AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Jeg skal gifte meg neste sommer å er i full gang med planleggningen. Det jeg har begynt å tenke litt på nå er om vi skal ha en liten overraskelse, noe som skiller seg litt ut for gjestene. Synes kanskje leker blir litt småteit, men har lyst til å "ha det lille ekstra" Hva gjør/gjorde dere? Har/hadde dere det Vanlige som velkomstdrink, sanger, taler, middag, kaffe/kaker, brudevals og fest - eller har dere planlagt noe ekstra som kanskje ikke alle har sett i bryllup før? Har dere kanskje vært i et bryllup, der brudeparet hadde gjort noe ekstra artig? :-)
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 Jeg skal gifte meg neste sommer å er i full gang med planleggningen. Det jeg har begynt å tenke litt på nå er om vi skal ha en liten overraskelse, noe som skiller seg litt ut for gjestene. Synes kanskje leker blir litt småteit, men har lyst til å "ha det lille ekstra" Hva gjør/gjorde dere? Har/hadde dere det Vanlige som velkomstdrink, sanger, taler, middag, kaffe/kaker, brudevals og fest - eller har dere planlagt noe ekstra som kanskje ikke alle har sett i bryllup før? Har dere kanskje vært i et bryllup, der brudeparet hadde gjort noe ekstra artig? :-) Nå skal jeg kaste ut et vilt forslag, som jeg er rimelig sikker på vil bli skutt ned like fort. Men dette er noe jeg personlig ville synes var gøy - både å være med på som gjest, men også som brud - i et (vel å merke litt uformelt) sommerbryllup, dersom vær og temperatur tillater det! Nemlig... VANNKRIG!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Nå skal jeg kaste ut et vilt forslag, som jeg er rimelig sikker på vil bli skutt ned like fort. Men dette er noe jeg personlig ville synes var gøy - både å være med på som gjest, men også som brud - i et (vel å merke litt uformelt) sommerbryllup, dersom vær og temperatur tillater det! Nemlig... VANNKRIG! (Var litt kjapp der. Altså, jeg mener, se for deg festkledde bryllupsgjester og brudepar, styrtende rundt på en stor gressplen, alle barføtte og med hver sin vannpistol eller lille bøtte med vannballonger! Hilarious! )
Amens Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Nå skal jeg kaste ut et vilt forslag, som jeg er rimelig sikker på vil bli skutt ned like fort. Men dette er noe jeg personlig ville synes var gøy - både å være med på som gjest, men også som brud - i et (vel å merke litt uformelt) sommerbryllup, dersom vær og temperatur tillater det! Nemlig... VANNKRIG! Tror ikke det er mulig å gjennomføre på en posetiv måte... Men herregud så gøy det hadde vert! 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Tror ikke det er mulig å gjennomføre på en posetiv måte... Men herregud så gøy det hadde vert! Hehe, ja, det er det jeg også tenker. Det måtte vært hysterisk morsomt! Men det er sikkert nær umulig å gjennomføre ja, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Et artig forslag! Vi skal ikke ha noen stiv bryllupsdag, men vil helst slippe å se ut som en drukna katte :gjeiper: men gøy - det hadde det vært! 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #7 Skrevet 26. april 2012 Har vært i bryllup med "lek" som kun brudeparet deltok i. Brudeparet sitter på hver sin stol og får uttdelt en passe stor krittavle eller ark av størrelsen A3. En person stiller spørsmål som "hva er brudens favoritt-tv-serie?" "Blir det barn i løpet av første året som gift?" "Hva er brugommens favorittdrikk?" "Hvem gjør mest husarbeid?" osv. Bruden og brudgommen skal skrive svaret på tavle/arket og vise fram til tilskuerne, målet er å teste hvor mye de vet om hverandre og hva de er enige om. Jeg synes det er en morsom lek, men aner ikke om det er "det lille ekstra". Selskapsleker der man som gjest må delta er ikke noe jeg er særlig begeistret for. 1
Gjest Doh Skrevet 26. april 2012 #8 Skrevet 26. april 2012 Nattmat er jo blitt ganske vanlig, men det var noe vi fikk veldig skryt av. Er så deilig med mat litt utpå natta. Dere kan evt si noe om alle gjestene ved bordet. En liten presentasjonsrunde liksom. Funker ikke med veldig mange gjester da
Chloe- Skrevet 26. april 2012 #9 Skrevet 26. april 2012 Har vært i bryllup med "lek" som kun brudeparet deltok i. Brudeparet sitter på hver sin stol og får uttdelt en passe stor krittavle eller ark av størrelsen A3. En person stiller spørsmål som "hva er brudens favoritt-tv-serie?" "Blir det barn i løpet av første året som gift?" "Hva er brugommens favorittdrikk?" "Hvem gjør mest husarbeid?" osv. Bruden og brudgommen skal skrive svaret på tavle/arket og vise fram til tilskuerne, målet er å teste hvor mye de vet om hverandre og hva de er enige om. Jeg synes det er en morsom lek, men aner ikke om det er "det lille ekstra". Selskapsleker der man som gjest må delta er ikke noe jeg er særlig begeistret for. Jeg har også sett denne leken, men i en litt annen variant. I et bryllup jeg var i tok bruden og brudgommen av seg skoa, og byttet en sko med hverandre. Så satt de seg med ryggen mot hverandre. Så ble de spurt hvem-spørsmål de aldri har hørt før. Bruden og brudgommen holdt da sin egen eller partners sko i været for å svare. Forslag til spørsmål: Hvem sa 'jeg elsker deg' først? Hvem er flinkest til å lage mat? Hvem har mest tåfis? Hvem er mest intelligent? Hvem tok initiativet til første daten? Hvem er best i senga? Utrolig morsomt når de ikke er enig på noe, eller når brudgommen tilegner seg selv alle de positive egenskapene. 1
Gjest Mildrid Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Det beste bryllupet jeg at vært i var et hagebryllup der alt regnet helt ned etter vielsen. Bordkortene var blåst inn i skogen og alle gjestene måtte tørke bord og stoler med håndduker. Etterpå var det strålende sol igjen. Anbefales veldig. Mulig et godt sprinklerannlegg gjør samme nytten.
Sunshine Skrevet 26. april 2012 #11 Skrevet 26. april 2012 (endret) Løs og ledig stemning er alltid en slager! Når folk forteller om de beste bryllupene sine er det hagefester med enkel pynt, telt, grill, og kjempefest til langt utpå natta. Endret 26. april 2012 av Sunshine
Chiquita Skrevet 26. april 2012 #12 Skrevet 26. april 2012 Vi hadde fotballkamp etter middagen når bordene ble ryddet. Det oppstod dog spontant, men var veldig morro! (var fotballbane ved selskapslokalet, og en av gjestene hadde tilfeldigvis en fotball i bilen)
Djungelvrål Skrevet 26. april 2012 #14 Skrevet 26. april 2012 Hva med å leie inn en litt kjent artist for 20 minutter bare. Kan jo være en f.eks en kjent visesanger. Ikke sikkert de er så fryktelig dyre... Forutsetter kanskje at man bor sentralt i Norge men...
Amens Skrevet 27. april 2012 #15 Skrevet 27. april 2012 Vi har bestilt lokaler i ett hotell som driver mye med fest arrangerng, så de kunne faktisk tilby quiz-master, stand-up, proff dj og en hel haug med andre ting. Vi satser på at god mat og god stemining vil være det lille ekstra, men lager nok en plan B... Jeg har vert i noen fester hvor noen som faktisk kan dette med synging og gitarspiling har sunget morsomme viser (som gjestene bare trengte å høre på). En annen gang var det er rar engelsk onkel som gårt seg gjennom vielsen som sang en gammel keltisk vise om en kvinne som ble kone. Det ble kult fordi han sang så utrolig bra! Det er mye man kan gjøre for å tilføre det lille ekstra, men ikke prøv å tvinge det frem, da blir det fort veldig kleint.
Evie Skrevet 27. april 2012 #16 Skrevet 27. april 2012 Jeg har virkelig troen på god mat, godt drikke og bra stemning. Er jo veldig vanlig å leie band f.eks, om man legger noen tusen ekstra i dette så kan man jo få et ekstra bra et og det kan jo være det lille ekstra :-)
MarianneE Skrevet 27. april 2012 #17 Skrevet 27. april 2012 Har vært i bryllup med "lek" som kun brudeparet deltok i. Brudeparet sitter på hver sin stol og får uttdelt en passe stor krittavle eller ark av størrelsen A3. En person stiller spørsmål som "hva er brudens favoritt-tv-serie?" "Blir det barn i løpet av første året som gift?" "Hva er brugommens favorittdrikk?" "Hvem gjør mest husarbeid?" osv. Bruden og brudgommen skal skrive svaret på tavle/arket og vise fram til tilskuerne, målet er å teste hvor mye de vet om hverandre og hva de er enige om. Jeg synes det er en morsom lek, men aner ikke om det er "det lille ekstra". Selskapsleker der man som gjest må delta er ikke noe jeg er særlig begeistret for. Hørtes veldig morsomt ut!
Gjest Adriane Skrevet 27. april 2012 #18 Skrevet 27. april 2012 Jeg var i et bryllup der brudeparet hadde satt sammen en powerpoint med bilder fra tiden de har hatt sammen frem mot bryllupet, med lav musikk i bakgrunnen. Enkelte av bildene ble det fortalt en liten bakgrunnshistorie om - blant annet bildet de tok rett etter at han hadde fridd til henne. Det varte vel ikke mer enn 10-15 minutter hele greia tror jeg, og var veldig rørende og morsomt. Men det skal sies, de hadde tydelig lagt mye jobb i dette - de hadde ikke bare "slengt sammen" noe liksom. Jeg tror det er noe av grunnen til at det ble så vellykket 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå