AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #1 Skrevet 25. april 2012 Syns ikke jeg har tid/energi til mer. Jogger fast 3 ganger hver uke ca 30 min, blir litt intervalltrening underveis en eller to av gangene. Men jogger ikke sammenhengende enda, er på vei dit. Følger couch25k nå. Blir jo litt intervalltrening der da jeg tar i ekstra på joggeintervallene. De dagene jeg ikke jogger prøver jeg å gå tur ca 30-45 min. Gjør som oftest noe 5-6 ganger hver uke. Men i det store og hele blir det jo bare 3-4 t hver uke Høres så lite ut... Men har så mye annet å gjøre pluss at mannen også skal ha sin egentid...
flyndra90 Skrevet 25. april 2012 #2 Skrevet 25. april 2012 For lite for hva? 3 ganger i uken trenger absolutt ikke å være for lite, men hvis du kun jogger 30 min av gangen ville jeg kjørt intervalltrening med høy intensitet. Hva er egentlig målet ditt med treningen? Hvis det er å gå ned i vekt spiller kosthold en like stor rolle.
Eudyptula Skrevet 25. april 2012 #3 Skrevet 25. april 2012 Hvordan og hvor mye du bør trene, kommer vel an på hvilke mål du har med treningen. Hadde jeg klart å trene 3-4 timer i uka, hadde jeg vært storfornøyd med meg selv!
AnonymBruker Skrevet 25. april 2012 #4 Skrevet 25. april 2012 Trener mest for å holde meg i form og for ikke å gå opp i vekt selvfølgelig. Kostholdet er normalt og sunt. 90 % suntog kanskje 10 % usunt i uka. Er 164 cm og veier ca 58 kg. TS
SoftKitty Skrevet 25. april 2012 #5 Skrevet 25. april 2012 Jeg synes ikke du trener lite.. Du trener mye mer enn meg (og sikkert mer enn de fleste andre:P). Du kan jo bytte ut den ene joggeøkten med litt styrketrening kanskje, så blir det mer variasjon.
Supraspinatus Skrevet 25. april 2012 #6 Skrevet 25. april 2012 Det store volumet må du hente ut på hverdagsmosjon. Følg treningsprogrammet. Og i tillegg kan du f.eks la være å bruke heis, gå av bussen et stopp tidligere. Gå til butikken og gå hjem igjen. Sykle til jobb om du kan. Vask hus/leilighet oftere. osv. Finnes sikkert en mengde ting man kan gjøre i stedetfor å se på tv uten at det er trening.
mama1 Skrevet 25. april 2012 #7 Skrevet 25. april 2012 jag tycker inte det ær så lite. jag trænar sjælv jogg ca 30 in 3-4 dagar i veckan. Lite enkla styrke øvningar efter varje økt. ca 15 min Plus att jag tar ca 1-2 timmar på ergometer cykeln. totalt da ca 5-6 timmer i veckan och jag tycker jag trænar mycket!
Gjest scorpius Skrevet 25. april 2012 #8 Skrevet 25. april 2012 Hvis målet med treningen er å holde deg i form, så synes jeg det absolutt ikke er for lite! Synes du skal være kjempestolt av deg selv, og du må absolutt ikke ha dårlig samvittighet fordi du selv føler at du trener for lite. Det er roten til alt vondt. Gi deg heller masse ros for treningen din. Du er flink
Wiggins Skrevet 25. april 2012 #9 Skrevet 25. april 2012 Syns ikke jeg har tid/energi til mer. Jogger fast 3 ganger hver uke ca 30 min, blir litt intervalltrening underveis en eller to av gangene. Men jogger ikke sammenhengende enda, er på vei dit. Følger couch25k nå. Blir jo litt intervalltrening der da jeg tar i ekstra på joggeintervallene. De dagene jeg ikke jogger prøver jeg å gå tur ca 30-45 min. Gjør som oftest noe 5-6 ganger hver uke. Men i det store og hele blir det jo bare 3-4 t hver uke Høres så lite ut... Men har så mye annet å gjøre pluss at mannen også skal ha sin egentid... Det blir ikke mer enn bare så vidt over det anbefalte daglige minimum av aktivitet i snitt. Du må huske at det er mye viktigere å være i en del bevegelse hver dag enn æ trene på helsestudio 2-3 ganger i uka. Gå eller sykle til jobb/skole, bruk sykkelen i stedenfor bilen så langt det lar seg gjøre i hverdagen (mange er veldig flinke til å finne på dårlige unnskyldninger for hvorfor de ikke kan sykle), bruk trapp i stedenfor heis eller rulletrapp osv., og bytt ut noe av tida du bruker foran TV og/eller PC med noe som innebærer bevegelse, så skal du se at du føler deg bedre!
AnonymBruker Skrevet 26. april 2012 #10 Skrevet 26. april 2012 Hvis du har barn (siden du sier mannen også skal ha sin egentid) tipper jeg du får mye av denne hverdagsaktiviteten i den forbindelse. De færreste med barn har vel anledning til å sitte spesielt mye stille Jeg har samme mål (både fysisk og med treningen) som deg, og synes 3-4 timer per uke er akkurat passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå