festival :)

På campområdet kan du nyte medbrakt alkohol hele døgnet. Det er også en egen butikk hvor du kan kjøpe øl/cider/rusbrus på et slags "friområde" mellom campområdet og festivalområdet.

Du kan IKKE ta med deg alkohol fra campområdet til festivalområdet. All alkohol du vil drikke på festivalområdet må du kjøpe der (ca. 50-60 kroner pr. enhet, og du får kjøpt øl, vin, cider og rusbrus).

De opererer med cashless-kort. Et kort du fyller på med bankkortet ditt. Dette er den ENESTE måten du kan betale på hele festivalen.

Alkohol kan du selvfølgelig også kjøpe i byen, på polet eller en vanlig butikk, men den kan kun drikkes på campingområdet.

Spør hvis du lurer på noe mer. Ser jeg ikke har svart på alt du lurer på, men håper du ble litt klokere :)

Skrevet

Vi hadde kjøpt oss billetter til "hotellcampen", tror vi betalte ca. 2000 ekstra for det (meg og samboer). Da kom vi til ferdig oppslått telt, med madrass og soveposer, på et eget område. Her var det egne dusjer og toalett (et skikkelig, som kunne trekkes ned i) kun for de som bodde på hotellcampen. På det vanlige campene er nok forholdene litt dårligere, men garantert levelig, selvom disse campingområdene lukter VELDIG stramt av urin og gammel alkohol etterhvert, men sånn er det på festival :)

Hadde dere tilgang til det 'vanlige' campingområdet når dere bodde på hotellcampen? Har aldri hørt om den før faktisk, selv om jeg har vært på Hove tre ganger :sjenert:

Det er forresten 'ordentlige' toaletter på den vanlige campen også, i tillegg til en del mobile som står rundt omkring :)

Gjest Rapunsel5
Skrevet

Tusen takk for gode svar! Dette gjorde meg litt mer klar for festivalen :D gleder meg skikkelig!

Det med doene er vel sikkert det samme som i kongeparken som russ regner jeg med :s haha!

Kom gjerne med mer tips og triks hvis dere kommer på noe mer :)

Skrevet

Våtservietter og tørrshampoo er gull verdt på festival :)

Skrevet

Hadde dere tilgang til det 'vanlige' campingområdet når dere bodde på hotellcampen? Har aldri hørt om den før faktisk, selv om jeg har vært på Hove tre ganger :sjenert:

Det er forresten 'ordentlige' toaletter på den vanlige campen også, i tillegg til en del mobile som står rundt omkring :)

Ja, vi kjøpte festivalpass inkl. camping. Men det ble ikke til at vi var noe særlig på den "vanlige" campen. Hotellcampen, eller "strandcampen" som den kalles i år, ligger på stranden (...) noe som er veldig greit, men det er et stykke å gå fra inngangen. I fjor kan jeg ikke tenke meg at det var flere enn ca. 100 stk på denne campen.

Skal du reise sammen med en venn, og ønsker litt mer comfort, er kanskje ikke en slik billett en dum idè :)http://www.billettservice.no/event/hovefestivalen-2012-strandcamp-package-billetter/338877

Ca. 5-600 mer per person, og da slipper dere å dra med dere campingutstyr. Men så er det jo veldig mange som synes campinglivet er en del av festivalopplevelsen, og campinglivet er jo mye mer yrende på de vanlige campene :)

Skrevet

Jeg var på Hove i fjor, men vi kjørte fra Stavanger. Kom HELST to dager før konsertene åpner, vær der tidlig for unngå kø overalt.

Vi hadde en camp, med alle som var sammen var samla med partytelt. :) Og du kjøper et Hovekort, som du sender penger over på når du er der nede, som brukes på festivalområdet.

Vi kjørte somsagt, så var det en dag vi kjedet oss litt, ikke band vi ville se så kjørte vi ned til byen og handlet mat der og alkohol. Bagasjen våres hadde vi i bilen og tok med litt og litt bort til campen.

Dusjene var elendige! Nesten ikke styrke i vannet holdt jeg på og si, så tok evig lang tid og få ut såpe i håret, pluss at det aldri var varmt vann, så dusj tidlig på morningen. :)

Festivalområdet er åpent 24/7, er skikkelig koselig og gå rundt i bodene, sette seg ned på de plassene som hadde matservering å spise. :)

Og beregn 500-1000 kr dagen, helst!

Gjest Rapunsel5
Skrevet

Våtservietter og tørrshampoo er gull verdt på festival :)

Lurt! :)

Gjest Rapunsel5
Skrevet

Jeg har kjøpt festivalpasset inkl. camping :) er det lurt å ha med dyne istede for sovepose hvis det regner og blir veldig kaldt om natten? :)

Skrevet

Jeg har kjøpt festivalpasset inkl. camping :) er det lurt å ha med dyne istede for sovepose hvis det regner og blir veldig kaldt om natten? :)

Nei!

Dyne blir iskaldt om natten, da du ikke ha noe mellom deg og madrassen. Sovepose er mest isolerende.

Gjest Rapunsel5
Skrevet

Ok, da blir det sovepose :) har bare hørt at noen pleier å ta med dyne, men da er det kanskje ikke så lurt :P

• 4 uker senere...
Skrevet

Og husk: Ha et telt som tåler regn, ellers blir HELE teltet fylt opp av vann pga kondens eller hvordan det skrives. Det tålte ikke vårt telt, selvom det sto at det skulle tåle det.. Dritgøy å ha et telt som har 1 cm med vann inni seg.. :snurt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...