*Ariel* Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Nå må vi til pers! Nytt kjøkken er tegnet og skal snart bestilles. Vi trenger imidlertid alt av hvitevarer til kjøkkenet: intergrert ovn, koketopp, micro, ventilator, oppvaskmaskin og kjøleskap. Vi er usikre på hva som er godt nok å kjøpe på IKEA (av de rimelige variantene: oppvask/stekeovn), evt. hva som bør kjøpes andre steder. Budsjettet er ikke himmelhøyt. Noen som har erfaring?
Lille Rosa Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 (endret) Hei, vi har blitt frarådet av flere å kjøpe hvitevarer derfra. Kvaliteten skal visst være så-som-så. Men det finnes sikkert fornøyde brukere også Selv har vi kjøpt kjøkken fra ikea et par ganger, men hvitevarer har vi kjøpt på type elkjøp/lefdal. Og blandebatteri fra Ikea kan det være greit å kjøpe andre steder. Vi har snakket med flere som er misfornøyde med det. Rørleggere vi har brukt nekter faktisk å montere de. Så de har spurt hva slags blandebatteri vi har kjøpt før de kom. Men det trenger jo ikke bety at alt er dårlig.. Det finnes garantert mange fornøyde også. Personlig har vi og mange bekjente droppet dette hvertfall. Edit: Ventilatoren har vi kjøpt fra Ikea begge gangene Endret 25. april 2012 av Lille Rosa
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Hvitevarene IKEA selger er produsert av Electrolux og Whirlpool.. Det er jo samme kvalietet på de om du kjøper tilsvarende produkt fra samme produsent fra en annen forhandler. Eneste forskjellen er at det står IKEA på de Lagan er av typen "du får hva du betaler for". 1
Dolce Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Og blandebatteri fra Ikea kan det være greit å kjøpe andre steder. Vi har snakket med flere som er misfornøyde med det. Rørleggere vi har brukt nekter faktisk å montere de. Så de har spurt hva slags blandebatteri vi har kjøpt før de kom. Jeg tror mye av dette har forandret seg nå. Problemet var at teknikken med monteringen var og er(?) litt annerledes enn de blandebatteriene som rørleggerne kan montere "med bind foran øynene og armen i fatle". Jeg har 2 blandebatterier fra Ikea, det eldste er minst 15 år. Og det fungerer helt greit. Riktignok måtte jeg krangle veldig med rørlegger (han nektet, ja...). Men jeg hadde også fått beskjed på Ikea å fortelle rørleggern at han måtte lese instruksjonene. Så jeg ga meg ikke. Så han monterte det. Etterpå sa han faktisk takk for at jeg hadde vært så påståelig. Fordi han hadde tatt seg bryet med å lese instruksjonen, skulle han fremover ikke nekte å montere Ikea blandebatterier. Og han sa også at de få han hadde montert tidligere sannsynligvis var montert feil 2
Lille Rosa Skrevet 26. april 2012 #5 Skrevet 26. april 2012 Jeg tror mye av dette har forandret seg nå. Problemet var at teknikken med monteringen var og er(?) litt annerledes enn de blandebatteriene som rørleggerne kan montere "med bind foran øynene og armen i fatle". Jeg har 2 blandebatterier fra Ikea, det eldste er minst 15 år. Og det fungerer helt greit. Riktignok måtte jeg krangle veldig med rørlegger (han nektet, ja...). Men jeg hadde også fått beskjed på Ikea å fortelle rørleggern at han måtte lese instruksjonene. Så jeg ga meg ikke. Så han monterte det. Etterpå sa han faktisk takk for at jeg hadde vært så påståelig. Fordi han hadde tatt seg bryet med å lese instruksjonen, skulle han fremover ikke nekte å montere Ikea blandebatterier. Og han sa også at de få han hadde montert tidligere sannsynligvis var montert feil Det er meget godt mulig at de har blitt bedre Jeg håper og tror det hvertfall! Forrige rørlegger sa at kvaliteten på delene var litt for skrale, og ettersom det ikke er så stor prisforskjell ved å kjøpe noe annet, så anbefalte han det. Vi hadde allerede kjøpt et annet, så det var vel mer generelt til info tror jeg. Kjenner noen som nylig fikk brukt sitt blandebatteri EN helg før det gikk gærent. Men om det var montert korrekt vet jeg selvfølgelig ikke. Kjenner også en som har hatt det i flere år uten trøbbel. Personlig tok vi bare ikke sjansen. Jeg er den siste som har peiling, så skal ikke være bastant når det kommer til dette
Amens Skrevet 26. april 2012 #6 Skrevet 26. april 2012 Det er IKEA kjøkkent med IKEA hvitevarer fra Whirlpool i vår leilighet og alt fungerer som det skal. Men ta vare på brukerveiledninga, jeg klarte å skru på låsen på ovnen her forleden, og vi hadde ikke noe brukerveiledning så så der sto jeg midt under kokkeleringa og knota med å få på ovnen igjen... Jeg fikk det jo til, så da fikk jeg i det minste sjekka at låsen funker^_^
Marikke Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 (endret) Vi har IKEA-kjøkken fra 2010 med IKEA hvitevarer. Fornøyd. Kjøpte den bredeste induksjonskomfyren de hadde, og er i hvert fall superduperfornøyd med den! Mikrobølgeovnen er også kjempefin. Endret 26. april 2012 av Marikke
Henkie Skrevet 27. april 2012 #8 Skrevet 27. april 2012 Billige hvitevarer på IKEA er like dårlig som billige hvitevarer andre steder. Whirlpool er no dritt (bortsett fra micro og platetopp, som er ok/bra) Dyre hvitevarer på IKEA kan være bra (electrolux tingene) og det er mye rimeligere enn på lefdahl & co
Anehan Skrevet 28. april 2012 #9 Skrevet 28. april 2012 (endret) Vi kjøpte alt av hvitevarer og blandebatteri på Ikea og er kjempefornøyd! Aldri hatt noen form for kluss med det og det har blitt brukt hver dag i 3 år nå :-) Liten skriveleif lurte seg visst inn der ja :-) Endret 28. april 2012 av Anehan
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #10 Skrevet 28. april 2012 Vi er ikke fornøyd med ventilatoren vår fra ikea (Tror det er denne http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60123852/ ) Vi synes at den støyer for mye. Men vi har en stekeovn fra billigkroken og den er vi fornøyd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå