Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder snart på å bli GAL av å sitte inne å lese. Jeg bor alene. Kjæresten og vennene mine er reist bort pga jobb. De blir borte frem til eksamen er over. I tillegg har jeg ikke medstudenter, da jeg bare har hatt forelesninger her og der.

Hva gjør man? Jeg har en hobby jeg kunne styrt med, men det hjelper lite det også. Jeg trenger sosialisering. Det hjelper faktisk litt å gå på butikken flaut nok.

Andre tips? Av og til koker jeg av frustrasjon mitt i lesingen.. selv om jeg har tatt pause.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det kan bli noen lange dager. Samtidig er det vel kun for en periode? Hvor lenge er din eksamensperiode? :-)

Hva studerer du, og hvor?

Skrevet

Hei, jeg har en eksamnesperiode på nesten 1,5 mnd denne våren med fem eksamener. Jeg har allerede lest i to uker. Jeg er opptatt av å få en god karrakter og derfor blir jeg sittende mesteparten av dagen, så og si hver dag.

Jeg legger opp en plan for dagene. F.eks. Stå opp kl åtte, starte med lekser halv ti, lese fram til tolv, dra på butikken, spiser litt lunsj og ser litt på tv, jobber så frem til seks-syv-åtte før jeg lager middag. Det er jo til å bli gal av! Jeg må ta meg pauser midtveis hvor jeg jogger eller går tur! Kjempe-effektivt for å få koblet av hjernen så den ikke blir til grøt.

Hva med familie? Har du en søster eller far du kan be seg selv på middag hos? Ta deg en tur på kino! Dra til sverige på shopping! Det er mye man kan gjøre på kveldene hvis du er effektiv på dagene.

Det er viktig å ta deg en dag helt fri innimellom. F.eks dagen etter en eksamen. Da kan du heller sette deg ned en time eller to for å få oversikten over hva du skal lese på til neste eksamen, før du tar deg heeeelt fri resten av dagen. Da får du koblet av og sparer opp litt energi! Jeg gjorde ikke dette i det hele tatt før eksamen forrige semester og tilslutt spydde jeg nesten av å se bøkene og jeg var helt utmattet.

Håper du finner en løsning og husk å ta litt hensyn til deg selv også :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta med deg et par bøker og sett deg på en cafe i noen timer. Kan være godt med litt liv rundt seg når en leser :-)

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det er kjipt med eksamenstider, så nyt studier så lenge du kan!

I arbeidslivet så er det slik hele tiden, da er det ikke lenger snakk om at det bare er en periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...